دانلود کتاب صوتی فواید گیاه خواری با صدای حسین نصیری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فواید گیاه خواری اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی فواید گیاه خواری

نویسنده:صادق هدایت
گوینده:حسین نصیری
انتشارات:انتشارات گیوا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی فواید گیاه خواری

کتاب صوتی فواید گیاه خواری اثری از صادق هدایت با صدای حسین نصیری است که درباره رژیم غذایی و سبک زندگی گیاه خواری نوشته شده است و این موضوع را از چند جنبه مختلف، از جمله حفظ حقوق حیوانات و همچنین جنبه سلامتی بررسی کرده است.

درباره کتاب صوتی فواید گیاه خواری

صادق هدایت بعد از تغییر رژیم غذایی خود به گیاه ‌خواری اعلام کرد لب به لاشه و بدن حیوانات نمی‌زند و این کتاب را نوشت. او در کتاب فواید گیاه خواری این موضوع را از چند زاویه بررسی کرده است. هم به مبحث حفظ حقوق حیوانات پرداخته است و از صنعت گوشتخواری می‌گوید که به طور بی‌رحمانه‌ای، حیوانات را نابود می‌کند و هم نگاهی به فیزیولوژی و بدن انسان دارد. جالب است بدانید که خود او تا زمان مرگش هرگز حاضر نشد غذای گوشتی بخورد و یک بار که به اشتباه یک پیراشکی گوشت در دهانش گذاشت زمان طولانی‌ای بالا می‌آورد.

کتاب صوتی فواید گیاه خواری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

فواید گیاه خواری را به تمام کسانی که علاقه‌مندند تا رژیم غذایی خود را تغییر دهند و یا با این سبک زندگی آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره صادق هدایت 

صادق هدایت نویسنده مشهور ایرانی و یکی از پدران داستان‌نویسی مدرن، ۲۸ بهمن ۱۲۸۱ چشم به جهان گشود. او روشنفکر ایرانی بود که علاوه بر نوشتن به ترجمه و تصحیح نیز مشغول بود. صادق هدایت را همراه محمدعلی جمال‌زاده و بزرگ علوی و صادق چوبک یکی از پدران داستان‌نویسی نوین ایرانی می‌دانند.

هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران و نیز، روشنفکری برجسته بود. بسیاری از پژوهشگران، رمان بوف کور او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران دانسته‌اند. هرچند آوازه هدایت در داستان‌نویسی است، امّا آثاری از متون کهن ایرانی مانند زند وهومن یسن و نیز از نویسندگانی مانندِ آنتون چخوف و فرانتس کافکا و آرتور شنیتسلر و ژان پل سارتر را نیز ترجمه کرده‌است. شمار بسیاری از سخنوران ایرانی نسل‌های بعدی، از غلامحسین ساعدی و هوشنگ گلشیری و بهرام بیضایی تا رضا قاسمی و عباس معروفی و دیگران، هر یک به نوعی کمتر یا بیشتر تحت تأثیر کار و زندگی هدایت واقع شده و درباره‌اش سخن گفته‌اند.

از آثار صادق هدایت می‌توان به زنده به گور، سگ ولگرد، نیرنگستان، فواید گیاه خواری، سایه روشن  اشاره کرد.

صادق هدایت در ۱۹ فروردین سال ۱۳۳۰ در پاریس و بر اثر خودکشی از دنیا رفت. آرامگاه او در قطعه ۸۵ گورستان پر-لاشز پاریس قرار دارد.

بخشی از کتاب صوتی فواید گیاه خواری

گرسنگی فرمانده غداری می‌باشد که بیدادگری آن دمی ما را آسوده نمی‌گذارد. باید خورد برای زندگانی! امروز بخوریم، فردا بخوریم، همیشه بخوریم. یک میل کور و درنده، یک احتیاج گنگ و ضروری ما را به این کار وادار می‌نماید. تمام حواس و اراده حیوانات را نیز همین احتیاج به خود جلب کرده و اغلب آدمیان وحشی به جز خوردن، لذت و خوشبختی دیگری را سراغ ندارند. مردمان متمدن، اگر چه ادعای افکار عالیه می‌کنند، ولیکن مسأله ی خوردن و نوشیدن پیوسته فکر آن ها را به خود مشغول نموده است. 

همه اعضای بدن غلام شکم می‌باشند و برای جستجوی خوراک به کار می‌روند؛ حواس ظاهری کمک به راهنمایی در این تکاپو می نماید و اعمال روحیه برای به چنگ آوردن و تشخیص خوبی و بدی خوراک‌ها به کار می‌رود. این میل غریزی در حیوانات خیلی دقیق و موشکاف است. هر کدام از آن ها خوراکی را که بر طبق ساختمان و احتیاجات بدنشان است به خوبی تمیز داده و همان را می‌خورند؛ ولیکن از این قانون جانوری که سرپیچی می‌کند آدمیزاد می‌باشد.؛ و گویا این حس در انسان متمدن وجود ندارد؛ زیرا که دیده می شود هر گروهی از گله آدمیزاد خوراکی را بر گزیده که اغلب متضاد دیگری است و از روی یک مدرک معینی پیروی نشده و همین نشان می‌دهد که انسان مانند سایر جانوران نمی‌تواند به خوراک خودش اعتماد داشته باشد. 

هیچ چیز در زندگانی آن قدر مهم نیست مگر طرز خوراکی را که انتخاب کرده‌اند، چون از خوراک است که همه ی ما پرتو زندگانی خود را می‌گیریم و تأثیر انکارناپذیری روی صفات ذهنی و قوای جسمانی ما دارد. تاریخ تمدن انسان نیز روی خوراک قرار گرفته. سبب عمده اغتشاشات، هجوم‌ها، جنگ‌ها، مهاجرت‌ها، کینه ورزی طبقات و شورش ممالک سر مسأله خوراک است.

معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظرات کاربران

کاربر 3846627
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

این یک اثر ماندگار است و بنده تجربه خواندن این کتاب را در گذشته داشته ‌ام،دو نکته رو به عرض می‌رسانم امیدوارم موًثر واقع شود،اول موسیقی همراه این اثر است که به لحاظ شکلی و مهگفهومی تناسب یا قرابتی با

- بیشتر
کاربر ۳۶۹۶۴۳۸
۱۴۰۱/۱۱/۰۲

باسلام خدمت همه خوانندگان طاقچه من کاری با اعتقادات نویسنده ندارم ولی در کل کتاب بسیار مفیدی بود وباعث شد من خیلی کمتر گوشت بخورم و واقعا دارم تاثیر گیاه خواری رو میبینم

حسین
۱۴۰۰/۰۱/۳۱

از مضرات اش نگفته که منجر به خودکشی میشه چون نویسنده اینطوری مرده

زمان

۲ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۱۲۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۱۲۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان