دانلود کتاب صوتی جسارت رانندگی با صدای معصومه نورزاد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جسارت رانندگی اثر منال شریف

دانلود و خرید کتاب صوتی جسارت رانندگی

معرفی کتاب صوتی جسارت رانندگی

کتاب صوتی جسارت رانندگی نوشته منال شریف است که با ترجمه مریم سعادتمند بحری منتشر شده است. این کتاب را انتشارات ماه آوا با صدای معصومه نورزاد در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. منال شریف آغازگر کمپین رانندگی زنان در عربستان سعودی بود.

درباره کتاب جسارت رانندگی

منال شریف در کتاب جسارت رانندگی، از زندگی خودش می‌گپید، زندگی پر فراز و نشیبش که از او انسان متفاوتی ساخته است. منال شریف در مکه به دنیا آمد. او به‌خاطر آموزش‌های سیستماتیک و سخت‌گیرانه عربستان در نوجوانی، اعتقادات مذهبی سفت و سختی داشت و یک بار، نوارهای کاست برادرش را در آتش سوزاند چون موسیقی را حرام می‌دانست. منال اما با ورود به دهه‌ دوم زندگی، مهندس امنیت کامپیوتر شرکت آرامکوی عربستان بود و از معدود زنانی بود که در محل کار حضور داشتند. بعد از مدتی، به خاطر این که منال با همکاران مرد خود صحبت می‌کرد، او را به فاحشگی متهم کردند، برادر نوجوانش در سفرهای کاری همراه او بود تا او خطا نکند منال ماشین داشت، اما راندن خودرو توسط یک زن در خیابان های شهر ممنوع بود. کتاب جسارت رانندگی، ماجرای پشت فرمان نشستن منال و رانندگی کردن است. او دستگیر و زندانی شد و از مبارزه دست برنداشت و کمپین رانندگی زنان بالاخره در ۲۰۱۸ پیروز شد و به شکل قانون در عربستان تایید شد.

شنیدن کتاب جسارت رانندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شنیدن زندگینامه آدم‌های تاثیرگذار پیشنهاد می‌کنیم.

درباره منال شریف

منال شریف متولد ۲۵ آوریل ۱۹۷۹ از فعالان حقوق زنان در عربستان سعودی است که در شروع کمپین رانندگی برای زنان نقش پراهمیتی داشت. یکی دیگر از فعالان حقوق زنان، به نام وجیهه حویدر که قبل‌تر از منال فیلمی از رانندگی خود منتشر کرده‌بود، در جریان کمپین رانندگی زنان از شریف در حال رانندگی فیلم گرفت. و این ویدیو در یوتیوب و فیس‌بوک به اشتراک گذاشته شد و بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. منال شریف در ۲۱ مه ۲۰۱۱ بازداشت کمی بعد آزاد شد آزاد شد و روز بعد مجدداً دستگیر شد او ۳۰ مه به‌طور مشروط آزاد شد و تضمین کرد با رسانه‌ها مصاحبه نمی‌کند و دوباره رانندگی نخواهد کرد و در صورت صدور احضاریه به دادگاه مراجعه کند. 

پس از آزادی از زندان در ۳۰ مه، منال شریف کمپین توییتری بزرگی به نام «فرج» راه انداخت، هدف او حمایت از زنان محبوس در زندان شهر دمام با تابعیت‌های غیر عربستانی مانند فیلیپینی و اندونزیایی بود. او می‌گفت این زنان فقط به این دلیل که توانایی پرداخت مبلغ بسیار کمی بدهی را ندارند، در زندان هستند. منال شریف گفت اکثر این افراد خدمتکاران خانگی بوده‌اند که بعد از تمام شدن دوره مجازات زندان خود، در زندان ماندند زیرا نمی‌توانند بدهی خود را پرداخت کنند و کارفرمایان سعودی نیز برای آزادی یا بازگرداندن آن‌ها به وطنشان، به آن‌ها کمکی نمی‌کنند. او به ۲۲ زن اهل اندونزی اشاره کرد و از چهار زن که نیاز به کمک داشتند نام برد و مبلغ بدهی‌هایشان را به شکل عمومی اعلام کرد. شریف درخواست داشت که کمک‌های مالی مردمی مستقیماً به مدیریت زندان زنان دمام اهدا شود تا بدهی‌ این زنان تسویه و آن‌ها آزاد شوند.

نیویورک تایمز و آسوشیتد پرس کمپین رانندگی زنان را با اتفاقات بهار عربی مرتبط دانستند و مدت بازداشت طولانی منال شریف را نشانهٔ ترس مقامات عربستان سعودی دانستند.

منال شریف همچنان یک فعال باقی ماند و برای حقوقش فعالیت کرد، مجلات تایمز و فارن پالیسی و نیز انجمن آزادی اسلو کارهای او را بسیار تاثیرگذار دانستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد