دانلود کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن با صدای اکرم پریمون + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن اثر اکرم پریمون

دانلود و خرید کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۲از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن

کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن، اثر دکتر عبدالحسین زرین‌کوب، کتاب مرجع کاملی برای درک و شناخت جریان عرفان و تصوف در ایران از آغاز تا دوران معاصر است. 

نسخه صوتی کتاب تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن را با صدای زیبا اکرم پریمون می‌شنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن

جریان عرفان و تصوف که در ایران بعد از ظهور اسلام شکل گرفت، یکی از بزرگترین جریان‌های مذهبی در کل تاریخ است. عارفان و صوفیان بسیاری در ایران سر برآوردند و اتفاقا تاثیر بسیاری هم در پیشبرد جریان تصوف داشتند. آن‌ها همچنین عقاید خاصی داشتند که تحت عنوان مراحل سلوک شناخته می‌شوند. هفت مرحله‌ای که سالکان باید طی کنند تا بتوانند به معبود حقیقی برسند و در کنارش آرام گیرند. دکتر عبدالحسین زرین‌کوب در کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن، جریان تصوف در ایران را از ابتدای پیدایش تا دوران معاصر بررسی کرده است. کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن یکی از ارزشمند‌ترین و معتبرترین آثار در این زمینه است که شناخت کاملی از ابعاد و جنبه‌های مختلف عرفان و تصوف به مخاطبانش می‌دهد.  

کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن یک منبع معتبر و کتابی شنیدنی برای تمام علاقه‌مندان به عرفان، تصوف و دوست‌داران ادبیات فارسی است. 

درباره‌ی عبدالحسین زرین‌کوب

دکتر عبدالحسین زرین‌کوب ۲۷ اسفند ۱۳۰۱ در بروجرد استان لرستان متولد شد. او یکی از بزرگ‌ترین ادیبان معاصر ایران بود که در زمینه‌های مختلف تاریخ‌نگاری، نقد ادبی، تالیف و ترجمه نیز فعالیت داشت. آثار دکتر زرین‌کوب به‌عنوان مرجع عمده در مطالعات تصوف و مولوی‌شناسی شناخته می‌شود. او آثار معروفی در تاریخ ایران و نیز تاریخ اسلام دارد. دکتر زرین‌کوب دکترای ادبیات فارسی خود را از دانشگاه تهران گرفت و از رساله‌ی خود به عنوان نقد شعر زیر نظر استاد بدیع‌الزمان فروزانفر دفاع کرد. او چندین سال در دانشگاه تهران به عنوان استادیار مشغول به تدریس بود و در فاصله‌ی بین تدریس دردانشگاه تهران و از سال ۱۳۴۱ به بعد در دانشگاه‌های آکسفورد، سوربن، هند و پاکستان، و در سال‌های ۱۳۴۷ تا سال ۱۳۴۹ در آمریکا به‌عنوان استاد میهمان در دانشگاه‌های کالیفرنیا و پرینستون به تدریس پرداخت. دکتر عبدالحسین‌زرین‌کوب در سال ۱۳۳۲ با خانم دکتر قمر آریان ازدواج کرد. از میان آثار بی‌نظیر دکتر عبدالحسین زرین‌کوب می‌توان به با کاروان حُله، نقد ادبی، از کوچه‌ی رندان، سیری در شعر فارسی، پله‌پله تا ملاقات خدا، دو قرن سکوت، کارنامه‌ی اسلام و بحر در کوزه اشاره کرد. دکتر زرین‌کوب در در ۲۴ شهریور ۱۳۷۸ در ۷۷سالگی در تهران درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن

به هنگام ظهور اسلام در خاور نزدیک، بین‌النهرین و خراسان، دو دریچه‌ای بودند که از آن هوای افکار تازه می‌توانست به درون محوطه‌ی بسته‌ی امپراطوری ساسانی رخنه کند. افکار هلنیستی و مذاهب سامی از طریق بین‌النهرین شمالی و تاثیر اندیشه‌های هندی و چینی از راه خراسان. در دهه‌های بلافاصله پیش از رسیدن اعراب مسلمان به دروازه‌های شاهنشاهی ساسانی، نوافلاطونیان یونانی که در ۵۲۹ میلادی از امپراطوری رم شرقی رانده شده بودند پناهگاهی در دربار ساسانی یافتند. زیرا دانشکده‌ی پزشکی جندی شاپور، برای مدتی طولانی در زمینه‌ی دانش‌های پزشکی، از جمله علوم ناشی از سنت هلنیستی مرکز فعالی بود. دانشکده پزشکی جندی شاپور احتمالا در اواخر سده‌ی سوم یا چهارم میلادی تاسیس شد. و از سده‌ی پنجم تا اوایل عهد اسلام، مفری برای نصتوریان رانده شده از ادسا در ۴۸۹ میلادی بود.

معرفی نویسنده
عبدالحسین زرین‌کوب

عبدالحسین زرین کوب در ۲۷ اسفندماه ۱۳۰۱ هـ.ش در بروجرد چشم به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی را در همان شهر به پایان آورد و سپس در کنار تحصیل در دوره‌ی متوسطه به تشویق پدرش که مردی متشرع و دین‌دار بود، اوقات فراغت خود را صرف فراگیری علوم دینی و حوزوی نمود و ضمن تحصیل فقه و تفسیر ادبیات عرب به شعر عربی نیز علاقه‌مند شد.

نظرات کاربران

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۹/۰۵/۱۲

تاریخ تصوف در تاریخ پر رمز و راز سرزمین کهن ایران ظهور، رشد و افول فرقه‌های زیادی را شاهد بوده و هستیم که تصوف را می‌توان سرآمد آنان دانست. تصوف که با نام‌هایی چون صوفی‌گری، درویشی یا عرفان هم شناخته می‌شود،

- بیشتر
mbehzad7
۱۳۹۹/۱۲/۰۳

صدای گوینده روح حاکم بر کتاب را نمی تواند اتتقال دهد و هرچند صدای بانوی گوینده بسیار عالی می باشد ولی مناسب برای چنین کتابی نیست

زمان

۴ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۲۳۰٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۲۳۰٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۲,۰۰۰
۵۰,۴۰۰
۳۰%
تومان