دانلود کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو آرمان سلطان زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو اثر جی.کی. رولینگ

دانلود و خرید کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو

معرفی کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو

کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو نوشته‌ی جی کی رولینگ نویسنده بریتانیایی است. این کتاب اولین قسمت از هفت جلد کتاب‌های هری پاتر است. کتابی فانتزی و تخیلی که شخصیت اصلی آن پسری یازده ساله به نام هری است. این کتاب اولین بار در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و پس از آن دنیا با نام هری پاتر و داستان‌هایش آشنا شد.

انتشارات آوانامه این کتاب صوتی را با ترجمه‌ی ویدا اسلامیه و اجرای جذاب آرمان سلطان‌زاده منتشر کرده است.

📢 توجه داشته باشید قیمت نسخه صوتی هریک از کتاب‌های مجموعه‌ی هری پاتر، به درخواست ناشر متنی، معادل نصف قیمت نسخه‌ی کاغذی آن تعیین شده است.

درباره کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو

بعضی کتاب‌ها و داستان‌ها چنان تأثیری بر مخاطبان می‌گذارند که شاید پربیراه نباشد بگوییم جهان داستانی به دو قسمت پیش و پس از ظهور آن‌ها تقسیم می‌شود. اگر بخواهیم یکی از این داستان‌ها را نام ببریم، می‌توانیم با قطعیت بنویسیم، مجموعه هری پاتر. این مجموعه با اولین کتاب، هری پاتر و سنگ جادو، ورودی طوفانی به عرصه داستان داشت. برخلاف برخی مجموعه‌ها که با افول مواجه می‌شوند، رولینگ ثابت کرد بعد از هفت کتاب باز هم توانایی نگهداری هری را دراوج دارد.

کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو درباره پسری یازده ساله است که زندگی سختی در کنار خانواده خاله‌اش می‌گذراند. او پدر و مادرش را در خردسالی از دست داده است. خانواده‌ای که سرپرستی‌اش را بر عهده گرفته‌اند کوچکترین اهمیتی به هری نمی‌دهند.

اما قرار نیست زندگی هری همین‌قدر ناامیدکننده ادامه داشته باشد. وقتی تولد یازده سالگی‌اش فرا می‌رسد، حقایق بسیاری فاش خواهند شد و هری پاتر واقعی متولد می‌شود.

جغدهای نامه‌رسان مأموریت پیدا می‌کنند نامه‌ای مهم را به دست هری برسانند، اما عمو ورتون، شوهرخاله‌اش، نامه‌ها را پاره می‌کند. او نمی‌گذارد هیچ نامه‌ای به دست هری برسد. اما جغدها کوتاه نمی‌آیند. کار به جایی می‌رسد که مجبور می‌شوند خانه‌شان را ترک کنند و در جایی دورافتاده مستقر شوند. اما باز هم فایده‌ای ندارد. نامه باید به دست هری برسد و دقیقاً بعد از خواندن سطرهای نامه، زندگی جدید پاتر شروع می‌شود. زندگی‌ای پر از هیجان، اتفاق‌های غیر قابل پیش‌بینی و آدم‌های جدید. هری جوان، قرار است زندگی تازه‌ای را تجربه کند.

کتاب هری پاتر و سنگ جادو برای اولین بار توسط انتشارات بلومزبری در ۲۶ ژوئن سال ۱۹۹۷ منتشر شد. شاید این انتشارات هیچ‌وقت تصور نمی‌کرد کتابی را به چاپ برساند که دنیا را غرق در داستان‌های خودش کند و برای سال‌ها نامش در جهان پرآوازه شود.

در سپتامبر ۱۹۹۸ انتشارات اسکلاستیک در آمریکا نیز این کتاب را منتشر کرد.

هری پاتر و سنگ جادو جوایز ادبی کودک و نوجوان بسیاری دریافت کرد. از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ اکثراً در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بود. به ۷۳ زبان دنیا ترجمه شد و تقریباً ۱۲۰ میلیون نسخه به فروش رسید.

ژانر و فضای کتاب

کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو مجموعه‌ای با چندین ژانر است. ماجراجویی، عاشقانه، فانتزی، جادویی و خیالی.

خود نویسنده معتقد است موضوع اصلی داستان، مرگ است. اما تنوع اتفاق‌ها در روند داستان می‌تواند موضوعات مختلفی را نشان دهد.

بعد از انتشار هری پاتر و سنگ جادو، و معرفی این داستان، برخی منتقدین نگران تأثیر دنیای جادویی این کتاب بر نوجوانان شدند. دنیایی سرتاسر سحر و جادو. همه چیز فراواقعی و سورئال. اما کفه‌ی جذابیت بر این نگرانی‌ها چیره شد و کتاب به سرعت در دل میلیون‌ها انسان جا باز کرد. بعد از گذشت مدتی و انتشار داستان‌ها از پی هم، نگرانی‌ها بابت تأثیر دنیای جادویی برطرف شد. احتمالاً منتقدین هم خودشان یکی از طرفداران پر و پا قرص هری پاتر شدند.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

درست است که این کتاب برای نوجوانان نوشته شده است، اما شنیدن آن برای بزرگسالانی که هنوز هم دنیای جذاب فانتزی و تخیل برایشان زنده و پویاست خالی از لطف نیست. اگر جزو افرادی هستید که دنیایی خیالی برای خودتان دارید و گاهی بین شلوغی‌های جهان واقعی به آن سر می‌زنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو را بشنوید.

اگر جزو افرادی هستید که نه دنیایی خیالی دارید و نه علاقه‌ای به داستان‌های تخیلی، باز هم پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را بخوانید. همیشه برای اولین تجربه وقت هست. شاید این کتاب بهانه‌ای باشد برای آشتی شما با دنیای خیال‌انگیز و دور از واقعیت.

کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو در رده سنی نوجوانان قرار دارد اما هر کسی که کتاب‌های فانتزی را دوست دارد نیز می‌تواند از شنیدن این کتاب نهایت لذت را ببرد.

چرا باید کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو با صدای آرمان سلطان‌زاده را بشنویم؟

این کتاب شما را با دنیایی عجیب آشنا خواهد کرد. جهانی که جز در داستان امکان وجود و ظهور ندارد. چرا باید خود را از غرق شدن در این خیال فانتزی و جذاب محروم کنیم؟ با شنیدن کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو درمی‌یابید هیچ چیز در دنیای داستان محال نیست. ذهن می‌تواند به سمت بی‌نهایت پرواز کند. هر چیزی ممکن است. از ایستگاه قطار نه و سه چهارم، تا شطرنج‌های متحرک.

درباره جی کی رولینگ

جوان رولینگ متولد ۳۱ ژوئیه ۱۹۶۵ است. خودش می‌گوید در محاصره کتاب‌ها بزرگ شد. او از کودکی علاقه به نوشتن داشت. اولین کتابش را وقتی فقط ۶ سالش بود نوشت. داستانی درباره یک خرگوش با نام «خرگوش» .

در یازده‌سالگی اولین رمانش را نوشت. داستانی در مورد هفت الماس نفرین‌شده و افرادی که آنها را داشتند.

جی کی رولینگ در دانشگاه اکستر تحصیل کرد. بعد از این‌که مدرک خود را از پاریس گرفت به لندن برگشت و در مشاغل مختلفی کار کرد. اما بالاخره روز رسیدن به رولینگ واقعی فرا رسید. روز انفجار ایده‌‎ای که جهانی شد.

تصویر کارتونی جی کی رولینگ

همه ما، تأخیر قطار و انتظار برای رسیدن را تجربه کرده‌ایم. اما فقط یکی از ما انسان‌ها از این تأخیر بهترین استفاده را برد. رولینگ در قطاری نشسته بود که از منچستر به سمت کینگز کراس در حرکت بود. قطاری که هیچ‌وقت تصور نمی‌کرد تأخیرش باعث به وجود آمدن ایده‌ای جهانی در مغز نویسنده‌ای شود.

رولینگ در ۵ سال بعد، روی هفت کتاب دیگر و موضوعاتش کار کرد. با تمام ایده‌ها و یادداشت‌هایش عازم پرتغال شد تا زبان انگلیسی را تدریس کند. در سال ۱۹۹۲ با خوخه آرانتیس ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دختری به نام جسیکا بود. اما ازدواج او در اواخر ۱۹۹۳ به پایان رسید و رولینگ به ریتانیا بازگشت.

زندگی او در بریتانیا به عنوان معلمی در ادینبورگ ادامه پیدا کرد. در کنار تدریس، به نوشتن داستان خود هم پرداخت و وقتی توانست آن را به سرانجام مطلوب برساند سه فصل را برای چند انتشارات فرستاد.

فقط یکی از آنها بود که در نامه‌ای خواست تا باقی داستان را هم بخواند. رولینگ می‌گوید این بهترین نامه‌ای بود که در زندگی‌ام دریافت کردم.

نام جی کی رولینگ هم ماجرای جالبی دارد. انتشارات از او خواست تا نام اصلی خود را از روی کتاب بردارد. به عقیده آنان پسران جوان و نوجوانی که مخاطب این کتاب بودند با دیدن نام یک زن ممکن بود اشتیاقی به خواندن کتاب پیدا نکنند.

(K) مخفف کاتلین، نام مادربزرگ پدری جوان بود. او این کلمه را به نام خود اضافه کرد و عنوان جی کی رولینگ روی کتاب‌های هری پاتر نقش بست.

جالب است بدانید که در سال ۲۰۰۷ نام رولینگ در بین پولدارترین زنان انگلیس نوشته شد. او رتبه سیزدهم را از آن خود کرد. رتبه‌ای که با نوشتن و خلق هری پاتر به دست آورده بود.

ترتیب جلدهای مجموعه هری پاتر

کتاب‌های هری پاتر شامل هفت جلد است.

جلد اول: هری پاتر و سنگ جادو

جلد دوم: هری پاتر و تالار اسرار (حفره اسرارآمیز)

جلد سوم: هری پاتر و زندانی آزکابان

جلد چهارم: هری پاتر و جام آتش

جلد پنج: هری پاتر و محفل ققنوس

جلد ششم: هری پاتر و شاهزاده دورگه

جلد هفتم: هری پاتر و یادگاران مرگ

بعد از این هفت جلد، جی کی رولینگ اعلام کرد که داستان‌های هری پاتر به ایستگاه آخر خود رسیده‌اند و دیگر قرار نیست موضوع جدیدی اتفاق بیفتد. اما هری پاتر قرار نبود دست از سر رولینگ بردارد. باز هم به سراغش آمد. بعد از وقفه‌‎ای طولانی، این نویسنده نام‌آشنا دوباره به سراغ هری رفت. این بار با کتاب «هری پاتر و فرزند نفرین شده» در ۳۱ ژوئیه سال ۲۰۱۶ طرفداران هری پاتر شگفت‌زده شدند و داستانی جدید متولد شد.

این کتاب کمی متفاوت‌تر از باقی مجموعه، نوشته شده است. خبری از تفسیرها و توضیحات نیست. صفحات پر از دیالوگ‌ها است. در واقع این داستان برای یک تئاتر نوشته شده بود و به همین خاطر بیشتر شبیه به یک نمایش‌نامه است.

موفقیت‌های کتاب

لیست بلندبالای موفقیت‌های کتاب‌های هری پاتر و نویسنده آن، بسیار زیاد است و نمی‌توان همه را نام برد، اما از مهم‌ترین موفقیت‌های این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱۹۹۷: جایزه ادبی اسمارتیس بوک (نشان طلا برای هری پاتر و سنگ جادو)

۱۹۹۸: جایزه کتاب کودک سال بریتانیا

۲۰۰۰: نویسنده سال بریتانیا. رتبه امپراتوری بریتانیا.

۲۰۱۰: دریافت جایزه هانس کریستین اندرسون

۲۰۱۱: جوایز آکادمی فیلم بریتانیا

۲۰۱۷: جایزه افتخاری خانواده سلطنتی

از مجموعه کتاب‌های هری پاتر چه اقتباس‌هایی صورت گرفته است؟

چهار سال بعد از انتشار اولین کتاب هری پاتر، فیلمی از آن ساخته شد. کمپانی برادران وارنر در سال ۱۹۹۹ حق اقتباس از روی رمان را به قیمت یک میلیون پوند خرید. فیلم در ۱۶ نوامبر ۲۰۰۱ در انگلستان و آمریکا به روی پرده رفت. مانند کتاب، فیلم هم با واکنش‌های مثبت بسیاری مواجه شد. رکورد فروش را شکست. هری پاتر و سنگ جادو با یک میلیارد دلار فروش در جهان به پرفروش‌ترین فیلم در سال ۲۰۰۱ تبدیل شد؛ و پس از تایتانیک دومین فیلم تاریخ سینما لقب گرفت. این فیلم را کریس کلمبوس کارگردانی کرد و نقش هری پاتر را دنیل ردلیف برعهده داشت.

پس از آن مجموعه‌های دیگر هری پاتر نیز در قالب فیلم‌های سینمایی ساخته شدند. از این مجموعه هشت فیلم ساخته شد. (کتاب هفتم در دو قسمت ساخته شد.)

در بخشی از کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو می‌شنویم

آقای دورسلی مدیر شرکت دریل سازی، مردی درشت اندام و قوی هیکل بود با گردنی بسیار کوتاه که سبیل بلندی نیز داشت. همسر او، خانم دورسلی زنی لاغراندام بود با موهای بور و گردنی کشیده و بلند. بلندی گردنش بسیار برایش مفید بود زیرا بیش‌تر وقتش را صرف سرک کشیدن به خانه‌ی همسایه‌ها می‌کرد. آن‌ها پسری داشتند به نام دادلی که به عقیده خودشان لنگه نداشت.

آن‌ها خانواده‌ی مرفهی بودند و هیچ کم و کسری نداشتند اما در این خانواده رازی وجود داشت که نباید برملا می‌شد. آن‌ها همیشه در هول و هراس بودند که مبادا روزی کسی به رازشان پی ببرد. حتی تصور این که کسی از خانواده‌ی پاتر چیزی بداند برایشان غیرقابل تحمل بود. خانم پاتر خواهر خانم دورسلی بود اما سال‌ها بود که یکدیگر را ندیده بودند. در واقع خانم دورسلی وانمود می‌کرد که خواهری ندارد زیرا خواهر او و شوهر بی‌مصرفش ذره‌ای به خانواده‌ی آن‌ها شباهت نداشتند. دورسلی‌ها همیشه از این واهمه داشتند که روزی خانواده‌ی پاتر در آن حوالی آفتابی شوند و سر زبان‌ها بیفتند. آن‌ها این را نیز می‌دانستند که خواهر خانم دورسلی یک پسر کوچک دارد ولی هرگز او را ندیده بودند و این خود بهانه‌ی دیگری برای دوری کردن از پاترها به دست آن‌ها می‌داد زیرا نمی‌خواستند پسرشان با پسر خانواده‌ی پاتر دوست و همبازی شود.

معرفی نویسنده
عکس جی.کی. رولینگ
جی.کی. رولینگ
انگلیسی | تولد ۱۹۶۵

جی کی رولینگ، با نام کامل جوآن کاتلین رولینگ، یکی از مشهورترین نویسنده‌های انگلیسی‌زبان جهان است که اکثرا او را به عنوان نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های پرطرفدار هری پاتر می‌شناسند. رمان‌های رولینگ در سراسر جهان بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه فروش رفته‌اند، جوایز متعددی را از آن خود کرده‌اند و بر فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌های بسیاری اثرگذار بوده‌اند.

نظرات کاربران

Aida.Potter
۱۳۹۹/۰۵/۱۵

این کتاب عالی بود خیلی خوب مخصوصا گویندگی این کتاب هم خیلی خوب بود کلا فیلم و کتاب های هری پاتر عالی هستند و من به همه پیشنهاد می کنم کتاب و فیلم های هری پاتر رو ببینند دوستان هرکس سوال

- بیشتر
Anita
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

خیلی گرونه😕یکم ارزون تر کنید

امیررضا
۱۳۹۹/۰۱/۱۹

دنیای تخیل عالیست

هرمیون گرنجر
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

کتاب صوتی فوق العاده بود با این که فقط یک نفر می خوند صدا ها فوق العاده بود هری هرمیون و رون هم تقریبا صدای خود فیلمه هری پاتر بود ولی ترجمه افتضاح

reza
۱۳۹۹/۰۵/۱۹

عالی بود من تمام کتاب های هری پاترو خوندم حتما گوش بدید ولی عالی بود 20👌👌😀😉😃

rey
۱۳۹۹/۰۱/۲۶

کتاب هری پاتر، اونم با صدای آقای سلطان زاده. بهتر از این هم مگه داریم؟ هر روز گوش میدم و لذت می برم. امیدوارم جلدهای دیگه ی کتاب هم به همین روش خوانش بشه.

Farimah
۱۳۹۹/۰۳/۰۴

خیلی وقته که کتاب های هری پاتر رو تمام کردم الان اینقدر دلم براشون تنگ شده که آرزو میکنم کاش تازه میخواستم بخوانمشون😑😑 لعنتی گل کاشته رولینگ نمیدونم چجوری توصیفش کنم🥺🥺 فقط این رو بدونین که کتاب های هری پاتر رو باید با

- بیشتر
ᶜʳᶻ
۱۳۹۹/۱۲/۱۰

🐉_همیشه و همه جا از "هری پاتر "تعریف میکردن و حتی تو بقیه ی کتابام مطالبی راجع به" هری پاتر" بود که واقعا نمیفهمیدمشون و این نفهمیدن آزارم میداد.... خب اما هیچ تلاشی نمیکردم برای خوندن کتاباش یا حتی دیدن فیلمش....

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۹/۰۲/۲۹

دنیای مخفی جادو یکی از ژانرهای پرمخاطب که گروه‌های سنی متفاوت را به خود جذب کرده ژانر فانتزی و تخیلی است که کتاب‌ «هری پاتر» را می‌توان یکی از معروف‌ترین آن‌ها برشمرد. این اثر نام مجموعه‌ای از رمان‌هایی به سبک خیال‌پردازانه

- بیشتر
m
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

عالی بود لطفا قسمت های دیگرم بگذارید

زمان

۱۰ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۵۹۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۵۹۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
۸۴,۰۰۰
۳۰%
تومان