دانلود کتاب صوتی زندگی و بس؛ استاد محمدرضا حکیمی با صدای محمد حسن قائمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی زندگی و بس؛ استاد محمدرضا حکیمی

کتاب صوتی زندگی و بس؛ استاد محمدرضا حکیمی، نوشته‌ی کریم فیضی نگاهی به زندگی، عقاید و آرا استاد محمدرضا حکیمی نسبت به مقوله‌ی زندگی دارد.

نسخه صوتی کتاب زندگی و بس؛ استاد محمدرضا حکیمی را می‌توانید با صدای محمدحسن قائمی بشنوید. 

درباره‌ی کتاب صوتی زندگی و بس؛ استاد محمدرضا حکیمی

انسان در زندگی چه می‌کند؟ آیا به دنبال هدفی می‌گردد که به آن برسد؟ چطور می‌توان هدفی را پیدا کرد و برای رسیدن به آن تلاش کرد آن هم زمانی که می‌دانیم فانی هستیم و از بین می‌رویم؟ این‌ها سوالاتی است که ممکن است بارها از خودمان پرسیده باشیم. سوالاتی که گاهی جوابی برایشان پیدا کرده‌ایم و گاهی بی‌پاسخ مانده‌اند. اما اگر انسان قرار است عمری کوتاه داشته باشد و از بین برود، آیا لازم است که هدفی پیدا کند و آن را دنبال کند؟

در کتاب زندگی و بس؛ استاد محمدرضا حکیمی به پاسخ این پرسش‌ها می‌پردازیم. کریم فیضی در از زندگی تا ابدیت که نام این جلد از مجموعه‌ی زندگی و بس؛ استاد محمدرضا حکیمی است، با نگاهی دینی به این قضیه، پاسخ این سوالات را داده است. کتاب زندگی و بس؛ استاد محمدرضا حکیمی دو بخش دارد. بخش اول شامل ارائه‌ی تاریخچه‌ای کوتاه از زندگی محمدرضا حکیمی است و بخش دوم، گفتگوی کریم فیضی با او درباره‌ی زندگی است.

کتاب صوتی زندگی و بس؛ استاد محمدرضا حکیمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

زندگی و بس؛ استاد محمدرضا حکیمی برای کسانی که دوست دارند موضوع زندگی، هدف زندگی و هستی را از دیدگاه دینی بررسی کنند، کتابی جذاب است. 

درباره کریم فیضی

کریم فیضی در سال ۱۳۵۸ تبریز متولد شد. او در سال ۱۳۸۰ از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. اولین اثرش با نام عرفان شیعی را در ۱۷سالگی نوشت و در سال ۱۳۸۰ منتشر کرد که به سرعت نایاب شد و کمی بعد خودش نسخه اصلی آن را از بین برد. در سال ۱۳۸۵ از رشته‌ی فلسفه فارغ‌التحصیل می‌شود. از میان آثار او می‌توان به مجموعه‌ی زندگی و بس، صدها سال تنهایی و هوشنگ دوم (گفتگو با هوشنگ مرادی کرمانی)‌ اشاره کرد. کریم فیضی سال‌ها است که به تدریس و تحقیق مشغول است.

جملاتی از کتاب صوتی زندگی و بس؛ استاد محمدرضا حکیمی

انسان از وقتی که موجود شده است، زنده است. انسان موجودی ازلی نیست و از طرف ابتدا بی انتها نیست؛ مخلوق است و بعد از عدم، وجود یافته است، ولی از این سو به بعد، موجودی ابدی است. از زمانی که خداوند انسان را خلق می کند، انسان از بین رفتنی نیست. از اینجاست که حضرت امیر (ع) می فرماید: «خلقتم للبقا لا للفناء.» پس لازم است به مجموع زندگی نظری کلی بیندازیم، تا بعد ببینیم، زندگی در این دنیا، چه مفهوم و چه خصوصیتی دارد. انسان به حسب آنچه بزرگان هم گفته اند، شش دوره را خواهد گذراند که از آنها به ((عالم» هم تعبیر شده است، ولی من فکر می کنم، باید به «دوره» تعبیر کرد. برای اینکه مدت خاصی دارد؛ تمام می شود و همیشگی نیست. این شش دوره عبارت است از: دورۀ «ذر» و آن زمانی است که انسان وجود ذری داشته است.

فهرست

  • مقدمه
  • زندگی و بس

نظرات کاربران

ali_lsm
۱۳۹۹/۰۳/۲۹

شخصیت بزرگ استاد حکیمی من و راغب خرید این فایل کرده که به اعتقادم بسیار مفید هست. کاش قیمت اش هم تخفیف داشت.

حسین تیموریان
۱۴۰۱/۰۷/۲۵

بسیار زیبا و آموزنده خداوند استاد گرانقدر را غریق رحمت کناد

زمان

۴ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۳۸۰٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۳۸۰٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۹,۵۰۰
تومان