دانلود کتاب صوتی زندگی و بس؛ استاد علی عابدی شاهرودی با صدای محمد حسن قائمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زندگی و بس؛ استاد علی عابدی شاهرودی اثر محمد حسن قائمی

دانلود و خرید کتاب صوتی زندگی و بس؛ استاد علی عابدی شاهرودی

نویسنده:کریم فیضی
انتشارات:آوای چیروک
امتیاز:
۳.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی زندگی و بس؛ استاد علی عابدی شاهرودی

کتاب صوتی زندگی و بس؛ استاد علی عابدی شاهرودی اثر کریم فیضی یکی از کتاب‌های مجموعه زندگی و بس است که به همت انتشارات آوای چیروک صوتی شده است.

 درباره مجموعه زندگی و بس

در این مجموعه صوتی مفاهیم بنیادی زندگی، از منظر چهره‌های شاخص ایرانی مورد بررسی قرار گرفته است. در این بررسی‌ها، مفاهیم زندگی از منظر مخاطب عام، مورد مطالعه قرار گرفته و به همین دلیل، عاری از چالش‌های عمیق است و تنها وجه چالش برانگیز آن تقابل مخاطب بودن زندگی و انسان با یکدیگر است.

 این بررسی‌ها با نگاهی تحلیلی و رویکردی فرهنگی به زندگی، درصددند تا زمینه‌هایی را در وادی شناخت عقلانی آن مطرح کنند  زندگی در افق، زندگی و مدیریت؛ زندگی در قلب تاریخ، تمثال هنری زندگی و... برخی از عنوان‌های مباحث طرح شده در این کتاب‌ها است. ضمن آن که، در ابتدای مباحث مختصری از شرح حال نگارندگان آورده شده است.

در این فایل صوتی، مصاحبه با استاد علی عابدی شاهرودی، متفکر دینی را می‌شنویم .

شنیدن کتاب زندگی و بس؛ استاد علی عابدی شاهرودی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم ؟

علاقه‌مندان به شناخت چهره‌های شاخص ایران‌زمین در همه رشته‌ها

درباره کریم فیضی

کریم فیضی در سال ۱۳۵۸ و یک سال بعد از انقلاب اسلامی در تبریز به دنیا آمد. اما همان دوران، در تبریز قیام‌هایی در حال شکل گرفتن بود که باعث شد دوران کودکی او در اوج هیاهو و ناآرامی بگذرد. پدر او که به حاجی فیضی مشهور بود، به کار تجارت می‌پرداخت ولی علاقه بسیاری به طبیعت و همچنین عبادت داشت. همین علاقه پدر در شکل گرفتن علاقه و به بحث‌های دینی بی‌تاثیر نبود و پای او را به حوزه علمیه قم باز کرد. از دیگر نوشته‌های کریم فیضی می‌توانیم به هوشنگ دوم (در گفتگو با هوشنگ مرادی کرمانی)، زندگی و بس، پنجره پیامبر (رمان)، از حبران تا سهراب، شعاع شمس، همزاد مسیح، سفری با سهراب و سیب زن سیب مرد اشاره کرد.

جملاتی از کتاب زندگی و بس؛ استاد علی عابدی شاهرودی

زندگی و اجتماع دارای چه تعاملی می باشند؟

اجتماع یک بعد اصلی از همه تعاریف زندگی است، بخصوص که ناظر بر زندگی به معنی حقیقی است. چون در اجتماع و با اجتماع است که قوانین اخلاق، میدانی برای بروز پیدا می کند و یک جامعه درست - هر چند آرمانی نباشد - پدید می آید. در جامعه، به حسب کمالاتی که در این جامعه است و به حسب مدنیتی که در این جامعه است و هم چون تابعی از این امور زندگی حقیقی محقق شده است، گرچه زندگی به معنی حقیقی، مشروط به زمان و مکان است، اما می تواند همراه زمان و مکان باشد.

جامعه ایده آل، در واقع معیار یک زندگی بشری کامل در روی زمین است که دیگر زندگی ها باید به این معیار سنجیده شود. این نیز در کتاب خداوند آمده است: «ان الارض یرثها عبادی الصالحون.» یعنی فرجام جامعه، به یک جامعه شایسته که زندگی حقیقی در آن محقق است، خواهد انجامید. فرمان خدای هستی به زندگی چنین است: «و لقد کتبنا فی الزبور ان الارض یرثها عبادی الصالحون.» قوه عقلیه نیز به این نتیجه رسیده است که فرجام زندگی به سوی جامعه شایسته است، زیرا خداوند نظام جهان را به گونه ای ترتیب داده که به سوی ایده آل در حرکت است.

نظرات کاربران

کاربر ۱۹۱۵۷۶۸
۱۳۹۹/۰۲/۲۳

با تشکر از زحمات شما این کتاب شامل مصاحبه‌ای با استاد آیت‌الله علی عابدی شاهرودی که استادی بزرگوار و بی‌بدیل در بسیاری از علوم حوزوی و غیرحوزوی هستند می‌باشد که به متافیزیک معنای والای زندگی پرداخته و سپس جلوه‌های حقیقت زندگی

- بیشتر
کاربر ۳۷۳۳۴۳۹
۱۴۰۰/۱۱/۱۱

اولا که مصاحبه نبود روخوانی یک کتاب بود آنهم به صورت ملال آور

زمان

۳ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۲۹۰٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۲۹۰٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۵,۵۰۰
تومان