دانلود و خرید کتاب بررسی تطبیقی مساله ولایت در اندیشه علامه میرجهانی طباطبایی و علامه حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی محسن موحدی اصل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی تطبیقی مساله ولایت در اندیشه علامه میرجهانی طباطبایی و علامه حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی اثر محسن موحدی اصل

کتاب بررسی تطبیقی مساله ولایت در اندیشه علامه میرجهانی طباطبایی و علامه حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی

معرفی کتاب بررسی تطبیقی مساله ولایت در اندیشه علامه میرجهانی طباطبایی و علامه حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی

کتاب بررسی تطبیقی مسئله ولایت در اندیشه علامه میرجهانی طباطبایی و علامه حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی آملی نوشتۀ محسن موحدی اصل است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب بررسی تطبیقی مساله ولایت در اندیشه علامه میرجهانی طباطبایی و علامه حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی

یکی از مهم‌ترین مباحثی که دانش‌پژوهان و محققان دروس الهیات و فلسفه لازم است آن را دنبال کنند، بحث شریف «ولایت» است؛ چرا که حقیقت دین بر اصل توحید و به‌تبع آن انسان موحد بنا شده است و برای تحقیق این مهم باید به جایگاه «ولایت» در تمام ابعاد آن عنایت و توجه داشت تا در تحت توجه ولی حقیقی سیر استکمالی از نقص به کمال را انجام داد و به‌مراتب توحید حقیقی رسید.

در همین راستا جهات متعددی از مبانی فلسفی، عرفانی، کلامی مستخرج از قرآن جلوه‌گری می‌کند؛ چون بحث شریف ولایت ریشه در مبانی سنگین و وزین هستی‌شناسی و انسان‌شناسی دارد و مجموعه از مباحث وجودشناسی همچون اصالت وجود و اعتباریت ماهیت؛ تشکیک وجود، حرکت جوهری و نفس شناسی مراتب نفس ناطقه انسانی و مراتب تجرد نفس (اعم از تجرد برزخی و تجرد عقلی و فوق تجرد عقلی)، اتحاد عاقل و معقول ظهور می‌کند و به نحو زنجیروار همه مباحث را به هم متصل می‌کند تا حقیقت بحث ولایت خود را به‌خوبی تجلی دهد.

بنابراین بحث شریف «ولایت» یکی از مهم‌ترین مباحث برای فهم حقیقت است که ذهن بزرگان فلسفه و عرفان و اندیشمندان را دائماً به تکاپو واداشته است. به همین جهت است که برخی از محققان در کنار مبحث «اصالت وجود» بحث «اصالت ولایت» را مطرح می‌کنند چون ولایت الهیه و سرپرستی خداوند بر موجودات است.

که موجب رشد و کمال انسانی می‌شود و انسان موجودی گسیخته از نظام عالم نیست و نه‌تنها انسان بلکه تمام موجودات در تحت ولایت الهیه دائماً در حال سیر هستند و همان‌طور که می‌گوییم وجود اصالت دارد، ولایت الهیه نیز در همه موجودات اصالت دارد و هیچ‌گاه از دائرة حکومت آن حقیقت نمی‌توان خارج شد و قوام همه اشیاء به اوست و او مبدأ است و او اول است و او ظاهر است و او باطن است و بعد از ولایت حق‌تعالی بر تمام موجودات، ولایت اولیای الهی که از طرف خدا مأمورند، می‌رسد که به‌تبع ولایت حق مطرح می‌شود و به علت‌های برتر وابسته است و به انشا و اعتبار بشری وضع نشده و با تهاجم ضدبشری از بین نمی‌رود. ازاین‌جهت ولایت امری الهی است.

خواندن کتاب بررسی تطبیقی مسئله ولایت در اندیشه علامه میرجهانی طباطبایی و علامه حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

خواندن این کتاب برای افراد علاقه‌مند به علوم قرانی می‌تواند مناسب باشد.

بخش‌هایی از کتاب بررسی تطبیقی مساله ولایت در اندیشه علامه میرجهانی طباطبایی و علامه حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی

تشرف به محضر امام زمان

از ویژگی‌های این انسان وارسته کرامات و مکاشفات و تشرفات زیادی است که می‌توان از میان آنها به تشرف سرداب مطهر و کلام پر معنای امام زمان اشاره کرد که ایشان این دو قضیه را این‌چنین می‌نگارند:

یکی این که می‌فرمودند: در عصر مرحوم آیت‌الله‌العظمی سید ابوالحسن اصفهانی به امر ایشان مبلغی پول برای طلاب سامرا بردم و بین طلاب و خدام عسکریین علی تقسیم کردم، و خدام عسکریین که دینشان پول است مرا زیاد احترام می‌نمودند بالخصوص کلیددار که از وی خواستم اجازه دهد من شب‌ها در حرم شریف بیتوته کنم پس موافقت نموده، ده شب تا صبح در کنار قبر آن دو امام معصوم احیاء نموده و تضرع کردم. روز دهم که جمعه بود اول فجر که درب حرم را گشودند با شوقی وافر به سرداب مقدس مشرف شدم، وقتی از پله‌ها پایین رفتم با این که آن موقع هنوز برق نیامده بود دیدم فضای سرداب روشن مانند مهتاب است و سیدی نشسته و مشغول به ذکر و عبادت است، از مقابل او گذشتم و درب صفه ایستادم و زیارت حضرت ولی‌عصر - عجل‌الله تعالی فرجه الشریف - را خواندم و آمدم در جلو آن حضرت سید مشغول نماز شدم و بعد از نماز شروع کردم به دعای ندبه تا رسیدم به این جمله «و عرجت بروحه» آن آقا فرمودند: این جمله از ما نرسیده «و عجرت به الی سمائک» و چرا رعایت وظیفه را نمی‌کنید و جلوتر از امام نماز می‌خوانید؟ من غفلت از این دو آیت بزرگ نمودم و دعا را تمام و به سجده رفتم و در سجده متوجه شدم که آن آقا کیست که فرمود: این جمله از ما نرسیده، و فرمود: چرا جلو امام ایستاده‌ای؟ بسیار مرعوب شدم سر از سجده برداشتم که دامن مطلوب را بگیرم دیدم سراب تاریک و کسی نیست، فهمیدم به چه دولتی رسیدم و به‌رایگان از دست دادم.

درآمدی بر دین اسلام
آنه‌ماری شیمل
چقدر جاده... چقدر چشم...
شیرینعلی گلمرادی
رموز والدگری
والریا میخایلووا
متیو هنسون، ماجراجوی قطب شمال
بی. ای. هوئنا
ساخت بمب اتمی
ویکتوریا شی رو
رساله تاریخ
بابک احمدی
مبانی ژنتیک جمعیت
سیداحمد سادات نوری
سرا پرده اشک
مجتبی تاجیک
خانواده و اختلالات روانی
نورمن سارتوریوس
هدف گذاری
مریم همدانی
ترانه های تراریخته
محمد سرو
نمایش های ایرانی؛ جلد هفتم
صادق عاشورپور
اهمیت اخلاق حرفه ای معلم در نظام آموزشی
زهرا علی ویسی
مکاتیب زنان مصر
مرضیه مرادی
آمار دقیق مرده ها
آیین نوروزی
زیاد اما ناکافی
مری ترامپ
ترتیل قرآن کریم به تفکیک سوره
مشاری العفاسی
طرح کلی اندیشه‎ ی اسلامی در قرآن
سید‌علی خامنه‌ای
ترجمه پارسی قرآن کریم
محمدمهدی فولادوند
تلاوت قرآن کریم به تفکیک جزء
کریم منصوری
رشد
علی صفایی حائری
پادکست نهج البلاغه (۱)
داریوش ارجمند
متن کامل قرآن کریم
ناصر مکارم شیرازی
خطبه فدکیه
انتشارات زائر رضوی
رشد
علی صفایی حائری
ترجمه دعای جوشن کبیر
روح‌الله باغبان
کلیات مفاتیح نوین
ناصر مکارم شیرازی
مقدمات تدبر در قرآن؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۱‌)
احمدرضا اخوت
قرآن کریم
محمد صادقی تهرانی
دعای مجیر
مهدی سماواتی
پادکست نهج البلاغه (۲)
داریوش ارجمند
دعای سحر (سید قاسم موسوی قهار)
سید قاسم موسوی قهار
هدف حیات زمینی آدم
اصغر طاهرزاده
دعای ابوحمزه ثمالی
مهدی سماواتی
اجوبه الاستفتائات (پاسخ به پرسش های شرعی)
سید‌علی خامنه‌ای
صراط
علی صفایی حائری
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان