دانلود کتاب صوتی زن زیادی با صدای بهمن وخشور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زن زیادی اثر جلال آل احمد

دانلود و خرید کتاب صوتی زن زیادی

نویسنده:جلال آل احمد
گوینده:بهمن وخشور
انتشارات:آوای چیروک
امتیاز:
۳.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی زن زیادی

کتاب صوتی زن زیادی نوشته جلال آل احمد است. این کتاب شامل مجموعه‌ای از داستان‌های نویسنده است که از کتاب‌های مختلف او جمع‌آوری شده است. محوریت داستان‌ها زنان و وضعیت بد آن‌ها است. این کتاب با صدای بهمن وخشور منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی  زن زیادی 

کتاب صوتی زن زیادی شامل ۹ داستان از جلال آل احمد است که وضعیت زنان در آغاز قرن ۱۳ جلالی را نشان می‌دهد. زنانی که عموما در کودکی ازدواج کرده‌اند و یا برای وجود هویتشان احترامی قائل نیستند. این کتاب شرح حال واقع‌گرایی از زن ایرانی در طول تاریخ است که همواره در حاشیه بوده و نادیده گرفته شده است. زن همواره با همسر دختر و مادر تعریف شده و هویت مستقلی نداشته. کتاب زن زیادی شامل این داستان‌ها است: سمنو پزان، خانم نزهت الدوله، دفترچه‌ی بیمه، عکاس با معرفت،  خداداد خان، دزد زده، جا پا، مسلول و زن زیادی.

شنیدن کتاب صوتی زن زیادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

جلال آل احمد از نویسندگان مشهور ادبیات داستانی معاصر است و این مجموعه داستان را به تمام علاقه‌مندان به داستان ایرانی واقع‌گرا پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جلال آل احمد نویسنده کتاب صوتی زن زیادی

جلال آل‌احمد (۱۳۰۲ - ۱۳۴۸)، نویسنده و مترجم و همسر سیمین دانشور است.

جلال در ۱۳۲۲ وارد دانشسرای عالی تهران شد و در رشته زبان و ادبیات فارسی فارغ‌التحصیل شد. او تحصیل را در دوره دکترای ادبیات فارسی نیز ادامه داد، اما در اواخر تحصیل از ادامه آن صرف نظر کرد.

او در ۱۳۲۳ به حزب توده ایران پیوست و عملاً از تفکرات مذهبی دست شست. وی در این حزب به سرعت سلسله مراتب ترقی را طی کرد و در ۱۳۲۵ مأمور راه‌اندازی ماهنامه «مردم» زیر نظر احسان طبری شد.

او در ۱۳۲۶ به رهبری خلیل ملکی و ده تن دیگر از حزب توده جدا شد.

شاید مهم‌ترین ویژگی ادبی آل احمد نثر او بود. نثری فشرده و موجز و در عین حال عصبی و پرخاشگر، که نمونه‌های خوب آن را در سفرنامه‌های او مثل «خسی در میقات» و یا داستان-زندگی‌نامه «سنگی بر گوری» می‌توان دید.

با قضیه ملی شدن نفت و ظهور جبهه ملی و دکتر مصدق بود که جلال دوباره به سیاست روی آورد.

پس از کودتای ۲۸ مرداد، که ضربه سنگینی بر پیکر آزادی‌خواهان و مبارزان با استبداد بود، آل احمد نیز دچار افسردگی شدیدی شد. در این سال‌ها وی کتاب «سرگذشت کندوها» را به چاپ رساند.

جلال در ۱۸ شهریور ۱۳۴۸ در سن چهل و پنج سالگی در اسالم گیلان درگذشت.

سیمین دانشور، علت مرگ جلال را زیاده‌روی در مصرف نوشابه الکلی قزونیکا (نام ودکایی ساخت ایران در آن زمان) ذکر کرده و علت پزشکی مرگ را هم آمبولی در اثر افراط در مصرف مشروبات الکلی و سیگار اشنو نقل می‌کند و شایعات مربوط به دست‌داشتن ساواک در مرگ جلال را به صراحت رد می‌کند.

جلال آل احمد وصیت کرده بود که جسد او را در اختیار اولین سالن تشریح دانشجویان قرار دهند ولی از آنجا که وصیت وی برابر شرع نبود، پیکر او در مسجد فیروزآبادی جنب بیمارستان فیروزآبادی شهر ری به امانت گذاشته شد تا بعدها آرامگاهی در شأن او ایجاد شود ولی این کار هیچ‌گاه صورت نگرفت.

معرفی نویسنده
عکس جلال آل احمد
جلال آل احمد
ایرانی | تولد ۱۳۰۲ - درگذشت ۱۳۴۸

جلال الدین سادات آل احمد، معروف به جلال آل احمد، نویسنده و مترجم، در سال ۱۳۰۲ پس از هفت دختر در تهران متولد شد و نهمین فرزند پدر و دومین پسر خانواده بود.

نظرات کاربران

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۸/۱۱/۱۸

آل احمد و مذهب جلال آل احمد در سال 1302 در محله‌ای در تهران و در خانواده­‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدرش روحانی بود و تلاش بسیاری کرد تا جلال را جانشین خود کند ولی موفق به این کار نشد. جلال بر

- بیشتر
کاربر ۱۴۰۸۹۸۳
۱۴۰۰/۰۳/۰۲

کتاب روان و دوست داشتنی مثل دیگر کتابهای جلال ال احمد.صدای راوی جذابیت داستان را دوچندان میکنه

نرجس
۱۴۰۱/۰۷/۱۲

آنقدر مبتذل هست که نتونستم بیشتر از نیم ساعت گوش بدم. گذشت زمانی که به این اراجیف توجه میکردن .

زمان

۵ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۴۵۰٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۴۵۰٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان