دانلود کتاب صوتی نون والقلم با صدای آرمان سلطان‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نون والقلم اثر جلال آل احمد

دانلود و خرید کتاب صوتی نون والقلم

نویسنده:جلال آل احمد
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی نون والقلم

کتاب گویای «نون والقلم» داستانی تاریخی و تمثیلی از زمان حکومت صفویان را روایت می‌کند. آل احمد در این کتاب برخلاف کتاب‌های دیگرش از زبان طنز برای روایت اوضاع سیاسی و اجتماعی داستان خود بهره می‌گیرد. او با استفاده از زبان طنز در این کتاب به شیوه‌ای بسیار ظریف و زیبا معضلات اجتماعی را بیان کرده و مخاطب را با این مشکلات همراه می‌کند. نون و القلم ماجرای شکست مبارزه ای اجتماعی به زبان تمثیل و با آهنگ و بیانی مانند داستان‌های عامیانه پارسی است. آل احمد در این داستان با روشنگری ویژه‌ای از ماجرای شکست جنبش ملی در اثر کودتای استعماری ۲۸ مرداد ۱۳۳۲پرده برمی‌دارد. شخصیت‌های اصلی داستان در درجه اول دو «میرزابنویس»‌اند به نام‌های «میرزااسدالله» و « میرزا عبدالزکی» که میرزای اول مردی وارسته و دور از مطالبات نفسانی است و دومی مردی است پولدار که با بزرگان رفت و آمد دارد و حتی روزی کوشش می‌کند پای میرزا اسدالله، را هم به کاری نامشروع باز کند. آدم‌های دیگر داستان «خانلرخان» و «میزان الشریعه» هستند. «خانلرخان» ادعای ملک الشعرایی دارد و «میزان الشریعه» با قدرتمندان، دم‌خور است و با کلک‌های شرعی پول و مایملک مردم را صاحب می‌شود. قهرمانان دیگر کتاب، «قلندرها» به رهبری «میرزا تراب ترکش دوز» هستند. قلندرها طرفدار حق و حقیقت‌اند و با دولتی‌ها مبارزه می‌کنند و کار آنان، اعمال «عیاران» و «جوانمردان» و درویشان را تداعی می‌کند. داستان یک پیش‌درآمد، هفت مجلس و یک پس‌دستک یا پی‌گفتار دارد و کاملا ایرانی است. این داستان طنز جذاب و تفکربرانگیز را با صدای گرم آرمان سلطان‌زاده بشنوید و لذت ببرید.
معرفی نویسنده
عکس جلال آل احمد
جلال آل احمد
ایرانی | تولد ۱۳۰۲ - درگذشت ۱۳۴۸

جلال الدین سادات آل احمد، معروف به جلال آل احمد، نویسنده و مترجم، در سال ۱۳۰۲ پس از هفت دختر در تهران متولد شد و نهمین فرزند پدر و دومین پسر خانواده بود.

نظرات کاربران

عادل تنها
۱۴۰۲/۰۲/۲۱

کتابی با موضوع کلی مزرعه حیوانات و یا کتاب دموکراسی یا دموقراضه. اگه دو کتاب بالا رو خوندید و پسندیدید، از مطالعه‌ی این کتاب هم لذت خواهید برد. من از مطالعه ی این کتاب لذت بردم. گویندگی آقای سلطان زاده بسیار عالی بود.

محمدرضا
۱۴۰۰/۰۴/۰۷

من از کتابراه گوش دادم، واقعا خیلی داستان زیبایی هست مخصوصا با صدای آقای آرمان سلطان زاده.

alefzed
۱۴۰۱/۱۱/۲۸

چقد قلم گیرایی داره جلال آل احمد!اغلب سعی می‌کردم از رمانای ایرانی فاصله بگیرم اما واقعا تا حدود زیادی انتظاراتمو براورده کرد شاید موضوع داستان تکراری و تقریبا همون قلعه حیوانات با ظاهری متفاوت و ایرانی شده باشه اما واقعا قلم

- بیشتر
ali naghibi89
۱۴۰۱/۱۱/۰۵

داستان زیبایی بود و از شنیدنش خیلی لذت بردم از طرفی گوینده بسیار عالی هنرنمایی کرده و زیبایی داستان رو بیشتر کرده.

کاربر ۲۲۱۶۰۵۵
۱۴۰۱/۰۶/۲۹

داستان آموزنده و بیانگر واقعیت در حوزه نقد مسائل اجتماعی همانند سایر کتابهای جلال

ابوالفضل خان
۱۴۰۱/۰۶/۲۱

داستان جالبی داشت. نکته اخلاقی خوبی داشت. ولی از جلال انتظار بیشتری داشتم

کاربر ۴۹۵۶۶۵۳
۱۴۰۱/۰۶/۰۲

اول داستان برای من جذاب بود و بعد خیلی درهم برهم شد بد نبود

سمیرا ناصرنصیر
۱۴۰۱/۰۲/۰۱

بسیار شیرین و مفرح. یه زنگ تفریح خوب در خلال خوندن کتاب های سنگین. البته که شان ادبی کتاب و نویسنده به روی چشم.

توحيد
۱۳۹۹/۰۷/۰۳

کتاب خیلی خوب، روان، داستانی پر کشش و سرشار از گزاره های قابل تأمل [و نه تماما صحیح] بود. اجرای صوتی خوبی هم داشت. به نظرم آرمان سلطان زاده، جدا از هنرش کتاب هارو جهت دار [و متناسب با پیامی که

- بیشتر

زمان

۶ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۳۳۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۳۳۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان