دانلود کتاب صوتی طوفان البکاء با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی طوفان البکاء اثر هوتن شاطری‌پور

دانلود و خرید کتاب صوتی طوفان البکاء

معرفی کتاب صوتی طوفان البکاء

کتاب صوتی طوفان البکاء نوشتهٔ میرزا محمد ابراهیم جوهری است. هوتن شاطری پور گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نشر آسمان نیلگون آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی دربارهٔ مصائب ائمه است. در دورهٔ قاجاریه از محتوای این کتاب صوتی در تعزیه‌ها استفاده می‌شد.

درباره کتاب صوتی طوفان البکاء

نگارش کتاب صوتی طوفان البکاء حدود ۱۰ سال به طول انجامیده است. در نگارش این کتاب از کتاب‌هایی مانند «مجالس المتقین»، «مختارنامه» و «طاقدیس» که از کتاب‌های مصور دورهٔ قاجار هستند، استفاده شده است. طوفان البکاء بر اساس روایات و احادیث به زندگی حضرت محمد (ص)، حضرت زهرا (س) و امامان شیعه (ع) پرداخته است. بخش کوتاهی از کتاب به زندگانی مختار و برخی موضوعات دیگر نیز می‌پردازد. در دورهٔ قاجاریه از این کتاب در تعزیه استفاده می‌شد. نقدهایی دربارهٔ بی‌مأخذبودن پاره‌ای از مطالب کتاب نیز ارائه شده است. طوفان البکاء سال‌ها موردتوجه مداحان و ذاکران اهل‌بیت‌ بوده و از زمان نگارش (۱۲۵۰ ق.) تاکنون بارها به چاپ رسیده است. از ویژگی‌های این کتاب، استفاده از زبان ساده و صنایع ادبی همچون براعت استهلال است.

بخش‌های ۱۲گانهٔ کتاب صوتی حاضر «آتشکده» و بخش‌های کوچک آن «شعله» نام دارند. آتشکدهٔ پنجم «طوفان البکاء» که بخش بزرگی از کتاب است به امام حسین (ع)، قیام عاشورا و وقایع پس از آن پرداخته است.

واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با ۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم‌تعداد «حسین بن علی»، نوهٔ پیامبر اسلام و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد. دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین بن علی با او بود. در مقابل حسین بن علی حکومت و زمام‌داری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی» و «معاویه بن ابی‌سفیان» بود و به‌شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی به‌سوی مسیری دیگر قیام کرد.

این واقعه سرشار از حاشیه‌ها و خرده‌روایت‌هایی دردناک است که طی قرن‌ها به شیوه‌های گوناگون روایت و بازتعریف شده است.

شنیدن کتاب صوتی طوفان البکاء را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای و تاریخی با درون‌مایه‌های اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب صوتی طوفان البکاء

«خلیلان سرای محبت و ذبیحان منای مودت، قربانیان کعبه‌ی رضا و تسلیم و کرامت یافتگان «و فدیناه بذبح عظیم» به عبادت فصیح و ملیح قضیه‌ی قربانی حضرت ذبیح را چنین رقم زدند که: چون قربانی راه خدا و ذبیح کعبه‌ی وفا، قوت روان خلیل حضرت اسماعیل آفتاب جهان تاب عارض خورشید مثالش عروج کرده در نصف النهار سپهر جلال و جمال به سر حد کمال رسید لشگر ملاحت پسر که شور در کشور ایجاد بشر افکنده جلو ریز در شهر بند صبر و سکون پدر تاخت و شاهین نگاه ذبیح که کبوتران حرم را دم داده به چنگال تصرف ولوله در بنیاد آرام خلیل انداخت.

زد محبت چو حلقه‌ای بر در

نه پدر می‌شناسد و نه پسر

آنچه در راه طالب و مطلوب

حسن یوسف نمود با یعقوب

از همان ره بنای صبر خلیل

شد به تاراج حسن اسماعیل»

نظرات کاربران

hosseinhaj983
۱۳۹۹/۰۶/۰۴

سلام کتاب فوق العاده ای است گویندگی بسیار عالی و روان و اکثر شعره (شایدم کامل) ولی خودم راضیم اشعارش برای مجالس حضرت سید الشهدا علیه السلام واقعا عالیه به سبک قدیم شعر گفته و واقعا از گوش دادنش احساس خوبی میکنم اصلا

- بیشتر
کاربر 1294006
۱۴۰۲/۰۹/۲۹

اجرتون باسیدالشهدا

sh. m
۱۴۰۱/۰۸/۲۰

فوق العاده بود

Maryam Amirian
۱۴۰۰/۱۲/۰۹

اصلا لازم نبودبطورشعرگفته شوداین کلا فقط شعربوددرحالیکه کتابهای شعرگونه فقط برای مداحی است میتوانست روانتروبطورمتن گفته میشدپولم رادورریختم

hossein zeinali
۱۴۰۰/۰۱/۰۵

کلا شعر بود اصلا انتظار شو نداشتم پولمو ریختم دور

زمان

۱۵ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۴۳۹٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۵ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۴۳۹٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۹۶,۵۰۰
تومان