دانلود کتاب صوتی رزا پارکس با صدای فرزانه فائزی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی رزا پارکس اثر لیزبت کیسر

دانلود و خرید کتاب صوتی رزا پارکس

معرفی کتاب صوتی رزا پارکس

کتاب صوتی رزا پارکس نوشتهٔ لیزبت کیسر (Lisbeth Kaiser) و ترجمهٔ زهره زاهدی است. گویندگی این کتاب صوتی را فرزانه فایزی انجام داده و کارگاه فیلم و گرافیگ سپاس آن را برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده است؛ داستانی بر اساس زندگی یک فعال آمریکایی.

درباره کتاب صوتی رزا پارکس

داستان صوتی رزا پارکس (Rosa Parksکودکان و نوجوانان را با زندگی و کارها و آرای یک فعال آمریکایی آشنا می‌کند. او در ۴ فوریهٔ ۱۹۱۳ به دنیا آمد و در ۲۴ اکتبر ۲۰۰۵ درگذشت؛ یک زن سیاه‌پوست (آمریکایی آفریقایی‌تبار) آمریکایی و از فعالان جنبش حقوق مدنی آمریکا که بعداً توسط کنگرهٔ آمریکا به‌عنوان «مادر جنبش آزادی» و «بانوی اول جنبش حقوق مدنی» شناخته شد. رزا پارکس به این خاطر مشهور است که در یکم دسامبر ۱۹۵۵ از دادن صندلی‌اش در اتوبوس به یک مرد سفیدپوست خودداری کرد و در نتیجه بازداشت و جریمه شد. او در تاریخ آمریکا جایگاه ویژه‌ای دارد و اقدام اعتراض‌آمیزش در ایالت آلابامای ایالات متحدهٔ آمریکا علیه مقررات نژادی، نقطهٔ آغاز نمادین جنبش حقوق مدنی سیاهان آمریکا قلمداد می‌شود. پرهیز رزا پارکس از واگذاری صندلی‌اش در یک اتوبوس شهری به مرد سفیدپوست و بازداشتش به تحریم گستردهٔ شبکهٔ ترابری همگانی توسط سیاهان منجر شد و به اعتراضات گسترده‌تر دامن زد. کشیش جوانی به نام «مارتین لوتر کینگ» که بعدها رهبریِ جنبش مدنی سیاهان را بر عهده گرفت، سازماندهی آن تحرکات را بر عهده داشت. جنبش اعتراضی او سرانجام به تصویب قانون حقوق مدنی سال ۱۹۶۴ انجامید که هرگونه تبعیض نژادی در آمریکا را ممنوع می‌کرد. رزا پارکس در ساختمان کپیتال هیل در واشینگتن دفن شد. این داستان را بشنوید.

شنیدن کتاب صوتی رزا پارکس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران داستان در قالب زندگی‌نامه و موضوعات مربوط به آزادی و اعتراض و آزادی‌خواهی پیشنهاد می‌کنیم.

این اثر برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

درباره زهره زاهدی

زهره زاهدی در سال ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد. او مترجم و نویسنده است. زاهدی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ بانکداری از دانشگاه آمریکایی بیروت بوده است. او کتاب‌های مختلفی را در حوزه‌های روان‌شناسی عمومی، رمان، زندگی فلاسفه و... ترجمه و منتشر کرده؛ کتاب‌هایی همچون «استادان بسیار زندگی‌های بسیار»، «برای یک روز دیگر»، «تنها عشق حقیقت دارد»، «چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم»، «چهار توافق»، «چیزی بیشتر از زندگی»، «شواهدی برای زندگی پس از مرگ»، کتاب مشهور «غرق در نور» نوشتهٔ بتی جی ایدی، «معجزه وجود دارد»، «قلب بخشنده»، «وقتی خدا وارد شود معجزه می‌شود»، «نفر بعدی‌ای که در بهشت ملاقات می‌کنید» و ... .

بخشی از کتاب صوتی رزا پارکس

«رزا در کنار مادر، برادر و پدربزرگ و مادربزرگش در نزدیکی مونتکمری در آلاباما بزرگ شد. او از کودکی بسیار شجاع بود و همیشه سعی می‌کرد کار درست را انجام دهد. در کودکی، پدربزرگ و مادربزرگش داستان‌هایی درباره برده‌داری تعریف می‌کردند، زمانی که سیاه‌پوستان اجازه نداشتند مثل باقی مردم زندگی کنند. دوران برده‌داری تمام شده بود، اما هنوز روزگار بر رزا و خانواده‌اش سخت می‌گذشت. با سیاه‌پوستان رفتار بسیار بدی می‌شد. به آن‌ها می‌گفتند که با سفیدپوستان برابر نیستند.

رزا هر روز اتوبوس مدرسه را تماشا می‌کرد که از مقابلش می‌گذشت و بچه‌های سفیدپوست را به مدرسه‌ی بزرگان می‌برد. اما برای سوار کردن او توقف نمی‌کرد. او ناچار بود برای رسیدن به مدرسه‌ی کوچک یک‌اتاقه‌ای که به بچه‌های سیاه‌پوست اختصاص داشت، راه درازی پیاده برود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۰ دقیقه

حجم

۱۳٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ دقیقه

حجم

۱۳٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان