دانلود کتاب صوتی آدم های خانه عنقا با صدای مجید تیزرو + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آدم های خانه عنقا اثر محمدرضا شرفی خبوشان

دانلود و خرید کتاب صوتی آدم های خانه عنقا

معرفی کتاب صوتی آدم های خانه عنقا

کتاب صوتی آدم های خانه عنقا نوشتهٔ محمدرضا شرفی خبوشان همراه با گروه نویسندگان است. گویندگی این کتاب صوتی را مجید تیزرو انجام داده و نشر سماوا آن را منتشر کرده است؛ کتابی دربردارندهٔ یک مجموعه داستان کوتاه ایرانی.

درباره کتاب صوتی آدم های خانه عنقا

کتاب صوتی آدم های خانه عنقا [بخوانید Anqa] دربردارندهٔ یک مجموعه داستان کوتاه و ایرانی است. داستان‌های کوتاه این اثر درون‌مایه‌هایی اجتماعی دارند و حول محور خانواده‌ آفریده شده‌اند. این کتاب شامل ۲۲ داستان از چند نویسنده است که هر یک با عنوانی متفاوت و با موضوعاتی گوناگون نوشته شده، اما تمام آن‌ها در دو چیز مشترکند؛ اول اهمیت سبک زندگی ایرانی و دوم سنت‌های اسلامی. این کتاب حاصل مطالعه و گلچین آثار به‌وسیلهٔ محمدرضا شرفی خبوشان است. نام نویسندگان این مجموعه عبارت است از «سیدمحمدحسین آل مجتبی»، «معصومه جمشیدی شفق»، «مهری سادات علاقبندها»، «فائزه کرد فیروزجایی»، «معصومه محمودی»، «فهیمه شاکری‌مهر»، «بهاره عاصمی‌نیا»، «نرگس روزبهانی»، «طیبه مهدی‌زاده»، «مریم طریقه‌دار»، «حامد صاحبی»، «عباس حائری»، «مریم اشعری»، «نسیم لطفی»، «سفانه الهی»، «اکبر بادی» و «محمدرضا شرفی خبوشان».

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی آدم های خانه عنقا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محمدرضا شرفی خبوشان

محمدرضا شرفی خبوشان در سال ۱۳۵۷ به دنیا آمد. او نویسنده، شاعر و مدرس ادبیات پارسی است. مجموعه داستان «بالای سر آب‌ها» و رمان «موهای تو خانهٔ ماهی‌هاست» را در زمینهٔ داستانی و همچنین مجموعه‌های «از واژه‌ها تهی» و «نامت را بگذار وسط این شعر» را در زمینهٔ شعر منتشر کرده است. مجموعه داستان «بالای سر آب‌ها» برندهٔ کتاب سال دفاع مقدس و کتاب «موهای تو خانهٔ ماهی‌هاست» برگزیدهٔ پنجمین جشنوارهٔ داستان انقلاب شده است. رمان «عاشقی به‌سبک ون‌گوگ» پنجمین اثر اوست که موضوعی پیرامون پیروزی انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ دارد و نامزد جایزهٔ جلال آل‌احمد نیز شده است. «آدم‌های خانهٔ عنقا» عنوان مجموعه داستان کوتاهی به قلم چند نویسندهٔ ایرانی است که محمدرضا شرفی خبوشان گردآوری‌اش کرده است.

بخشی از کتاب صوتی آدم های خانه عنقا

«وقتی از خانه پا به بیرون گذاشت راه زیادی لازم نداشت تا از عرض خیابان بگذرد و به زیرگذر کمربندی برسد. همین که از تونل زیرگذر، که مثل یک دالان تنگ و دراز بود بیرون آمد، بوی خاک نمور مشامش را پر کرد. موبایل را از جیبش بیرون آورد و نگاهی به آن انداخت؛ چند تماس بی‌پاسخ از شرکت حمل و نقل موتوری. تصور کرد که حتماً رئیس شرکت چند دقیقه‌ای را منتظر او مانده است و بعد با عصبانیت رو به منشی گفته است: «این آقای نظری دیگه لازم نیست بیاد! سالی که نکوست از بهارش پیداست!» چشمانش مرطوب شدند. رو به دشت خالی کرد و پا در راهی گذاشت که مزرعۀ یونجه‌ای را به دو نیم تقسیم می‌کرد. روحان سرسختی می‌کرد تا از بغل رضا به زمین پای بگذارد.

کودک را روی زمین گذاشت. کودک آرام و بی‌صدا شروع به راه رفتن کرد. دو سه قدمی که رفت پایش در گل ماند و سکندری خورد و به زمین افتاد. رضا به سمت کودک رفت و از جا بلندش کرد. کتونی‌های کوچکش را که خیس شده بودند دوباره در پایش جا داد و او را روی زمین گذاشت. کودک دوباره با قدم‌های آرام و کوچک به راه افتاد. رفته‌رفته سرعت قدم‌هایش را زیاد کرد و جیغی از سرخوشی کشید. رضا با دستان بازش کودک را مراقبت می‌کرد و به دنبال او می‌رفت. چین‌های پیشانی‌اش صاف شده بودند و خنده‌ای از گلویش بیرون می‌ریخت. ماه در آسمان کامل بود و سبزه‌های مزارع می‌درخشیدند. رضا در آن لحظه فکر می‌کرد دلش نمی‌خواهد روحان از حرکت بایستد. دلش نمی‌خواست آن چند ثانیه تمام شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۵۷۶٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۵۷۶٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان