دانلود کتاب صوتی شاید باد شاید آتش با صدای مریم نجفی شالمایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شاید باد شاید آتش اثر سیدمیثم رمضانی

دانلود و خرید کتاب صوتی شاید باد شاید آتش

معرفی کتاب صوتی شاید باد شاید آتش

کتاب صوتی شاید باد شاید آتش نوشتهٔ سیدمیثم رمضانی است. گویندگی این کتاب صوتی را مریم نجفی شالمایی انجام داده و انتشارات دیجیتال آوای موج کتاب (نشر صوتی) آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی یک مجموعه داستان کوتاه و ایرانی.

درباره کتاب صوتی شاید باد شاید آتش

کتاب صوتی شاید باد شاید آتش حاوی یک مجموعه داستان کوتاه و ایرانی است. این مجموعه، افراد مختلفی را در بر گرفته که در مسیر داستان، با بخشی از زندگی آن‌ها آشنا شده و با آن‌ها همراه می‌شوید. این کتاب پنج داستان به‌هم‌پیوسته و درعین‌حال مستقل را شامل شده است. ابتدای هر داستان با روایتی از شیخ اشراق (سهروردی) متناسب با قصه مزین شده است. این مجموعه، روایتی است از جنگ و مشکلات آن، ترس‌ها، فراغ‌ها، خاطرات و خیالات به‌جامانده از عزیزانِ به خاطره پیوسته. سیدمیثم رمضانی در این کتاب صوتی، داستان عاشقانه‌های معشوق دورافتاده از عاشق، صبر مادرانه و رنج خواهرانه را به تصویر کشیده و به بررسی سرگذشت، حالات و وقایع زندگی شخصیت‌های مختلف پرداخته است. شالودهٔ قصه‌ها، داستان اشخاص مختلف است که بستگان سربازانی هستند که در بحبوبهٔ جنگ در داخل یک سنگر محاصره شده‌اند و به‌نوعی ناامید و سرگشته به‌دنبال شانس و اقبالی برای رهایی از این وضعیت، تلاش و تقلا می‌کنند.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی شاید باد شاید آتش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی شاید باد شاید آتش

 بهرام و داوود، همان روزهای اول شکار تک‌تیراندازها شدند و از پا درآمدند. ما هم تا شب همان روز جرئت نداشتیم جسدهایشان را عقب بیاوریم. مانده بودند زیر آفتاب داغ تیرماه. منصور و جواد، نزدیک صبح که دشت آرام‌تر شده بود، با برانکاردی که از پیراهن و اسلحه‌شان درست کرده بودند، آن‌ها را نعش‌کش آوردند و توی کانال دفنشان کردند. لاکردار! هدف‌گیریشان بی‌نقص است و توی دل آدم خالی می‌شود. درست پیشانی هر دو به اندازهٔ دهانهٔ پوکهٔ فشنگ سوراخ شده بود!

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۲۷۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۲۷۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان