دانلود کتاب صوتی هزار زمستان سرد با صدای امید شکوری نیا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هزار زمستان سرد اثر مصطفی  طباطبایی

دانلود و خرید کتاب صوتی هزار زمستان سرد

معرفی کتاب صوتی هزار زمستان سرد

کتاب صوتی هزار زمستان سرد نوشتهٔ مصطفی طباطبایی است. گویندگی این کتاب صوتی را امید شکوری نیا انجام داده و انتشارات دیجیتال آوای موج کتاب (نشر صوتی) آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی چهار داستان کوتاه.

درباره کتاب صوتی هزار زمستان سرد

کتاب صوتی هزار زمستان سرد حاوی چهار داستان کوتاه ایرانی است که چهار فصل دارد. هر فصل به زندگی یک نفر از شخصیت‌های مختلف اثر می‌پردازد؛ شخصیت های داستان زوج‌هایی هستند که اغلب با هم اختلاف دارند و درگیر مسائل متفاوت می‌شوند؛ در واقع داستان از تخیلات ذهنی نویسنده نشئت می‌گیرد که در فصل چهارم بیشتر به این موضوع پرداخته شده است. مصطفی طباطبایی با قلم خود و شخصیت‌پردازی دقیق، در فرصتی اندکی توانسته مخاطب را با جهان داستان‌ها همراه کند. «پنجرهٔ پشتی» اولین داستان از کتاب «هزار زمستان سرد» از زبان مردی روایت می‌شود که از رابطه‌ با «سمیرا»، همسرش صحبت می‌کند. او مدام درگیر گذشته است و خاطرات را مرور می‌کند. با اینکه این‌ دو در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، راوی بسیار دلتنگِ همسرش است و خود را از او بسیار دور می‌بیند. «شبی که فردایش صبح به خانه نیامد» داستان دیگری از مصطفی طباطبایی، زندگی یک زوج دیگر به نام «مجید» و «یاسمن» را روایت می‌کند. این بار داستان از زبان سوم‌شخص بیان می‌شود. زندگی این زوج نیز دچار یک حفرهٔ عاطفی و شکافی عمیق شده که آن‌ها را از یکدیگر دور کرده؛ تاآنجاکه مجید به همسر خود ظن می‌برد. دو داستان دیگر این کتاب صوتی، «سی‌سالگی» و «بلک باکس» نام دارد که روایتگر زندگی شخصیت‌های دیگر است. کتاب صوتی هزار زمستان سرد را بشنوید.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی هزار زمستان سرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی هزار زمستان سرد

«خوابیده‌م روی تخت و نمی‌دونم چه وقت از روزه. اتاق از نور خورشید می‌درخشه. نمی‌خوام چشمامو باز کنم. زنم توی اتاقه، هیچ حرفی نمی‌زنه ولی می‌تونم احساسش کنم. می‌خواد یه‌جوری از خواب بیدارم کنه، یا می‌دونه بیدارم و می‌خواد یه‌طوری از جا بلندم کنه، عادتاشو می‌شناسم. کم‌کم داره از کوره درمی‌ره. باز می‌خواد باهام لجبازی کنه و همچنان هیچ حرفی نمی‌زنه. صدای کاغذهای بی‌شمارِ روی میزم که این‌طرف و اون‌طرفشون می‌کنه داره روی اعصابم خط می‌کشه. همیشه گیرش به یادداشت‌های به‌دردنخور من بوده. اهمیتی نمی‌دم. پرده رو تکون می‌ده و نور خورشید رو مستقیم هدایت می‌کنه توی چشمام.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۴۱۴٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۴۱۴٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان