دانلود کتاب صوتی شعر و شکر با صدای نازنین مهیمنی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی شعر و شکر

کتاب صوتی شعر و شکر نوشتهٔ شراره وظیفه شناس و بابک نیک طلب و مریم هاشم پور و شکوه قاسم نیا و ناصر کشاورز و مصطفی رحماندوست و جعفر ابراهیمی و مهری ماهوتی است. گویندگی این کتاب صوتی را نازنین مهیمنی انجام داده و واوخوان آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی یک مجموعه شعر برای خردسالان و کودکان.

درباره کتاب صوتی شعر و شکر

کتاب صوتی شعر و شکر حاوی شعرهایی ساده، کوتاه و شیرین از شاعران باتجربهٔ شعر کودک ایران است. شعرهای این مجموعه را ورودی بااجازه به دنیای خیال و شادی و بازی خردسالان دانسته‌اند. شعر کودک و نوجوان، شعری است که با تخیل و درک کودکان و نوجوانان تناسب داشته باشد و در یک جمله اینکه برای این گروه‌های سنی قابل‌فهم باشد. شعر دریافت‌های تازه‌ای به کودکان از جهان پیرامونشان می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا از زاویه‌ای نو و با احساسات عالی به جهان بنگرند؛ در واقع شعر ارتباط کودکان را با جهان عمیق‌تر، عاطفی‌تر و دلچسب‌تر می‌کند. برخی معتقد هستند که شعر کودک و نوجوان در ایران که در آغاز دههٔ ۱۳۶۰ از رشد نسبتاً خوبی برخوردار بود، در سال‌های اخیر به ورطهٔ تکرار افتاده است. برخی نیز باور دارند که این گونهٔ شعری چنان در حیطه‌های زبانی، تخیل و موسیقی منحصربه‌فرد شده است که می‌توان آن را موج پنجم شعر ایران نامید. موج اول تا چهارم عبارتند از «سبک خراسانی»، «سبک عراقی»، «سبک هندی» و «شعر نیمایی»؛ زیرا شعر کودک و نوجوان تمام ویژگی‌های یک سبک مجزا را دارد. از شاعران معاصر که برای کودکان و نوجوانان سروده‌اند، می‌توان به «محمود کیانوش»، «پروین دولت‌آبادی»، «عباس یمینی‌شریف»، «مصطفی رحماندوست»، «شکوه قاسم‌نیا»، «ناصر کشاورز» و «افسانه شعبان‌نژاد» نام برد. شعرهای کودک و نوجوان معمولاً بر اساس گروه‌های سنی آن‌ها تقسیم‌بندی می‌شود:

الف- خردسال/ پیش دبستانی

ب- کودک/ سال اول و دوم دبستان

ج- کودک/ سوم و چهارم و پنجم دبستان

د- نوجوان/ راهنمایی

ه- جوان/ دانشگاه به بالا

شنیدن کتاب صوتی شعر و شکر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به همهٔ خردسالان و کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مهری ماهوتی

مهری ماهوتی در ۲۶ فروردین ۱۳۴۰ در بابل به دنیا آمده است. او نویسنده و شاعر حوزهٔ کودکان و نوجوانان است. نخستین قصه­‌ها و شعرهای خود را در کلاس انشا در مدرسه نوشت. پس از این، اولین کار مطبوعاتی او در «کیهان بچه­‌ها» منتشر شد؛ همچنین با مجله‌های «جانبازان» و «زن روز» و با همهٔ مجله­‌هایی که برای کودکان و نوجوانان چاپ می­‌شد و با دفتر تألیف کتب درسی و مجله‌های کمک‌آموزشیِ رشد همکاری پیوسته‌ای داشته است. بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است. از میان نوشته‌های این نویسنده می‌توان به «بچه­‌های مرد»، «روزهای پاییزی»، «سفر به سرزمین خاکستری»، «قصه­‌های خاله شیرین»، مجموعهٔ پنج‌جلدی «قصه­‌های زینب»، مجموعهٔ پنج‌جلدی ماجراهای «آقای تنبل»، «سکه­‌های کوچک آرزوهای بزرگ»، «بیب بیب بوق بوق»، «نان خوشمزه»، «کفش­‌های جیک‌جیکی» و «کمد پرماجرا» اشاره کرد. او در زمینهٔ بازآفرینی آثار برجستهٔ ادبیات کهن و بازنویسی موضوعات تاریخی نیز تلاش قابل توجهی کرده است؛ کتاب­‌های او دررابطه‌با زندگی پیامبر (ص)، حضرت خدیجه (س) و حضرت فاطمه (س) در بازار کتاب موجود است. مهری ماهوتی جوایز متعددی نیز کسب کرده است.

درباره ناصر کشاورز

ناصر کشاورز متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۱ در تهران، شاعر و نویسندۀ کتاب‌های کودکان است. او دارای نشان درجهٔ یک هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. ناصر کشاورز فعالیت رسمی خود را با مجلۀ «کیهان بچه‌ها» شروع کرد و نخستین شعر او در سال ۱۳۶۲ در همان مجله به چاپ رسید. اولین کتاب ناصر کشاورز با نام «من و مرغابی‌ها» در سال ۱۳۶۵ منتشر شد. از ناصر کشاورز بیش از ۱۶۰ عنوان کتاب در حوزهٔ ادبیات کودکان منتشر شده است. از او به‌عنوان پرکارترین شاعر کودک یاد می‌شود. از آثار او می‌توان به مجموعهٔ ۱۲جلدی شعرهای «نی‌نی کوچولو»، مجموعۀ ۱۲جلدی «می‌می‌نی و مامانش» و مجموعهٔ ۴جلدی «دویدم و دویدم» اشاره کرد.

درباره جعفر ابراهیمی (شاهد)

جعفر ابراهیمی (شاهد)، یک نویسنده و شاعر ایرانی است که در سال ۱۳۳۰ در روستای حور متولد شد. سال ۱۳۸۵ بود که جعفر ابراهیمی فعالیت خود را در حوزهٔ کودک و نوجوان آغاز کرد و ۵ سال بعد به کانون پرورش فکری کودک و نوجوان منتقل شد. او بیش از ۱۵۰ کتاب برای گروه‌های سنی گوناگون تألیف کرده که می‌توان از میان آن‌ها به «پرنده‌ گرفتار و باغبان طمعکار»، «آواز پوپک»، «آسمان ابری نیست»، «پلی به‌سوی شعر» و «در کوچه‌های خیس» اشاره کرد. تخلص جعفر ابراهیمی، «شاهد» است. او موفق شده افتخارات و جوایز متعددی را از جمله لوح زرین کانون، دیپلم افتخار، کتاب برگزیدهٔ شورای کودک، دریافت نشان درجه‌یک ادبیات و جایزه‌ٔ بنیاد البرز را دریافت کند.

درباره مصطفی رحماندوست

مصطفی رحماندوست متولد یک تیر ۱۳۲۹ در همدان است. او شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان است. بعد از دریافت مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، به‌عنوان کارشناس کتاب‌های خطی در کتابخانهٔ مجلس مشغول به کار شد و سپس به‌عنوان مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان‌ و‌ نوجوانان، مدیر مسئول نشریات رشد، سردبیر رشد دانش‌آموز، سردبیر و پدیدآورندهٔ سروش کودکان و نوجوانان، سردبیر مجلهٔ شهرزاد قصه‌گو به فعالیت خود ادامه داد. رحماندوست ۳ سال مدیر کل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بوده‌ است. او در سال ۱۳۷۱ در رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی ادامه تحصیل داد و پس از دورهٔ کارشناسی‌ارشد، موفق به دریافت نشان درجهٔ یک هنری شد. او پس از بازنشستگی از سمت‌های دولتی، مدیر گروه شکوفه (بخش کودکان و نوجوانان) انتشارات امیرکبیر و مشاور رئیس کتابخانه ملی ایران شد. مصطفی رحماندوست پایگاه اینترنتی «کتابخانهٔ ملی کودک و نوجوان ایران» را تأسیس کرد و توانست تا دهمین سال شروع به کار این پایگاه متن کامل بیش از ۲۴۰۰۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان را برای پژوهشگران قابل دسترس کند. از آثار او می‌توان به کتاب‌های «فرهنگ آسان: دانشنامه ویژه کودکان و نوجوانان»، «ترانه‌های نوازش»، «سفید بود، سفید تنها بود»، «این تریزی، آن تریزی»، «یک مسابقه و این همه ماجرا» و «قصه گویی، اهمیت و راه‌ورسم آن» اشاره کرد.  

بخشی از کتاب صوتی شعر و شکر

«"کفش نو"

باز شب عید رسیده

بابام برام کفش‌های نو خریده

کفش‌های من به رنگ زرد شاده

برای من گشاده

بابام میگه کفش‌های نو مبارک

بزرگ میشه این دوتا پای کوچک

"بازی ما"

فیش و فیش و فیش با آب‌پاش، آب پاشیدم به داداش

آب‌پاش من تفنگ بود، آبش جای فشنگ بود

تفنگ من خالی می‌شد زودبه‌زود، بازی ما یه جنگ آبکی بود»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵۷ دقیقه

حجم

۵۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۷ دقیقه

حجم

۵۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان