دانلود کتاب صوتی مجموعه داستان‌ های شاهنامه (جلد سیزدهم: سودابه و سیاوش) با صدای فرهاد اتقیایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مجموعه داستان‌ های شاهنامه (جلد سیزدهم: سودابه و سیاوش) اثر ابوالقاسم فردوسی

دانلود و خرید کتاب صوتی مجموعه داستان‌ های شاهنامه (جلد سیزدهم: سودابه و سیاوش)

گردآورنده:محسن دامادی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مجموعه داستان‌ های شاهنامه (جلد سیزدهم: سودابه و سیاوش)

کتاب صوتی مجموعه داستان‌ های شاهنامه (جلد سیزدهم: سودابه و سیاوش) نوشتهٔ ابوالقاسم فردوسی، حاصل گردآوری محسن دامادی و حاصل گویندگی فرهاد اتقیایی در انتشارات کتابسرای نیک منتشر شده است. این کتاب، جلد سیزدهم از مجموعهٔ «داستان‌های شاهنامه» است. محسن دامادی در این مجموعه، داستان‌های شاهنامه را به زبانِ روان امروزی نوشته تا هر کس بتواند به‌آسانی شاهنامه را بخواند و با این اثر ملی ارتباط برقرار کند. نویسنده تلاش کرده تا در هر داستان، جهان‌بینی شاعر بزرگ وطن‌پرست ایرانی را که به‌دلیل سلطهٔ بیگانه به رمزوراز بیان شده، واکاوی کند و سرانجام کلاس آموزشی فردوسی برای علاقه‌مندان داستان‌نویسی و فیلم‌سازی اقتباسی در هر داستان بیان شده است. این شیوه در هر یک از داستان‌های مجموعه رعایت شده است؛ تا با مطالعهٔ هر داستان، برای خواننده یک دریچهٔ تازه به چشم‌انداز این شاهکار بزرگ ادبیات پارسی گشوده شود.

درباره کتاب صوتی مجموعه داستان‌ های شاهنامه (جلد سیزدهم: سودابه و سیاوش)

کتاب صوتی مجموعه داستان‌ های شاهنامه (جلد سیزدهم: سودابه و سیاوش) حاوی یکی از هیجان‌انگیزترین و زیباترین داستان‌های حماسی، عاشقانه و البته تراژیک «شاهنامه» به قلم ابوالقاسم فردوسی است. محسن دامادی در سیزدهمین کتاب از مجموعهٔ «داستان‌های شاهنامه»، این قصه را به زبانی امروزی، ساده و روان بازآفرینی کرده است. سودابه یا «سوداوه»، دختر شاه هاماوران است. کیکاوس پس از فتح مازندران و گسترش قلمرو خود، به‌اندیشهٔ تسخیر هاماوران می‌افتد. او پس از پیروزی، از شاه هاماورانْ دخترش (سودابه) را برای خود خواستگاری می‌کند؛ به این ترتیب سودابه، شهبانوی ایران و نامادری سیاوش می‌شود. هنگامی که سیاوش پس از گذر از دوران کودکی در زابل نزد پدر بازمی‌گردد، سودابه شیفتهٔ او می‌شود و دسیسه‌ها می‌چیند تا او را ملاقات کرده و راز عشقش را با او در میان بگذارد. سیاوش تا مدت‌ها از این دیدار سر باز می‌زند؛ چراکه در نهان می‌داند هدف از این دیدار چیست. سودابه که پس از فرازونشیب بسیارْ خود را دور از مقصود می‌بیند، دست به دروغ و تهمت می‌زند تا سیاوش را نزد کیکاووس گناهکار نشان دهد. کیکاووس با آنکه قصد تنبیه سیاوش را دارد، در گناهکاری او مردد است و در پی مشورت با مغان و موبدان، از او می‌خواهد تا برای اثبات بی‌گناهی‌اش از میان شعله‌های آتش بگذرد. شعله‌های فروزان آتش زبانه می‌کشد و سودابه و سیاوش هر دو برای اثبات مدعی خود در برابرش ایستاده‌اند.

شنیدن کتاب صوتی مجموعه داستان‌ های شاهنامه (جلد سیزدهم: سودابه و سیاوش) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی به علاقه‌مندان به داستان‌های کهن ایرانی و شاهنامه پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی مجموعه داستان‌ های شاهنامه (جلد سیزدهم: سودابه و سیاوش)

«سپیده‌دم سیاوش نزد پدر رفت و بر تاج و تخت او درود فرستاد. کاووس سخنی در پرده با فرزند داشت. خواست به گوش بیگانه نرسد. زمزمه‌وار در گوش سیاوش گفت: «در دل آرزویی از کردگار جهان دارم. می‌خواهم نامِ تو در جهان و از پشتِ تو پادشاهی به یادگار بماند.»

سیاوش به شب‌گیر شد نزد شاه

همی آفرین خواند بر تاج و گاه

پدر با پسر راز گفتن گرفت

ز بیگانه مردم نهفتن گرفت»

معرفی نویسنده
عکس ابوالقاسم فردوسی
ابوالقاسم فردوسی
ایرانی

در فرهنگ ایران‌زمین شخصیت‌های اثرگذار بسیاری نقش‌آفرینی کرده‌اند، اما هیچ‌کدام را نمی‌توان هم‌پای حکیم ابوالقاسم فردوسی پرچم‌دار هویت ایرانی دانست. در روزگاری که زبان فارسی مهجور مانده و آن‌طور که باید قدر نمی‌دید، فردوسی نه با شمشیر و زره پولادین، بلکه با قلم فرهنگ و سرمایه‌ی عمر، به جنگ با نادیده‌انگاری این زبان برخاسته و آن را از خطر نابودی نجات داد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۲۰۳٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۲۰۳٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۰,۵۰۰
تومان