دانلود کتاب صوتی کتابماه روان شناسی کودک و نوجوان (شماره دوم) با صدای اعظم فراهانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی کتابماه روان شناسی کودک و نوجوان (شماره دوم)

کتاب صوتی کتابماه روان شناسی کودک و نوجوان (شماره دوم) نوشتهٔ علی شمیسا و ترجمهٔ لیلا رعیت است. گویندگی این مجموعه مقالهٔ صوتی را اعظم فراهانی و الهام نقوی و مبینا فلاح زاده و امین پاشا انجام داده‌اند و نشر روانشناسی جامعه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی کتابماه روان شناسی کودک و نوجوان (شماره دوم)

کتاب صوتی کتابماه روان شناسی کودک و نوجوان (شماره دوم) مقالات حوزهٔ روان‌شناسی کودک و نوجوان را در بر گرفته و کوشیده است تا با زبانی ساده اما تخصصی و علمی، کارآمدترین مفاهیم و مطالب مربوط به این حوزه را به مخاطبان خود ارائه دهد و به بنیادی‌ترین پرسش‌ها و چالش‌های آنان بپردازد. این شماره از کتابماه به‌سردبیری علی شمیسا، با مدیریت هنری «مهتاب شمیسا» و برگردان لیلا رعیت از علم روان‌شناسی کودک و نوجوان سخن گفته است. روان‌شناسی کودک و نوجوان را زیرشاخه‌ای از روان‌شناسی بالینی دانسته‌اند که به معضلات و چالش‌های این دوران می‌پردازد. مرکز توجه این رشته را می‌توان پیشگیری و درمان اختلالاتِ این دوران‌ها دانست. هدف از این علم، بررسی دقیق و موشکافانهٔ تحولات جسمانی، عاطفی، شناختی، عملکردی و روانی کودک و نوجوان است تا زمینهٔ غنی‌تر و مستحکم‌تری برای حمایت از رشد و شکوفاییِ آنان فراهم شود. از این طریق است که خلاقیت و قابلیت‌های آن‌ها فرصت بروز خواهد داشت و در نتیجهٔ رشد و پرورش توانایی‌ها، به بزرگ‌سالانی موفق‌تر و کامیاب‌تر تبدیل خواهند شد. در روان‌شناسی کودک و نوجوان همچنین معضلات رشدی، مشکلات ارتباطی و اجتماعی، مباحث مربوط به سلامت جسمی، نقص‌های شناختی، اضطراب، استرس و دیگر اختلالات روانی تحلیل و درمان می‌شود. کتاب صوتی کتابماه روان شناسی کودک و نوجوان (شماره دوم) مترصد پاسخ‌گفتن به مهم‌ترین و کلیدی‌ترین پرسش‌ها و دغدغه‌های مخاطبان دربارهٔ مباحث مربوط به کودکان و نوجوانان به ساده‌ترین زبان است.

شنیدن کتاب صوتی کتابماه روان شناسی کودک و نوجوان (شماره دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به پدرها و مادرها، مربیان، معلمان، مشاوران و دست‌اندرکاران حوزهٔ آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی کتابماه روان شناسی کودک و نوجوان (شماره دوم)

«اگر بگویید نوجوانانِ امروز را توصیف کنید، بیش از هر صفتی با عناوین تنبل، ناسپاس و حق‌به‌جانب نواخته می‌شوند. اسم‌شان را گذاشتند نسل جایزه‌بگیر چون همیشه فقط برای دریافت جایزه حی و حاضرند. معمولاً والدین همیشه معترض‌اند که فرزند نوجوان‌شان، یا مدام پای بازی‌های کامپیوتری‌ هست و یا وقتش را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذراند. اما آیا به‌راستی، نوجوان این دوره و زمانه، معنای کار سخت را نمی‌داند یا برای انجامِ آن، روشی متفاوت اتخاذ کرده است. پاسخ به این سؤال ساده نیست چون صفت حق‌به‌جانب بودن، مفاهیم گسترده‌ای را در بر دارد. در نگاه اول، حق‌به‌جانب بودن یعنی این که طرف توقع دارد با او مانند فردی خاص رفتار شود. البته این حالت الزاماً منفی نیست و می‌تواند تعابیری مثبت را هم در بر داشته باشد. اخیراً در این زمینه تحقیقی انجام شده و این مفهوم را به دو حالت تقسیم کرده: حق‌به‌جانب بودنِ استثماری و غیراستثماری. بهتر است نگاهی عمیق به این موضوع بیندازیم و ببینیم آیا این ویژگی در فرزند شما جدی است یا نه. حق‌به‌جانب‌های استثمارگر: حق‌به‌جانب بودنِ استثماری یعنی جنبه‌ای از خودشیفتگی که نوجوان در آن توقع دارد یک سری امتیازاتِ خاص به او اعطا شود و از انجام یک سری وظایفی که بر دوش همه است، معاف شود. محققین دریافته‌اند که استثمارگرها از لحاظ روحی، مشکلات جدی دارند، از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند، کششی به کارکردن ندارند و تعهد اجتماعی‌شان حداقل است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۳۹۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۳۹۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۹,۵۰۰
تومان