دانلود کتاب صوتی زن، غذا و خدا با صدای شهره روحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زن، غذا و خدا اثر آراز ایلخچویی

دانلود و خرید کتاب صوتی زن، غذا و خدا

نویسنده:جنین راس
گوینده:شهره روحی
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۱از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی زن، غذا و خدا

کتاب صوتی زن، غذا و خدا نوشتهٔ جنین راس و ترجمهٔ آراز ایلخچویی است. شهره روحی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر نامزد بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز در سال ۲۰۱۰ بوده است.

درباره کتاب صوتی زن، غذا و خدا

کتاب صوتی زن، غذا و خدا که با پیشگفتاری تحت‌عنوان «دنیایی که در بشقابهایمان است» شروع می‌شود، ابتدا به بیان اصول و قواعدی پرداخته که در ۶ فصل روایت شده است. نویسنده، دربارهٔ خدا می‌گوید و فصل‌های بعدی را با عناوین «جنگ را پایان دهیم»، «هرگز گرایش به انحراف را دست‌کم نگیریم»، «مسئله وزن نیست. مسئله چیزی غیر از وزن هم نیست»، «در ورای چیزی که فرو پاشیده است» و «رسیدن به جایی که همه دوستمان دارند» روایت کرده است. بخش دوم «تمرین‌ها» نام دارد و از ۳ فصل «پلنگ‌هایی که در ذهنمان خانه کرده‌اند»، «نفس‌به‌نفس» و «در گرگ‌ومیش هوا، جی‌پی‌استان را کار بیندازید» تشکیل شده است. عنوان بخش سوم «غذاخوردن» است و فصل‌های «کسانی که سرگرمی دارند و کسانی که ندارند»، «اگر عشق می‌توانست حرف بزند»، «نوشیدنی با موس شکلاتی» و «ذکر لعنتی» آن را شکل داده است. نویسنده پس از «حسن ختام» و «سپاس‌گزاری»، ضمائمی را هم به اثرش افزوده که «آغاز بازخواست» و «دستورالعمل‌های غذاخوردن» نام دارند. کتاب «زن، غذا و خدا» هم در راستای مطالعات پیشین نویسنده منتشر شده است. جنین راس باور دارد نحوهٔ غذاخوردن فرد، با باورهای بنیادین فرد برای زندگی رابطه‌ای جدی دارد. فرقی ندارد فرد، انسانی پیچیده یا ساده باشد، دانا یا کم‌سواد باشد و روشن‌فکر یا متحجر باشد؛ از دیدن نحوهٔ غذاخوردن او، خیلی چیزها دست‌گیر دیگران می‌شود. نویسنده به مخاطبانش پیشنهاد می‌کند به‌جای آنکه بکوشند خود را از شر رابطه‌شان با غذا خلاص کنند یا عادات خود را فوراً تغییر دهند، از چیزی که در مقابلشان قرار دارد، استقبال کنند؛ به این معنا که غذاخوردن را وسیله‌ای برای خودشناسی و درک بهتر از خود و جهان هستی قرار دهند. نویسنده در اثرش کوشیده با بیانی طنزآلود این ارتباط را ساده و شفاف برای مخاطب شرح دهد و همان‌طور که در کارگاه‌های خود توانسته از این شیوه، نتیجه‌های مطلوب بسیاری دریافت کند، راه‌کارهایی عملی و تأثیرگذار نیز پیشنهاد دهد.

جنین راس از جمله پیشگامانِ جنبش ضد رژیم به شمار می‌رود. او تلاش می‌کند با آثاری که در این حوزه به رشتهٔ تحریر در می‌آورد، آگاهی و نگرش افراد را نسبت به اهمیت تغذیه و موضوع اضافه‌وزن و رژیم‌های غذایی افزایش دهد. کتاب زن، غذا و خدا بررسی درمورد هر یک از مفاهیم این عنوان به‌صورت جداگانه نیست؛ حتی کتابی دربارهٔ دین یا رژیم‌درمانی نیست. یکی از چالش‌­های زندگی امروز، کنترل امور زندگی است که این کنترل بیشتر اوقات با مفاهیم و نیازهای اساسی زندگی گره خورده است؛ مثل نیاز به غذاخوردن. هدف این کتا‌ب ایجاد ارتباط صحیح با بدنمان، پاسخ‌گویی به نیازهای واقعی‌­اش و یافتن نقاط تاریک ذهنمان از طریق غذاخوردن است.

شنیدن کتاب صوتی زن، غذا و خدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی زن، غذا و خدا

«روزگاری باورم شده بود که زندگی، کلاس درس است و هدفِ آن، قبول شدن در امتحانی‌ست که هنگام مرگ باید گذراند. تاریخ امتحان لحظه‌ای است که برای آخرین بار نفس می‌کشیم و در آن لحظه، کسی از ما خواهد خواست که زندگی‎مان را مرور کنیم. وقتی که بیشتر آدم‌های دنیا با روزی کمتر از یک دلار زندگی می‌کنند، من آنجا چه خواهم گفت. من هم باید بگویم همه‌ی عمرم را صرف جمع و تلمبار کردن چیزهای بسیاری کردم که به درد هیچ کس نخورد. شکی نیست که آنجا هیئت‌منصفه‌ای هم خواهد بود و بی‌تردید جای من در جهنم است. مگر اینکه بقیه‌ی عمرم را – گرچه چیزی از عمرم هم نمانده – صرف جبران گذشته‌ها کنم. مثل مادر ترزا خود را خالی از نفس کنم و همه‌ی عمرم را در راه خدمت به انسان‌ها صرف کنم یا لااقل تمام دارایی‌های مادی‌ام را به آدم‌های فقیر یا مرکز خیریه ببخشم. در خانه‌ای چوبی زندگی کنم، روی تشکی از کاه بخوابم، لباس‌هایی بپوشم که از پوسته‌ی درخت‌ها درست می‌کنم و غذایی که می‌خورم، فقط سبزی و میوه باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۵۸۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۵۸۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان