دانلود کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی با صدای امیرحسین رستمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی اثر فریور خراباتی

دانلود و خرید کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی

کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی نوشتهٔ فریور خراباتی و با صدای امیرحسین رستمی است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی

حتما می‌دانید که ادبیات کشور روسیه در ایرانِ ما طرفداران بسیار زیادی دارد. اما تا به حال فکر کرده‌اید اگر تاریخ روسیه را با یک نگاه شیرین و طنازانه مرور کنید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این فکر، به ذهن فریور خراباتی رسیده و «طنزیمات رولت روسی» را نوشته و اکنون با صدای امیرحسین رستمی در گوش‌رسِ شما قرار گرفته است.

همیشه فضای سیاسی متفاوتی بر کشور روسیه حاکم بوده که باعث می‌شده ما مواجهه جدی با هر موضوع مربوط به آن کشور، از جمله ادبیاتشان داشته باشیم اما ایده خراباتی تمام معادلات ذهنی مخاطب را به هم ریخته است. فقط به همین چند خط از کتاب صد و چند صفحه‌ای او توجه کنید:

«ارتش آغا محمدخان به تفلیس که رسید، برای اینکه به سفلیس دچار نشود، همه را کشت! یعنی چاره‌ی دیگری هم نداشتند، چون آن زمان اولا روکش محافظتی هنوز اختراع نشده بود، دوما لشگرکشی و فتح کشورها بدون تجاوز شبیه لوبیا پلو بدون سالاد شیرازی بود، در نتیجه آغامحمدخان قتل عامی به پا کرد که چنگیز از آن دنیا گفت: «ممد پشمام». هرچند پس از آغامحمدخان، فتحعلی‌شاه چنان کامبک‌هایی از روسیه خورد که بیم آن می‌رفت با ادامه آن روند، نهایتا چهارراه ولیعصر تا چهارراه کالج برای ایران باقی بماند. سپاه عباس‌میرزا هرچند تلاش زیادی انجام داد که کمتر به روس‌ها ببخشیم، اما فایده نداشت و دسته خرابه دست ما بود و حریف روس‌ها نمی‌شدیم».

شما با شنیدن «طنزیمات رولت روسی» صرفا قهقهه نمی‌زنید، بلکه تاریخ کشور بزرگ و پهناور و پر اتفاق روسیه را مرور می‌کنید، مروری که هر چند طنز، چیزی فراتر از چاشنی آن است و اصلا تمامی مزه را شامل شده اما هرگز تندی آن، شما را از تجربه طعم واقعیت و آنچه حقیقتا بر سر این کشور آمده، محروم نمی‌کند. امیرحسین رستمی نیز که او را به عنوان یک بازیگر مطرح طنز می‌شناسیم این بار جلوه جدیدی از توانایی‌های خود را رو کرده و اتفاقا با لحنی جدی که کمتر از او سراغ داریم این کتاب طنز را روایت کرده و همین موضوع سبب جذابیت منحصر به فرد کتاب گویای «طنزیمات رولت روسی» شده است.

خراباتی در این کتاب تلاش کرده ضمن اینکه پا را از مستندهای تاریخی فراتر نگذارد، برداشت‌های طنز و شیوه روایی خنده‌آلود خود را بر اثر حاکم کند تا در این راستا، هم بر اطلاعات تاریخی مخاطب از این کشور گاهی دوست و گاهی دشمن با ایران بیفزاید و هم سرش را گرم کند. روس‌ها با آن چهره‌های عموما استخوانی و سرد و بی‌روحشان که به اقتضای جغرافیای سرد سرزمین‌شان بوده، ارتباط زیادی با زیست‌بوم گرم ما برقرار نمی‌کنند اما هیچ بعید نیست اگر اشراف و تسلطی به زبان فارسی پیدا کنند و «طنزیمات رولت روسی» را ورق بزنند، خودشان هم گاهی اوقات خصوصا در بزنگاه‌های تاریخی به فکر فرو روند، و اساسا مگر کار هنر چیست به جز همین تلنگرهای ناگهانی؟

در این اثر، امیرحسین رستمی تلاش کرده، یکی از توانایی‌های متفاوت خود را که کمتر از او دیده‌ایم، به گوش شما برساند. او که هنرمندی کتاب‌خوان است، با لحنی جدی این اثر طنز را خوانده و هر آنجا که لازم بوده، از چاشنی لحن طنزآمیز و مهارت خود در بیان طنز اتفاقات استفاده کند. به همین دلیل، شنیدن این کتاب، تجربه متفاوتی را برایتان رقم خواهد زد.

شنیدن کتاب صوتی طنزیمات رولت روسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران داستان‌ها و ماجراهای تاریخی با مایه‌های طنز پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فریور خراباتی

فریور خراباتی متولد ۱۳۶۵ و از طنزپردازان معاصر ایران است. او کار خود را از مطبوعات آغاز کرد و بعد قلم او به حوزه کتاب و فیلم‌نامه و متن سریال هم قدم گذاشت.

از این نویسنده که عاشق تاریخ است قبلا کتاب‌‎های دیگری با نام «جفت پا وسط تاریخ» و «عجایب‌الاتفاقات» منتشر شده است. او خواندن آثار عبید زاکانی از نویسندگان ادبیات کهن و کیومرث صابری فومنی (گل آقا) از نویسندگان معاصر را برای نویسندگان طنز امروز ضروری می‌داند. خراباتی بر این باور است که طنز‌پرداز با کمدین خیلی فرق دارد؛ چراکه اولین هدف یک کمدین خنداندن مردم است؛ اما طنزنویس مطبوعاتی، یک نگاه جدی به مسائل جدی دارد که آن را به زبان متفاوتی بیان می‌کند.

درباره امیرحسین رستمی

امیرحسین رستمی، متولد ۱۲ بهمن ۱۳۵۴ در تهران بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینماست.

او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری در مقطع لیسانس از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه آزاد است، ضمن اینکه یک دوره بازیگری را نیز در کارگاه آزاد بازیگری به مدیریت امین تارخ، در سال ۱۳۸۲ گذرانده است.

این بازیگر، فعالیت رسمی سینمایی خود را در مقام بازیگر از سال ۱۳۸۵ با فیلم «فقط چشم‌هاتو ببند» آغاز کرد و در سال ۸۸ با بازی در سریال «شمس العماره» دیده شد. او را بیشتر با سریال «لیسانسه‌ها» به خاطر می‌آورند. او همچنین بازی در دو فیلم از مسعود کیمیایی و بهمن فرمان‌آرا (فیلم‌های «رئیس» و «خاک آشنا») را هم در کارنامه دارد.

نظرات کاربران

ارشادی
۱۴۰۲/۰۹/۱۶

برام مث سریال طنزهایی بودکه از یه جایی به بعد خسته کننده میشن و ول شون میکنی فقط یک سوم ش شنیدم

زمان

۳ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۱۹۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۱۹۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان