دانلود کتاب صوتی والدین سمی با صدای شقایق اسماعیلیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی والدین سمی

کتاب صوتی والدین سمی نوشتهٔ سوزان فوروارد و ترجمهٔ رقیه کریمی است. شقایق اسماعیلیان گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و رمانو آن را منتشر کرده است. این اثر درمورد چگونگی شناسایی، کنترل و درمان آثار رفتارهای مخرب والدین و بازآفرینی زندگی سخن گفته است.

درباره کتاب صوتی والدین سمی

آیا در زمان کودکیتان مدام بد و خوب‌بودن را به شما گوشزد می‌­کردند؟ تنبیه بدنی می‌­شدید که ادب شوید؟ اگر مشکلی برای والدینتان پیش ­می‌­آمد، باید از آن‌­ها مراقبت می­‌کردید؟ از آن‌­ها می‌­ترسیدید؟ بلایی بر سرتان آوردند که هیچ‌­وقت نباید به کسی می‌­گفتید؟ و آیا در زمان بزرگسالیتان همچنان مثل یک کودک با شما برخورد می­‌کنند؟ وقتی با پدر و مادرتان هستید، واکنش‌­هایی منفی‌ در درون خود حس می­‌کنید؟ تهدیدتان می‌­کنند؟ مرتباً شرطشان پول است؟ حس می­‌کنید هر چه انجام می‌­دهید برایشان کافی نیست و نمی‌­تواند جبران زحماتشان را بکند؟ در کتاب صوتی والدین سمی، سوزان فوروارد آسیب‌­ها، اتفاقات تلخ و صداهای شنیده‌نشدهٔ فرزندان بزرگسالی را ارائه داده است تا پس از آشنایی با تجربیات این افراد، در جهت افزایش اعتمادبه‌نفس، ساختن ارتباطی درست، بهبود وضع برخوردی با والدینتان و... گام بردارید و از وابستگی مخرب، ارتباط سمی و عوامل سوازنندهٔ انرژی درون هنگام برخورد با پدر و مادرتان دوری کنید. این کتاب صوتی اثری است برای افرادی که در برخورد با والدینشان دچار چالش و آسیب­‌های طاقت‌­فرسا هستند؛ همچنین راهنمایی است برای پدران و مادرانی که ناخودآگاه و بی‌آنکه متوجه باشند، به سلامت فرزندانشان آسیب می‌رسانند.

در این کتاب صوتی ما با یکدیگر سفر مهمی را آغاز می‌کنیم. با چراغی در دست عازم سفری می‌شویم که هدف آن آگاهی از این است که بر شما چه گذشته است؛ سفری در جهت تحلیل واقع‌بینانهٔ وقایعی که در گذشته برایتان رخ داده و چگونگی حل و برطرف‌کردن مشکلات روحی ناشی از آن‌ها. شما تا پایان این کتاب صوتی به این بینش خواهید رسید که چگونه از تأثیر رفتارهای بد و غلط والدین ناآگاهتان رها شوید و چطور اعتمادبه‌نفس مختل‌شدهٔ خود را احیا کنید. منظور این نیست که تا پایان این کتاب همهٔ مشکلاتتان به‌شکلی معجزه‌آسا محو و ناپدید می‌شود؛ بلکه اگر شهامت و توان این را دارید که مطالب این کتاب را به‌دقت بشنوید و با آن روبه‌رو شوید، قادر خواهید بود تأثیر گذشته در روح و روان خود را بی‌اثر کنید و شأن و منزلت خود را به‌عنوان انسانی که دیگر در بند کنترل وقایع گذشته نیست، زنده کنید. گفته شده است که همگام با شنیدن این کتاب و کنارگذاشتن حالت دفاعی خودتان، احتمال اینکه بروز خشم، اضطراب، نفرت، سردرگمی، درد و افسوس را در خود مشاهده کنید، بسیار است. این‌ها همه طبیعی است و چه‌بسا لازمهٔ به خاک‌سپردن تجربیات و تأثیرات آن مقطع از زندگی شما باشد. برای اینکه بتوان به بهترین نحو مسیر و هدف را به شما نشان داد و مفاهیم را به تصویر کشید، در سراسر این کتاب از مثال‌ها و نمونه‌های واقعی استفاده شده است؛ بدون اینکه در شرح وقایع اغراقی صورت گرفته باشد.

این کتاب به دو بخش عمده تقسیم شده است. در بخش اول به بررسی این مطلب پرداخته شده که انواع والدین سمی به چه صورت‌هایی رفتار می‌کنند. نویسنده در این بخش به بررسی رفتارهایی پرداخته که والدین سمی به فرزندانشان در کودکی آسیب رسانده‌اند یا هنوز هم به آنان در بزرگسالی صدمه می‌زنند. این کتاب در ۸ فصل اول به بررسی شخصیت و رفتار والدین خداگونه (والدینی که ادعای بی‌عیب‌بودن دارند)، سلطه‌جو، معتاد، بدزبان، کتک‌زن و متجاوز پرداخته است. در بخش دوم شیوه‌هایی رفتاری را خواهید آموخت که شما را قادر به برقراری رابطه‌ای متعادل با والد یا والدین سمیتان می‌کند. در بخش دوم، سوزان فوروارد که سابقهٔ چندین‌ساله در روان‌درمانی فرزندان آسیب‌دیده دارد، روش‌های بهبودی و درمان آسیب‌های ناشی از این والدین را توضیح داده است. فرایند کاهش‌دادن یا خنثی‌سازی تأثیرات منفی والدین سمی، فرایندی تدریجی و مستلزم اراده و پایداری است. تلاش و ارادهٔ شما به‌مرور نیروهای درونیتان را از بند عادت آزاد می‌کند و خودِ اصیل شما و واقعیت وجودیتان که در طول تمام این سال‌ها همواره در سایهٔ آسیب‌های ناشی از رفتاری‌های والدینتان از شما پنهان مانده بود، کم‌کم آشکار می‌شود. 

شنیدن کتاب صوتی والدین سمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به همهٔ بزرگسالان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی والدین سمی

«یک ضرب‌المثل قدیمی هست که باید آن را کاملاً رد کرد: «استخوان‌های آدم‌ها را با چوب و سنگ می‌توان خُرد و خاکشیر کرد؛ ولی با حرف نمی‌توان». جریان از این قرار است که به کار بردن الفاظ تحقیرآمیز برای صدا زدن کودکان، نسبت دادن صفت‌های ناروا به آن‌ها و پرتاب کردن تیر انتقادهای نابجا به سوی آنان، استخوان‌های شخصیت‌شان را در هم می‌شکند و پیام‌های نادرستی درخصوص هویت‌شان به ذهن آن‌ها می‌فرستد که هیچ‌وقت پاک نمی‌شوند. به ویژه اگر این کارها را پدر یا مادر، معلم و سایر افراد نزدیک به آن‌ها انجام دهند.

یکی از روز‌هایی که برنامه‌ی رادیویی‌ام پخش می‌شد، شخصی طی تماس تلفنی اظهار داشت که اگر از او بخواهند بین ضرب و شتم و آزار‌های کلامی انتخابی انجام دهد، بدون هیچ تردیدی اولی را انتخاب می‌کند. چون آثار و کبودی ناشی از آن به جا می‌ماند و دیگران با دیدنشان برای دل می‌سوزانند. ولی جراحت‌های ناشی از دومی، نه تنها به چشم نمی‌آیند و کسی آن‌ها را جدی نمی‌گیرد، بلکه در تنهایی روحِ انسان را می‌خورند و او را به جنون می‌کشانند.»

نظرات کاربران

کاربر ۴۹۸۰۰۰۸
۱۴۰۲/۰۷/۱۹

عالی بود

زمان

۹ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۸۰۴٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۹ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۸۰۴٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان