دانلود کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز با صدای آرمان سلطان زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز اثر مایکل ای. لانگ

دانلود و خرید کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز

معرفی کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز

کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز نوشتهٔ مایکل ای. لانگ و دانیل زد لیبرمن و ترجمهٔ محمداسماعیل فلزی است. آرمان سلطان زاده گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر دربارهٔ تأثیر دوپامین بر جنبه‌های گوناگون زندگی انسان از جمله عشق، ورزش، اعتیاد، سیاست، خلاقیت، مهاجرت و پیشرفت است.

درباره کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز

کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز با مقدمه‌ای دربارهٔ ماهیت این مولکول شگفت‌انگیز آغاز می‌شود. فصل نخست با عنوان «عشق» به بررسی آن دسته از مواد شیمیایی می‌پردازد که فرد را به‌سوی ارضای نیازهای جنسی و عشق می‌رانند. فصل دوم «داروها» نام دارد و این‌گونه طرح مسئله می‌کند که دوپامین می‌تواند منطق انسان را فلج کند، آرزوهای مخربی را در وجودش بیدار کند و سبب بروز شدیدترین رفتارهای آسیب‌زایی شود که در تصور می‌گنجد. فصل سوم «تا کجا می‌خواهید ادامه دهید؟»، وجه دیگری از اثر دوپامین را آشکار می‌کند. دوپامین به ما امکان می‌دهد بر سختی و دشواری و رنج و درد چیره شویم و به این ترتیب بتوانیم محیط اطراف خود را کنترل کنیم. چهارمین فصل با قراردادن دو کلمهٔ کاملاً متضاد کنار هم «خلاقیت و جنون» نام گرفته است. نویسندگان کتاب که این دو مقوله را بهترین و بدترین حالت‌های کارکرد مغز می‌دانند، بر این باورند که رسیدن به هر دو، وابسته به دوپامین است. فصل پنج «سیاست» با جملهٔ جالب و سؤال‌برانگیز شروع می‌شود: چرا ابرقدرت‌ها و شوینده‌های ضدعفونی‌کننده بر عقاید سیاسی ما اثر می‌گذارند؟ مایکل ای. لانگ و دانیل زد لیبرمن در فصل ششم که «پیشرفت» نام دارد، بحث را به مقوله‌ای اساسی یعنی بقا و نابودی انسان کشانده‌اند و تأثیر دوپامین را در این مبحث بررسی کرده‌اند، اما این کتاب با فصلی تحت‌عنوان «هارمونی» پایان می‌یابد و نویسندگان با جمع‌بندی موضوعات موردبحث، از تعادلی حرف می‌زنند که می‌شود سیستم‌های دوپامینی را در زمان حال و مکان حاضر به آن رساند. در نهایت هدف مؤلفان این اثر، رسیدن به ادراکی حسی و به‌کارگیری توان بالقوهٔ مغز است برای دست‌یابی به حالتی متعادل‌تر از هستی انسانی.

شنیدن کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز

«دانشمندان تحریک ناشی از پدیده‌های نو در مغز انسان را خطای پیش‌بینی پاداش نامیدند. معنی این اصطلاح همان است که از معنی کلمات آن می‌توان فهمید. ما همیشه در حال پیش‌بینی آینده هستیم، از پیش‌بینی لحظه پایان کار خود در اداره گرفته تا پیش‌بینی رقم موجودی حساب خود در برابر خودپرداز بانک. وقتی در عمل با موردی روبرو شویم که از پیش‌بینی ما بهتر است دچار نوعی خطای پیش‌بینی پاداش می‌شویم: مثلا ممکن است روزی ساعت کاری ما زودتر به پایان رسد یا موجودی حساب ما خیلی بیشتر از آنچه حدس می‌زدیم باشد. خطاهایی که ترشح دوپامین را فعال می‌کنند موجب شادی ما می‌شوند. زمان به دست آمده یا پول بیشتر به خودی خود چندان مطرح نیستند. هیجان برخاسته از اخبار خوب و غیرمنتظره است که اهمیت دارد.»

نظرات کاربران

ak9371
۱۴۰۲/۰۳/۲۳

کتاب رو به افرادی ک دوست دارن سازو کارهای مغز رو برای تصمیم گیری ،اشتیاق،اعتیاد ،تنبلی و انواع دیگه ی پروسه های مفید و مخرب بدونن توصیه میکنم. به شخصه در بهبود مایندست مربوط به ترید بسیار کمکم کرده.

کاربر ۶۱۹۹۶۴۰
۱۴۰۲/۰۴/۲۶

عالی بود

Mosser
۱۴۰۲/۰۳/۳۱

این کتاب فوق العاده هست حتما حتما مطالعه کنید چون خییلی تاثیر گذار هست

alirezahamdi
۱۴۰۲/۰۶/۱۹

کتاب بحثهای خوبی رو شروع میکنه و مثالهای عینی قشنگی میاره تا بهتر مطالب درک بشه ولی بزرگترین مشکلی که برای من بود این بود که اولا از فایلهای سوم و چهارم به بعد موضوعات مختلفی مطرح میشه که بدون

- بیشتر
P.H
۱۴۰۲/۰۶/۱۵

قطعاً کتابیه که ارزش خوندن و به ویژه گوش کردن با صدای آرمان سلطان‌زاده رو داره. وقتی می‌فهمیم که علت بسیاری از احساسات و رفتارهای ما و دیگران بر اثر ترشح دوپامینه که گاهی تاثیر خوبی داره و به نفع

- بیشتر

زمان

۱۰ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۸۴۹٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۸۴۹٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان