دانلود کتاب صوتی کلاغ پیر با صدای حسین نصیری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کلاغ پیر اثر الکساندر لانژ کیلاند

دانلود و خرید کتاب صوتی کلاغ پیر

گوینده:حسین نصیری
انتشارات:انتشارات گیوا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی کلاغ پیر

کتاب صوتی کلاغ پیر نوشتهٔ الکساندر لانژ کیلاند و ترجمهٔ صادق هدایت است. حسین نصیری گویندگی این داستان کوتاه و انتقادیِ صوتی را انجام داده و انتشارات گیوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی کلاغ پیر

صادق هدایت داستان کوتاه و صوتی کلاغ پیر به قلم الکساندر لانژ کیلاند را به پارسی برگردانده است. این داستان درمورد کلاغی است که در حال پرواز روی شهر، به‌دنبال غذا می‌گردد. داستان از زبان همین کلاغ روایت می‌شود. او گرسنه است و به‌دنبال تکه‌غذایی می‌گردد که سال‌ها پیش آن را در جایی پنهان کرده بود! طی پروازش به‌سمت آن تکه‌گوشت، چیزهایی در شهر می‌بیند که باعث خشم او می‌شود. کلاغ پیر به‌شدت از دست انسان‌ها عصبانی می‌شود؛ چراکه سرزمینی که او در آن بود، زمانی برای کلاغ‌ها و دیگر حیوانات ساخته شده بود و حالا انسان‌ها آن را تصرف کرده بودند. او پیش خود فکر می‌کرد که به‌راستی بشر با زمین چه کرده و چه به روز آن آورده و با چه حقی توانسته حق حیات و شادی را از حیوانات سلب کند؟ نویسنده عقیده دارد انسان با کارهای خود و زندگی صنعتی باعث آلودگی هوا و آب، فرسایش خاک، سیل، آتش‌سوزی و گرمایش زمین شده و این عقیدهٔ خود را در این داستان از زبان کلاغ شرح داده است. این داستان صوتی خرابی‌هایی را که انسان بر روی زمین ایجاد کرده، با روایتی داستانی و از زاویه‌دید یک پرنده به تصویر می‌کشد.

شنیدن کتاب صوتی کلاغ پیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر جهان و قالب داستان کوتاه و انتقادی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره صادق هدایت

صادق هدایت در ۲۸ بهمن ۱۲۸۱ در تهران متولد شد. این نویسنده، مترجم و روشنفکر ایرانی را از بنیان‌گذران داستان‌نویسی نوین ایرانی می‌دانند. صادق هدایت تحصیل در دورهٔ متوسطه را در دبیرستان دارالفنون آغاز کرد، اما به‌علت درد چشم مجبور شد که یک سال مدرسهٔ متوسطه را ترک کند و پس از آن به مدرسهٔ سن‌لویی که مدرسهٔ فرانسوی‌ها بود رفت. تحصیل در این مدرسه زمینهٔ آشنایی هدایت با ادبیات جهانی را فراهم کرد. او از نوجوانی نوشتن در روزنامه‌ها را آغاز کرد. نخستین کتاب صادق هدایت «انسان و حیوان» نام دارد که درمورد مهربانی با حیوانات است. هدایت در سال ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشتهٔ ریاضیات محض به تحصیل پرداخت. در همین سال داستان کوتاه «مرگ» را در مجلهٔ ایرانشهر که در آلمان منتشر می‌شد به چاپ رساند و مقاله‌ای به فرانسوی به نام «جادوگری در ایران» در مجلهٔ له‌ویل دلیس نوشت. هدایت از وضع تحصیل و رشته‌اش در بلژیک راضی نبود و می‌خواست خود را به فرانسه و در آنجا به پاریس که آن زمانْ مرکز تمدن غرب بود، برساند. سرانجام در اسفند ۱۳۰۵ پس از تغییر رشته و دوندگی فراوان به پاریس منتقل شد.

هدایت در سال ۱۳۰۹، بی‌آنکه تحصیلاتش را به پایان رسانده باشد، به تهران بازگشت و در بانک ملی مشغول به کار شد، اما از وضع کارش راضی نبود. با این وجود سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۴ برای هدایت دورانی پربار محسوب می‌شود. او در این مدت، آثار تحقیقی و داستانی بسیاری انتشار داد؛ از جملهٔ این آثار می‌توان به مجموعهٔ «انیران»، مجموعه داستان‌های کوتاه «سایه‌روشن»، نمایشنامهٔ «مازیار» با مقدمهٔ مجتبی مینوی، «کتاب مستطاب وغ‌وغ ساهاب» با همکاری مسعود فرزاد، مجموعه داستان‌های کوتاه «سه قطره خون» و چندین داستان کوتاه دیگر نظیر «گرداب»، «دون ژوان کرج»، «مردی که نفسش را کشت»، «صورتک‌ها»، «چنگال»، «لاله»، «آفرینگان»، «طلب آمرزش»، «محلل»، «مرده‌خورها»، «عروسک پشت پرده»، چاپ نخست «علویه‌خانم» و همچنین سفرنامهٔ «اصفهان نصف جهان» اشاره کرد.

صادق هدایت در دوران اقامت خود در بمبئی در هند، اثر معروف خود «بوف کور» را که در پاریس نوشته بود، پس از اندکی دگرگونی، با دست بر روی کاغذ استنسیل نوشته و به‌صورت پلی‌کپی در ۵۰ نسخه منتشر کرد. این نویسندهٔ سرشناس ایرانی سرانجام در ۱۹ فروردین ۱۳۳۰ در آپارتمان اجاره‌ای‌اش در خیابان شامپیونه، واقع در پاریس، با گاز خودکشی کرد.

بخشی از کتاب صوتی کلاغ پیر

«در هوای نمناک، تند و خدنگ می‌پرید. کلهٔ سفید پشته‌های کنار دریا را که از دور می‌درخشید، دید. در این هنگام یک لکهٔ سیاه بزرگی به چشمش خورد که آن پایین ممتد می‌شد. این باتلاق بود. اطراف آن، روی بلندی‌ها خانه‌هایی وجود داشت، ولی روی هامون که یک فرسنگ درازای آن می‌شد، هیچ نشان آدمیزاد پیدا نبود. توده‌های زغال و در انتهای آن تل‌های کوچک سیاه دیده می‌شد که بین آن‌ها چاله‌های آب تلألؤ می‌زد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۱ دقیقه

حجم

۱۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۱ دقیقه

حجم

۱۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۶,۹۰۰
تومان