دانلود کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها اثر کارمینه دولوکا

دانلود و خرید کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها

معرفی کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها

کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها نوشتهٔ کارمینه دولوکا و رندال وود و ترجمهٔ بیژن اشتری و با صدای تایماز رضوانی است و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است. اگر دوست دارید دیکتاتور شوید یا دیکتاتورها را بهتر بشناسید این کتاب را حتما گوش کنید.

درباره کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها

خودآموز دیکتاتورها کتابی است از جنس و سنخِ شهریار ماکیاوللی. واقع‌بینی بی‌رحمانه کتاب، تداعی‌کننده فلسفه سیاسی به شدت واقع‌بینانه ماکیاوللی در کتاب شهریار است. در خودآموز دیکتاتورها احساسات‌گرایی و ترحم هیچ جایی ندارد، زیرا اگر کسی بخواهد یک رژیم دیکتاتوری برپا کند به اجبار باید نسبت به کل زندگی متمدنانه بشری بی‌رحم و از آن متنفر باشد. خودآموز دیکتاتورها اندرزنامه‌ای دربارهٔ چگونگی رسیدن به قدرت سیاسی و چگونگی حفظ این قدرت است. کتاب مجموعه‌ای از دستورالعمل‌هاست که با مطالعهٔ آن‌ها می‌توان به سازوکارِ تلخ و بی‌رحمانه نظام‌های دیکتاتوری پی برد. 

همان‌طور که شهریار بازتابی از روابط قدرت و اوضاع و احوال سیاسی در پانصد سال پیش است، خودآموز دیکتاتورها هم بازتابی از روابط قدرت در یکی دو دهه آغازین قرن بیست‌ویکم است. شنونده با گوش‌کردن دستورالعمل‌ها و توصیه‌هایی که نویسندگان کتاب به پژوهندگان «مکتب» دیکتاتوری کرده‌اند، با یکی از ژرف‌ترین حقایق تلخ وضعیت بشر آشنا می‌شود: نظام‌های دیکتاتوری. این نظام‌ها هنوز با ما هستند و همچنان صدها میلیون تن را در جای‌جای کره خاکی در زیر سیطره خود دارند. نظامیان، پوپولیست‌ها، سیاستمدارانِ جاه‌طلب، و حتی منتخبان مردم به شکلی مستمر در تلاش‌اند تا اراده‌های افراطی و رادیکال خود را به مردم کشورهایشان تحمیل کنند. 

کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها در قالب مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها، به کالبدشکافی نظام‌های دیکتاتوری می‌پردازد و چگونگی کارکرد این نوع نظام‌های حکومتی را برملا می‌کند. کتاب به چگونگی پدیدآمدن نظام‌های دیکتاتوری و کارکرد این نظام‌ها می‌پردازد. خودآموز دیکتاتورها از فلسفه‌پردازی و نظریه‌پردازی دربارهٔ نظام دیکتاتوری خودداری می‌کند و با زبانی ساده و همه‌فهم برایمان شرح می‌دهد که دیکتاتورها چگونه قدرت خود را به دست می‌آورند و چگونه آن را حفظ می‌کنند. 

شنیدن کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی و طنز پیشنهاد می‌کنیم. اما فراموش نکنید که هدف نویسندگان از نوشتن این کتاب مذمت و نقد دیکتاتوری است، نه ارائهٔ دستورالعمل‌هایی برای دیکتاتورشدن.

بخشی از کتاب صوتی خودآموز دیکتاتورها

«در یک دنیای خوب و عالی، تو مشغول اداره کشور منزوی‌ات هستی؛ مردمت را مدیریت می‌کنی؛ منابع مالی کشورت را بین زیردستی‌ها و هوادارانت توزیع می‌کنی و خلاصه به دور از فضولی خارجی‌ها مشغول سپری کردن زندگی شاد و خرمی هستی. اما در یک دنیای واقعی، تو باید با همسایگان غیرقابل اعتماد و ستیزه‌جو، توطئه‌چینان خارجی و گروهی از ناظرانِ بین‌المللی خودخوانده سروکله بزنی. بسیاری از کسانی که می‌توان نام «طرف سوم» را روی آن‌ها گذاشت، احتمالا در پی آسیب زدن به تو هستند یا می‌خواهند از تو سوءاستفاده کنند. این البته بهترین حالت است. در بدترین حالت ــ که احتمال آن از همه بیش‌تر است ــ مجبوری طرف خارجی را تحمل کنی چون برای اداره کشورت به پول نیاز داری و اگر خارجی‌ها به هر دلیلی از دستت ناراضی باشند، منابع پولی لازم را در اختیارت نخواهند گذاشت یا مانع دسترسی تو به این منابع خواهند شد. وضعیتی را تصور کن که کشورهای غربی کمک‌های مالی‌شان را وابسته به انجام بعضی اصلاحات سیاسی در کشورت کرده‌اند. می‌توانی خیلی چیزها را به ضرب و زور تبلیغات حل و فصل کنی اما نه این یکی را. ملت فقیرت به پول خارجی‌ها نیاز دارد و تو دیر یا زود باید با آن‌ها مذاکره کنی و برای قانع کردنشان بکوشی. سفیران غربی را باید قانع کنی که دولت‌های متبوعشان را به ادامه همکاری‌های اقتصادی با کشورت ترغیب و آن‌ها را از قطع کمک‌های مالی‌شان منصرف کنند. ولی اگر تو به اندازه کافی قوی باشی و ترسی از قطع همکاری‌های اقتصادی غربی‌ها نداشته باشی، می‌توانی درِ خروجی را به سفیرانشان نشان دهی. اما معمولا چنین نیست و حیات و ممات رژیمت در گرو تداوم همکاری‌های اقتصادی یا دریافت کمک‌های مالی خارجی‌هاست. درهرحال، هیچ گریزی از جامعه بین‌الملل نیست. سفارتخانه‌های خارجی در پایتخت کشورت فعالند و تو مجبوری با این جماعت اجنبی ساکن در کشورت، برخورد کنی. عاقلانه‌ترین کار، هدایت قدرت‌های خارجی به سمت تقویت کردن رژیمت است. باید نبض جریان‌های بین‌المللی را زیر دستت داشته باشی تا بتوانی از این عاملِ به شدت متغیر، به نفع خودت استفاده کنی. البته این هدفِ جاه‌طلبانه‌ای است که برای رسیدن به آن باید مهارت کافی داشت. اگر به توصیه‌های ما گوش و دقیقآ آن‌ها را اجرا کنی، می‌توانی به این هدف برسی.»

نظرات کاربران

مری
۱۴۰۲/۰۱/۱۰

من نسخه چاپی این کتاب رو خوندم. متن عالی، ترجمه روان. مطالعه این کتاب از واجبات هستش.

mahdi rahmati
۱۴۰۲/۰۷/۱۲

برای شناخت و آگاهی و باز شدن افق دید نسبت به حاکمان و اتفاقاتی که در جوامع می افتد خواندن این کتاب بسیار حیاتی است. همه مطالب و اتفاقات مربوطه که در طی قرنها رخ داده و در زمانه حال

- بیشتر
Alireza
۱۴۰۲/۰۸/۰۳

بی تردید یکی از فاخرترین کتب سیاسی ، اجتماعی است که سنیدن آن برای همه کسانی که دغدغه رسیدن به آزادی ، رشدو اعتلای میهن را دارند اساسی است. 👌👌👌

زمان

۲۳ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۷۵٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۳ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۷۵٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۴۰,۴۰۰
۹۸,۲۸۰
۳۰%
تومان