دانلود کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب با صدای حامد فعال + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب اثر یرواند آبراهامیان

دانلود و خرید کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب

معرفی کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب

کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب نوشتهٔ یرواند آبراهامیان و ترجمهٔ محمدابراهیم فتاحی و احمد گل محمدی است. حامد فعال گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و استودیو نوار آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی وضعیت تاریخی و اجتماعی ایران را از مشروطه تا انقلاب ۱۳۵۷ بررسی کرده است.

درباره کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب

کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب پژوهشی جامع در تاریخ معاصر ایران است که از حیث جامعیت، روش آکادمیک تحقیق و وسعت اطلاعات و منابع در میان آثار مشابه خود کم‌نظیر است. در این پژوهش ضمن گزارش مستند رویدادها و تحولات سیاسی دوره‌ٔ بین زوال قاجاریه و انقراض پهلوی، مبانی اجتماعی سیاست در ایران بررسی و تحلیل شـده، نقش عوامل اجتماعی و اقتصادی در تحولات و حرکات سیاسی و ریشه‌هـای قومی و طبقاتی جنبش‌ها و گرایش‌های مختلف سیاسی ایران نشان داده شده است.

کتاب به ۳ بخش اصلی تقسیم شده است. در بخش نخست با بررسی اوضاع ایران در اواخر عصر قاجار و شرح وقایع و تحولات دوران انقلاب مشروطه و حکومت رضاشاه، زمینه‌ای تـاریخی برای درک ایران نو فراهم می‌شـود. در بخش دوم زمینه‌ٔ اجتماعی ماجراهای سیاسی بین سقوط استبداد رضاشاه و ظهور استبداد محمدرضاشاه بررسی و تحلیل می‌شود. بخش سوم بررسی ایران معاصر است و به شرح برنامه‌های اجتماعـی و اقتصادی محمدرضا پهلوی، تشدید تنش‌های اجتماعی ناشی از آن برنامه‌ها و سرانجام بروز انقلاب ۱۳۵۷ می‌پردازد.

آنچه به کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب امتیاز می‌بخشد، بهره‌جویی آن از منابع گسترده و وسیعی است که بسیاری از آن‌ها پیش از این بررسی نشده بود و نیز گردآوری و ارائه‌ٔ اطلاعاتی که از دید جامعه‌شناختی ارزش تحلیلی بسیار دارند. این اثر نوشتهٔ یرواند آبراهامیان است.

شنیدن کتاب صوتی ایران بین دو انقلاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره یرواند آبراهامیان

یرواند آبراهامیان در سال ۱۳۱۹ در تهران به دنیا آمد. او تاریخ‌نگار ایرانی - امریکایی و ایرانیِ ارمنی‌تبار و استاد ممتاز تاریخ در کالج باروک دانشگاه شهر نیویورک است. او آثار قابل‌توجهی دربارهٔ تاریخ معاصر ایران نوشته که کتاب «ایران بین دو انقلاب» از پرآوازه‌ترین آن‌هاست. در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی، آبراهامیان از فعالان و اعضای کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی بود که با حکومت محمدرضا پهلوی مخالف بودند؛ او همچنین در سال ۱۳۵۴ (۱۹۷۶ میلادی) در نیویورک نایب‌رئیس «کمیتهٔ برای آزادی هنر و اندیشه در ایران (CAIFI)» به‌عنوان بخشی از «حزب کارگران سوسیالیست» بود.

بعضی از آثار مکتوب او عبارتند از:

«ایران بین دو انقلاب»، «تاریخ ایران مدرن»، «کودتا»، «اسلام رادیکال: مجاهدین ایرانی»، «خمینیسم (مقالاتی دربارهٔ جمهوری اسلامی)»، «اعترافات شکنجه‌شدگان، زندان‌ها و ابراز ندامت‌های علنی در ایران مدرن»، «مردم در سیاست ایران»، «مقالاتی در جامعه‌شناسی ایران»، «پارانوید در سیاست ایران؛ از کتاب جستارهایی دربارهٔ تئوری توطئه در ایران»، «آنارشیسم در انقلاب روسیه»، «یک آنارشیست آمریکایی؛ زندگی والترین کلیر».

نظرات کاربران

کاربر 1657427
۱۴۰۲/۰۶/۱۱

یک بار آنرا خوانده ام. اکنون می خواهم صوتی آنرا هم گوش دهم. کتاب ارزشمندی است.

الهام رحمانی
۱۴۰۲/۰۹/۲۳

کتاب که مسلما ارزشمندی ولی با صدای حامد فعال کیف دیگه ای داره

محمد
۱۴۰۲/۰۶/۱۶

قطعا مانند کتاب های تاریخی دیگر بدون اشکال نیست و نمی‌شود گفت کاملا بی طرفانه است و به تمام زوایای موضوعات پرداخته است. اما به نظرم کاملا ارزش خواندن و گوش کردن دارد.

حامد
۱۴۰۲/۰۶/۱۶

کتاب خوب و مفیدی بود

وحید
۱۴۰۲/۰۷/۱۴

در مجموع کتاب خوبی بود اما به نظرم تفصیل ماجراها خیلی بعضا بسیار بیش از حد مورد نیاز است، مثلا توضیحاتی که در مورد حزب توده داده شده و ...کلیتا تاریخ ایران مدرن‌ش را بیشتر پسندیدم.

کاربر ۶۲۳۴۸۶۴
۱۴۰۲/۱۰/۰۴

سانسور شده است. میرسه به انقلاب همه میشن پسرخاله نویسنده

شیوا
۱۴۰۲/۰۱/۲۱

نخونده عاشق این کتابم خیلی تعریفش شنیدم

زمان

۲۸ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۴۵٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۸ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۴۵٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹۰,۰۰۰
۱۳۳,۰۰۰
۳۰%
تومان