دانلود کتاب صوتی گندزدایی از مغز با صدای نوتاش نیک‌نژاد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گندزدایی از مغز اثر فیث‌جی. هارپر

دانلود و خرید کتاب صوتی گندزدایی از مغز

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۲۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی گندزدایی از مغز

کتاب صوتی گندزدایی از مغز نوشتهٔ فیث جی. هارپر و ترجمهٔ علی دیمنه است. نوتاش نیک نژاد گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی گندزدایی از مغز

کتاب صوتی گندزدایی از مغز با عنوان فرعی «چگونه علم را به یاری بگیریم و از شر نگرانی‌ها، افسردگی‌، خشم، هراس‌ها و وسواس‌ها خلاص شویم»، به‌شیوه‌ای متفاوت سعی کرده است تا راهکارهایی تأثیرگذار و مفید به کسانی ارائه کند که اسیر احساسات منفی و تفکرات نابودکننده‌اند؛ کسانی که در شرایط دشواری گرفتار هستند و حتی خودشان هم نمی‌دانند چرا. کتاب صوتی گندزدایی از مغز در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است. نویسنده‌ٔ است كتاب سعی کرده ابتدا چشم خوانندگان را به دنیای علمی روان‌شناسی و خوددرمانی باز کند. این بخش از کتاب به زبانی خودمانی و ساده، عملکرد اعصاب و ساختار مغز را نشان داده است؛ سپس چندین‌وچند راهکار و توصیه معرفی شده که همهٔ آن‌ها عملی و شدنی هستند و تأثیر چشم‌گیری در مسیر پاک‌سازی مغز دارند. در نهایت نویسنده امکانات درمانی خاص را معرفی می‌کند. طبق گفته‌ٔ خودش، او از مخالفان استفاده از دارو یا روش‌های درمانی غربی نیست، اما باور دارد که این‌ها یکی از صدها روش درمانی هستند.

گفته می‌شود که مغز هر فرد تمام تلاشش را برای کمک به او می‌کند، اما همین مغز گاه می‌تواند یک احمق واقعی باشد؛ اعتیاد به چیزهای تکراری یا شوک‌شدن کامل در بدترین لحظه‌های ممکن! مغز همهٔ ما می‌داند که انجام این کارها خوب نیست، اما بعضی‌اوقات نمی‌تواند جلوی وقوع آن‌ها را بگیرد و برای آن‌ها چاره‌ای پیش پایمان بگذارد؛ به‌ویژه اگر مسئله یک وسواس باشد که نتواند بر آن غلبه کند. این درست همان جایی است که کتاب صوتی «گندزدایی از مغز» زندگی رفتار فکری شما را تغییر می‌دهد. فیث جی. هارپر در کتاب صوتی حاضر با شوخ‌طبعی، صبوری و به‌صورت علمی توضیح می‌دهد که در جمجمهٔ شما چه می‌گذرد و از طریق فرایند آموزش مجدد مغز، با شما صحبت می‌کند تا به نمونه‌های اضطراری زندگی روزمره پاسخ مناسب دهید و سلاحی را که برای مقابلهٔ مؤثر با آسیب‌های قدیم یا جدید نیاز دارید، به دست آورید (به‌ویژه اختلال استرس پس از سانحه). پس اگر به‌دنبال استفاده از علم برای غلبه بر اضطراب، افسردگی و عصبانیت هستید، حتماً این کتاب را بشنوید. این کتاب صوتی، شما را برای تغییرات شگفت‌انگیزی در زندگیتان آماده می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی گندزدایی از مغز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به افرادی که به‌دنبال استفاده از علم برای غلبه بر اضطراب، افسردگی و خشم هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی گندزدایی از مغز

"اهمیت اندوه"

یادتان هست که با هم سر نمودار بهبودی از آسیب حرف زدیم؟ اگرچه برایتان گفتم که اين نمودار هیچ معیار طلایی ندارد که بشود قطعی روی‌اش کار کرد، اما پژوهشگران این نکته را دریافته‌اند که میانگین نود روز را می‌شود برای بازگرداندن حالت تعادل و سلامت در افراد در نظر گرفت. سی روز اول این روند هم سخت‌ترین و حساس‌ترین و شکننده‌ترین بخش کار است. شاید که در این میان اتفاقی پیش بیاید و مشکلی در روند کار ایجاد کند. در این صورت نشانه‌هایی از آسیب در بیمار بروز می‌کنند که بسیار شبیه به افسردگی، اضطراب یا دیگر نشانه‌های معمول بیماری‌های روانی هستند.

در این میان، فرد باید فضای کافی را برای زاری و غم داشته باشد تا دچار واکنش آسیب نشود. غمگین باشید: از آنچه آزارتان می‌داده، از دستش داده‌اید، زندگی که می‌خواستید داشته باشید و ندارید.

بیماری‌های روحی جدی مثل افسردگی و اضطراب زمینه‌های ژنتیک مستعدی را هم در فرد دارند، اما تحقیقات نشان داده که این‌ها نیازمند یک جرقه‌ی مناسب هم هستند. غم فروخورده گاهی دقیقا در مقام همان جرقه عمل می‌کند. این که به خودتان مجال درمان ندهید، می‌تواند سبب‌ساز تغییرات بیوشیمیایی در مغز شود.

هنوز هم دیر نشده‌! ممکن است سی روز یا سی سال گذشته باشد، اما برای بسیاری از آدم‌ها، درمان یک واکنش زخم‌دار و آسیب‌مند نیازمند این است که برگردند و سر چیزی زاری کنند که هیچ وقت اجازه‌اش را نداشتند برایش غمگین باشند. غم هميشه باعث ترس ما بوده؛ حالا می‌خواهد مال خودمان باشد یا دیگری. مثل آبشاری سیاه که ته ندارد.

وقتی اجازه نمی‌یابیم که این زاری را انجام بدهیم، در دل‌مان توده می‌شود و به شکل «آسیب اندوه» درمی‌آید. این حد از غم ناگشوده و نشکفته، در گذر زمان به یک بیماری روحی بدل خواهد شد. بیایید زودتر از این تعریفات بگریزیم و به ستایش از غم بپردازیم.

نظرات کاربران

fa bahrami
۱۴۰۲/۰۵/۱۵

من نسخه چاپی این کتاب را خوانده ام با همین ترجمه و واقعا دوستش داشتم چون فضای طنز جالبی داشت (ظاهرا اصل کتاب همینطور است) منتها با صدای نویسنده راحت نبودم، البته که بد نبود چون احساسی که نسبت به صدای یک گوینده داریم

- بیشتر
عسل صمیمی
۱۴۰۲/۱۱/۱۶

این کتاب با بررسی عملکرد فیزیولوژکی و تلفیق آن و تلفیق آن با بررسی روانشناسانه مغز آدمی کمک‌ بسزایی برای درک‌‌ بهتر رفتار خودمان و حتی دیگران میکند ، زبان ساده کناب امکان درک آن را برای همگان میسر کرده

- بیشتر
کاربر ۳۸۰۷۹۴۸
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

ترجمه مزخرف با گویندگی بد ،...

زمان

۶ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۳۶۴٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۳۶۴٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۵,۸۰۰
تومان