دانلود کتاب صوتی مرگ تخصص با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مرگ تخصص اثر تام نیکولز

دانلود و خرید کتاب صوتی مرگ تخصص

نویسنده:تام نیکولز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مرگ تخصص

خلاصه‌کتاب صوتی مرگ تخصص نوشتهٔ تام نیکولز و ترجمهٔ رضا اردلان است. مصطفی طالبیان مقدم گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و شنیدار آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی دربارهٔ اینکه جایگاه متخصصان نزد مردم کجاست، توضیح داده است.

درباره کتاب صوتی مرگ تخصص

گفته می‌شود که ما اغلب به متخصصان شک داریم و از آن‌ها بیزاریم؛ حتی بسیاری از مردم معتقدند متخصص فقط به این دلیل که متخصص است، اشتباه می‌کند. عده‌ای را با اصطلاح تحقیرآمیز و تازه رواج‌یافته‌ٔ «روشنفکرهای کله‌خراب» خطاب می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم دهانشان را ببندند. خودمان به پزشک می‌گوییم چه دارویی برایمان تجویز کند و به معلم می‌گوییم فرزندمان پاسخ سؤالات امتحانی را درست نوشته؛ حتی اگر آن پاسخ غلط باشد. هر یک از ما تصور می‌کند خودش باهوش‌ترین آدم روی زمین است، اما اشتباهی فاحش‌تر از این نداریم. بسیاری از افرادی که با دانش رایج مبارزه می‌کنند، در زندگی روزمره‌ٔ خود انسان‌های موفق و توانمندی هستند. از جهاتی، این وضع «بدتر» از نادانی و ناشی از غرور بی‌پایه و اساس است؛ مصداق فرهنگ خودشیفته‌ای که حتی نمی‌تواند کمترین تفاوت را از هر نوعی که باشد، تحمل کند.

منظور کتاب صوتی مرگ تخصص از مرگ تخصص، مرگ توانایی‌های متخصصان و آگاهی از موضوعات خاصی نیست که برخی از افراد را در حیطه‌های مختلف از برخی دیگر متمایز می‌کند؛ مرگ تخصص فقط به‌معنای انکار دانش موجود نیست؛ به‌معنای انکار علم و عقلانیتِ بی‌تعصب است که بنیان‌های تمدن مدرن هستند. اکثر افراد در واکنش به مرگ تخصص فوراً تقصیر را به گردن اینترنت می‌اندازند؛ به‌ویژه متخصصان هرگاه با مراجعان و مشتریانی مواجه می‌شوند که خود را داناتر از آن‌ها تصور می‌کنند، انگشت اتهام را به‌سوی اینترنت می‌گیرند. خواهیم دید که این نظریه آن‌چنان هم بی‌جا نیست، اما بسیار ساده‌انگارانه است. حمله به دانشِ رایج پیشینه‌ای طولانی دارد و در تاریخچهٔ این موضوع، اینترنت جدیدترین ابزاری است که از آن سوءاستفاده می‌شود؛ همان‌طور که پیش‌تر از رادیو، تلویزیون، مطبوعات و سایر اختراعات نیز به همین شکل سوءاستفاده شده بود.

علت حمله به تخصص شاید فراگیری اینترنت، ماهیت بی‌نظم گفت‌وگو در رسانه‌های اجتماعی یا تقاضا برای چرخه‌های خبری ۲۴ساعته باشد، ولی شیوهٔ جدید انکار تخصص چنان با خود‌مقدس‌پنداری و خشم همراه است که علت آن فقط بی‌اعتمادی نیست؛ بلکه خودشیفتگی همراه با تحقیر تخصص به‌مثابهٔ نوعی تمرین خودشکوفایی است. در نتیجه، تلاش متخصصان برای عقب‌‌راندن مردم و اینکه آن‌ها را سر عقل بیاورند، با دشواری بیشتری روبه‌رو شده است. در خلاصه‌کتاب مرگ تخصص علت‌های این پدیده بررسی شده است.

شنیدن کتاب صوتی مرگ تخصص را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به متخصصان و دانش‌آموختگان حوزهٔ کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی مرگ تخصص

«در هر شغلی دانش تخصصی وجود دارد و من در اینجا واژه‌های «حرفه‌ای‌ها»‌، «اندیشمندان» و «متخصصان» را به جای یکدیگر به کار می‌برم و به طور کلی منظورم افرادی است که مجموعه مهارت‌ها یا دانش خاصی دارند و به کمک آن دانش یا مهارت‌ها امرار معاش می‌کنند. به این ترتیب می‌توان بین «خلبان حرفه‌ای» و کسی که آخر هفته‌ها به صورت تمرینی پرواز می‌کند یا حتی «قمارباز حرفه‌ای» و کسی که گاهی اوقات در کازینو مبلغی را شرط‌بندی می‌بندد، تفاوت قائل شد.

به بیان دیگر، متخصص کسی است که در یک موضوع نسبت به دیگران اطلاعات بیشتری دارد و ما هرگاه به توصیه، آموزش یا راه‌حل در آن موضوع از دانش بشری نیاز داشته باشیم، به وی مراجعه می‌کنیم. توجه داشته باشید منظورمان این نیست که متخصص، سیر تا پیاز یک موضوع را می‌داند؛ بلکه منظور این است که متخصصانِ یک موضوع، در واقع اقلیتی هستند که دیدگاهشان در مقایسه با دیگران «مرجعیت» بیشتری دارد، یعنی درست‌تر یا دقیق‌تر است. حتی در جمع متخصصان هم عده‌ای متخصص‌ترند.

تخصص حقیقی یعنی دانشی که دیگران به آن تکیه کنند؛ ترکیبی ناملموس، ولی قابل تشخیص و متشکل از آموزش، استعداد، تجربه و تأیید همتایان. هر یک از این موارد نشان دهندهٔ تخصص است، اما اکثر افراد برای اینکه ببینند باید به توصیه چه کسی اعتماد کنند، با دقت به تمامی این عوامل توجه می‌کنند.»

خلق نظریه در مطالعات کیفی
محسن نوغانی دخت بهمنی
روباه و کمک به دوستانش
یگانه یعقوب نژاد
تأثیر گفتمان اسلام سیاسی بر فهم قرآن
الهه صادقی
راه و رسم عاشقی
مهدی فرامرزی
رایش سوم؛ جلد دوم (گاه شمار تأسیس امپراتوری، 1940-1936)
کریستوفر ایلسبی
پیشوایان هدایت، جلد دوازدهم؛ هادی امت حضرت امام (ع)
سیدمنذر حکیم
جایگاه اصل حاکمیت اراده در قراردادها
هانیه بطوئی شیرین‌آبادی
ماهی تپلو
شیده خردمندان
عوامل موثر بر شکل‌گیری شخصیت
اصغر مجتهدزاده
قرمز جدی
دنیا مقدم‌راد
ایلیا، تولد یک قهرمان؛ ۱۱
امین توکلی
بنده استاد هستم!
فاطمه علمدار
اصول کلی علم علف های هرز
محمدحسن راشد محصل
تحلیل عوامل گرایش به دین از نگاه قرآن و عهدین
شهلا نوری
مقبره ستمگر (جلد چهارم)
ریک ریوردان
پنج‌ داستان‌ از کتاب‌ معجزه
بهاءالدین مرشدی
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی

نظرات کاربران

hanieh
۱۴۰۲/۱۰/۰۴

چقدر مفید و کاربردی

زمان

۵۴ دقیقه

حجم

۵۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۴ دقیقه

حجم

۵۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان