دانلود کتاب صوتی فروید با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فروید اثر پیتر گی

دانلود و خرید کتاب صوتی فروید

معرفی کتاب صوتی فروید

کتاب صوتی فروید نوشتهٔ پیتر گی با ترجمهٔ رضا اردلان و گویندگی مصطفی طالبیان مقدم در شنیدار منتشر شده است. در این خلاصهٔ کتاب یک نویسندهٔ بزرگ زندگی‌نامهٔ نویسندهٔ بزرگ دیگری می‌نویسد تا یکی از شاهکارهای عصر ما را خلق کند. 

درباره کتاب صوتی فروید

مجله نیویورک‌تایمز معتقد است که این کتاب یک زندگی‌نامهٔ باورپذیر و اصیل و کاملاً بر اساس مطالعات دقیق آثار فروید است. روزنامهٔ واشینگتن‌پست هم بر این باور است که این اثر جامع‌ترین، کامل‌ترین و جزئی‌ترین زندگی‌نامهٔ فروید تا به امروز بوده است.

وقتی صحبت از ذهن انسان و ناخودآگاه به میان می‌آید، بسیاری از ما بلافاصله به یاد فروید می‌افتیم. زیگموند فروید روان‌پزشک و روان‌شناس اتریشی و بنیان‌گذار علم روان‌کاوی است. متفکران معاصر نمی‌توانند نظریات روان‌کاوی او را نادیده بگیرند؛ به‌گونه‌ای که این نظریه‌ها بر دیدگاه همگان تأثیر گذاشته و بر تمام جنبه‌های زندگی‌مان نفوذ کرده است.

فروید چندین بار در طول زندگی تعداد زیادی از نامه‌ها و دست‌نوشته‌های علمی خود را از بین برد. هدف فروید از طرح نظریاتش این نبود که صرفاً مشکلات ذهنی افراد معاصر خود را توضیح دهد، بلکه او می‌خواست نظریه‌ای جامع برای توضیح ماهیت و ساختار ذهن همه‌ٔ انسان‌ها، از جمله خودش ارائه دهد.

در این خلاصه‌ٔ کتاب، اثری را بررسی می‌کنیم که زندگی‌نامه و دستاوردهای فروید در زمینهٔ روان‌کاوی را در بافت تاریخی آن و با جزئیات فراوان روایت می‌کند. هدف پیتر گِی درک اتفاقات زندگی و ایده‌های علمی فروید است و تلاش می‌کند اتفاقات تاریخی دوران حیات فروید را به دنیای کوچک زندگی فردی او پیوند زند. گِی با مطالعهٔ دقیق و ادغام منابع ارزشمند موجود و تبدیل آن‌ها به یک کلیت منسجم، اثر ارزشمندی خلق کرده است.

کتاب صوتی فروید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی فروید

«وقتی مردم در مورد فروید صحبت می‌کنند، در مجموع او را یک نابغه می‌دانند. درواقع بدون تلاش‌های او، ما نمی‌توانستیم به درک عمیقی از انسان دست پیدا کنیم. منصفانه است اگر ادعا کنیم تمام تفکر بشر در قرن بیستم کمابیش تحت تأثیر روان‌کاوی فرویدی بوده است. با‌این‌حال، در سال‌های اخیر بحث و جدل زیادی بر سر میراث فکری فروید رخ داده و نقدهای بی‌رحمانه‌ای به‌خصوص به نظریات جنسی او وارد شده است. از یک سو، طرفداران فروید او را به منزلهٔ یک استاد و یک قهرمان فرهنگی نگاه می‌کنند؛ کسی که مردم را به‌سوی قلمرو پنهان ذهن هدایت می‌کند. از سوی دیگر، منتقدانش او را یک یهودیِ مسیحی‌شده، یک روان‌شناس گمراه‌شده، یک دیکتاتور در رشتهٔ روان‌کاوی و حتی یک کلاهبردار علمی می‌دانند.

منتقدان عادت دارند که از طریق حمله به خودِ فروید، نظریه‌های روان‌کاوی او را زیر سؤال ببرند. بیشتر به این دلیل که شکل‌گیری نظریه‌های روان‌شناسی فروید تا حد زیادی تحت تأثیر اتفاقات دوران کودکی و نوجوانی‌اش بوده است و ردپای واضحی از زندگی شخصی‌اش در آن‌ها دیده می‌شود. البته اعتبار این نظریه‌ها به چیزهایی که در مورد زندگی بنیان‌گذار آن کشف می‌کنیم، وابسته نیست. مهم نیست چه طرز فکری در مورد شخصیت فروید داریم؛ ممکن است او را انسان کاملی فرض کنیم، اما نظریه‌های روا‌ن‌شناسی‌اش را کاملاً بدون ‌پایه و اساس بدانیم؛ یا شاید فکر کنیم فروید فردی ناقص و حتی پلید بود، اما او را مهم‌ترین روان‌شناس تاریخ بدانیم.»

نظرات کاربران

کاربر 7424507
۱۴۰۲/۰۹/۰۴

درود. بلندی صدا خیلی کمه. و در جاهای شلوغ آدم نمی شنود.

زمان

۵۰ دقیقه

حجم

۴۶٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۰ دقیقه

حجم

۴۶٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان