دانلود کتاب صوتی یادداشت های یک دیوانه با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی یادداشت های یک دیوانه اثر نیکلای گوگول

دانلود و خرید کتاب صوتی یادداشت های یک دیوانه

گوینده:رضا عمرانی
انتشارات:استودیو نوار
امتیاز:
۴.۱از ۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی یادداشت های یک دیوانه

کتاب صوتی «یادداشت های یک دیوانه» نوشتهٔ نیکلای گوگول با ترجمهٔ خشایار دیهیمی و گویندگی رضا عمرانی توسط استودیو نوار منتشر شده است. این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه گوگول است.

درباره کتاب صوتی یادداشت های یک دیوانه

از مشخصات نثر گوگول می‌توان به ساده‌نویسی و تعریف‌کردن داستان‌های آشنا به سبکی تازه برای مخاطب اشاره کرد. در داستان‌های گوگول طنز و غم چنان در کنار هم قرار می‌گیرند که پیداکردن مرز آن‌ها آسان نیست. زبان گوگول گزنده است و در داستان‌هایش نقدی مداوم نسبت به حاکمان و نارضایتی‌های مردم در هر جامعه و اختلافات طبقاتی به چشم می‌خورد.

مجموعه داستان یادداشت‌های یک دیوانه می‌تواند شروعی خوب برای ورود به دنیای آثار گوگول باشد. اسامی داستان‌های این کتاب عبارت‌اند از: شنل، دماغ، بلوار نیفسکی، کالسکه، ایوان فیدوروویچ اشپونکا و خاله‌اش، مالکین قدیمی، ماجرای نزاع ایوان ایوانوویچ و ایوان نیکیفوروویچ

کتاب صوتی یادداشت های یک دیوانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به ادبیات روسیه و مطالعهٔ داستان‌‌های کوتاه برتر جهان پیشنهاد می‌شود.

درباره نیکلای گوگول

نیکلای واسیلیویچ گوگول (۱۸۵۲ ـ ۱۸۰۹) در خانواده‌ای از طبقهٔ متوسط و علاقه‌مند به ادبیات در اوکراین متولد شد. تحصیلات متوسطهٔ خویش را در شهر نژین به پایان رساند. گوگول حتی هنگامی که محصل بود، مهارتش را در نویسندگی نشان داده بود. او پس از ترک مدرسه در آرزوی به‌دست‌آوردن کاری آموزشی و یا دولتی و کسب وجهه‌ای ادبی به پترزبورگ رفت. در سال ۱۸۲۹ با نام مستعار و. آلوف منظومه‌ای رمانتیک به نام هانس کوچلگارتن منتشر کرد، اما این منظومه توفیق چندانی نیافت و حتی از سوی افراد اهل مطالعه و منتقدان نیز مورد استهزا قرار گرفت. سرانجام گوگول در پایان سال ۱۸۲۹ موفق به یافتن پستی رسمی در یک اداره دولتی شد. او به نوشتن ادامه داد. در ۱۸۲۹ منظومهٔ هانس کوشِل‌گارتِن را منتشر کرد. این کتاب با موفقیتی روبه‌رو نشد و همه نسخه‌های آن را خود گوگول خرید و آتش زد. این شکست، نویسندهٔ تازه‌کار را نسبت به ادبیات دلسرد کرد، ولی سرخوردگی او طولانی نبود. در سال‌های ۱۸۳۱–۱۸۳۲ داستان‌های منثور «شب‌هایی در قصبهٔ نزدیک دیانکا» منتشر شد و تحسین الکساندر پوشکین را به همراه داشت. او به نوشتن ادامه داد و با کتاب نفوس مرده جایگاه خودش را میان نویسندگان پیدا کرد. آن چیزی که او را در جهان مشهور کرده است داستان شنل است که آن را آغازگر داستان کوتاه روسی می‌دانند. 

بخشی از کتاب صوتی یادداشت های یک دیوانه

«در این دنیا همهٔ اتفاقات مسیری وارونه دارند. دست تقدیر به یک نفر یک‌جفت اسب زیبا می‌بخشد، و او با بی تفاوتی آن‌ها را سوار می‌شود و نسبت به زیبایی‌شان کاملاً بی‌اعتناست، درحالی‌که فرد دیگری که قلبش در آتش عشق به اسب‌ها می‌سوزد، مجبور است پیاده راه برود و خود را تنها با بهصدا درآوردنِ زبانش هنگام تماشای اسب‌هایی که می‌گذرند، اقناع کند. یکی آشپزیِ فوق‌العاده دارد، اما افسوس دهانش آن‌قدر کوچک است که حتی دو لقمه گوشت را نمی‌تواند تویش جا بدهد، و دیگری دهانی به بزرگی گنبد ستاد فرماندهی ارتش دارد، اما افسوس مجبور است فقط با نوعی غذای سیب‌زمینی آلمانی بسازد. راستی که سرنوشت چه بازی‌های عجیبی دارد!»

نظرات کاربران

misan Saedi
۱۴۰۱/۱۱/۲۱

سادگی نوشته های گوگول و استادی رضا عمرانی بسیار جالب و شنیدنی است

hooman
۱۴۰۲/۱۰/۰۲

اولین کتاب صوتی که سالها پیش در اپ نوار خریدم و معتاد این هنر جدید شدم . داستایوفسکی گفته همه ما از آستین نیکلای گوگول بیرون اومدیم.

کاربر 7211478
۱۴۰۲/۰۷/۱۹

خندیدن خندیدن به فکر فرو رفتن و عاقبت گریستن و گریستن... این هنر نیکولای گوگول است به شرط دل دادن به عرایض یک دیوانه... رسیدن به یک مقصود با تلاش رنج مشقت و برنامه ریزی بسیار دلچسب است هر چه

- بیشتر
AS4438
۱۴۰۲/۰۲/۰۷

عالی بود، داستانهای کوتاه ازنویسنده ای بزرگ، گویندگی آقای عمرانی هم عالی بود.

MBY
۱۴۰۲/۱۲/۱۸

با وجود تفاوت ظرفیت‌های هر داستان، دست کم دو اشتراک مهم در همه‌ی داستان‌ها دیده می‌شود. نخست زبان طنز پختهٔ گوگول در بیان رخدادها که با وجود مبالغه‌های کاریکاتوری‌اش اصلاّ در ذوق نمی‌زند و دوم نقد اجتماعی‌سیاسی زمان‌مکان خود که

- بیشتر
Shamim
۱۴۰۲/۰۶/۱۸

داستان آخر نیمه کاره است و قسمت بعد ندارد

احمد جعفری
۱۴۰۲/۰۲/۱۲

داستان آخر که ناقص بود

زمان

۱۲ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۵۲۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۵۲۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان