دانلود کتاب صوتی درمان شناختی رفتاری به زبان ساده با صدای علی اصغر قره خانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی درمان شناختی رفتاری به زبان ساده اثر اولیویا تلفورد

دانلود و خرید کتاب صوتی درمان شناختی رفتاری به زبان ساده

معرفی کتاب صوتی درمان شناختی رفتاری به زبان ساده

کتاب صوتی درمان شناختی رفتاری به زبان ساده نوشتهٔ اولیویا تلفورد و ترجمهٔ فرناز ولی زاده است. علی اصغر قره خانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و ناشر صوتی کتاب یاران فناور آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی حاوی تکنیک‌های ساده برای غلبه بر افسردگی، اضطراب و سایر مشکلات روان‌شناختی است.

درباره کتاب صوتی درمان شناختی رفتاری به زبان ساده

آیا در اطراف خود کسی را می‌شناسید که همیشه شاد و مثبت‌اندیش باشد؟ حتماً از خود پرسیده‌اید که راز شادبودن او چیست؟ چرا برخی از مردم می‌توانند سوار بر دریای متلاطم زندگی شوند و لبخند بزنند؛ درحالی‌که برخی دیگر هر وقت مشکلی پیش می‌آید، ناامید می‌شوند؟ پاسخ ساده است: همه‌چیز به نحوهٔ تفکر شما برمی‌گردد. خوش‌بینی و اعتمادبه‌نفسِ افراد و نحوهٔ نگریستن به مسائل، تفاوت بین آن‌ها را با دیگران ایجاد می‌کند. آن‌ها می‌دانند که برای داشتن یک زندگی عالی، باید ذهن خود را مدیریت کنند تا به نفعشان عمل کند.

شما در کتاب صوتی درمان شناختی رفتاری به زبان ساده روش‌های تغییردادن نحوهٔ فکرکردنتان را یاد خواهید گرفت و در مدت چند ساعت، تفاوتی را که در روابط و سلامت روانتان ایجاد می‌شود، احساس خواهید کرد. سعی کنید تمرین‌های مطرح‌شده را حتماً انجام دهید تا تأثیرات مثبت آن را در بهبود زندگی‌تان ببینید. در این کتاب صوتی فقط به جنبه‌های روشن و مثبت زندگی پرداخته نشده است؛ زیرا زندگی سرشار از پستی‌ و بلندی است و همهٔ ما در تلاش هستیم که بر مشکلات غلبه کنیم. هیچ تکنیکی وجود ندارد که بتوان به‌وسیلهٔ آن تمام مشکلات را از بین برد، اما می‌توانید مدیریت مغزتان را یاد بگیرید تا وقتی در زندگی به مشکلی برخورد کردید، رویکرد جدیدی برای رویارویی با آن داشته باشید. رویکردی که در این کتاب بر آن تمرکز خواهیم کرد، درمان شناختی - رفتاری نام دارد که بیشتر به‌عنوان CBT شناخته می‌شود و برای چندین دهه کاربرد داشته است. درمان شناختی - رفتاری یک مدل ساده است که توضیح می‌دهد چرا ما دچار استرس، افسردگی و اضطراب می‌شویم و برای مقابله با آن‌ها باید چه‌کاری انجام دهیم. تحقیقات زیادی توسط روان‌شناسان بر روی درمان شناختی - رفتاری انجام شده است. آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که این رویکرد، یک درمان قدرتمند برای مشکلات زیر است:

افسردگی، اضطراب، اختلال وسواسی جبری (OCD) و افکار مزاحم، فوبیا یا هراس، استرس، اعتیاد و اهمال‌کاری.

شنیدن کتاب صوتی درمان شناختی رفتاری به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان حوزهٔ درمان شناختی - رفتاری و به تمام کسانی که می‌خواهند به‌وسیلهٔ این رویکرد بر افسردگی یا اضطراب خود غلبه کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اولیویا تلفورد

اولیویا تلفورد نویسنده‌ای است که در حوزه‌های مختلف روان‌شناسی آثاری را منتشر کرده است. او به‌عنوان یک نویسندهٔ مینیمالیست به قدردانی از چیزهای ساده در زندگی معتقد است. تمرکز او همیشه بر روابط خوب و مراقبت از روان در مکان‌هایی بوده است که قادر به پیداکردن شادی واقعی در آن‌ها هستید. او از سال ۲۰۰۳ با کتاب‌ها و مقالاتش به کاهش تنش و استرس دیگران کمک می‌کند تا بتوانند به آرامش خاطر و آزادی بیشتری دست یابند. او علاقهٔ زیادی به گسترش دانش خود دارد و اطلاعاتی را در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهد که قطعاً به بهبود زندگی آن‌ها کمک خواهد کرد.

کتاب‌های «درمان شناختی رفتاری به زبان ساده» و «هنر زندگی مینیمالیستی» از اولیویا تلفورد توسط انتشارات اندیشه آگاه ترجمه و منتشر شده‌اند.

بخش‌هایی از کتاب صوتی درمان شناختی رفتاری به زبان ساده

«چرا مغز شما هم بهترین دوست و هم بدترین دشمن شما است؟

ذهن انسان در مواجهه با موقعیت‌ها قادر به ساختن داستان است که همین داستان باعث ایجاد حس خوب یا بد در انسان می‌شود. مغز شما با ساختن داستان‌هایی منفی‌نگر، می‌تواند زندگی شما را سخت‌تر کند. خوشبختانه با استفاده از اصول درمان شناختی رفتاری می‌توان این افکار را کنترل کرد. در اینجا یک مثال در مورد نحوه ایجاد افکار منفی و مثبت در مواجهه با موقعیت را شرح می‌دهم. تصور کنید یک روز آفتابیِ زیبا در حال پیاده‌روی هستید و احساس خوبی دارید. دوستتان را جلوتر از خود می‌بینید، او را صدا می‌کنید، اما او برنمی‌گردد. او شما را کاملاً نادیده می‌گیرد و به راه خود ادامه می‌دهد.

در ذهنتان چه می‌گذرد؟ ممکن است فکر کنید: «اوه، او صدای من را نشنید.»

یا شاید فکر کنید: «او وانمود می‌کند صدای مرا نشنیده، حتماً از من دلخور است.»

یا شاید فکر کنید: «طبق معمول این دوستم هم از من دوری می‌کند! چرا من نمی‌توانم رابطه دوستی خوبی داشته باشم؟»

باید به یاد داشته باشید که هر برداشتی از آن موقعیت کنید، همان برداشت مانند یک حقیقت باقی می‌ماند. کسی را که می‌شناختی صدا زدی، او برنگشت و رفت؛ اما فکری که در مورد این رویداد در ذهن شما ایجاد می‌شود، احساس شما را تغییر می‌دهد. اگر به خود بگویید که احتمالاً دوستتان صدای شما را نشنیده، زیاد به هم نخواهید ریخت. شما روز خود را ادامه می‌دهید و شاید به او پیام دهید و بگویید که او را دیده‌اید. اگر به‌سرعت به این نتیجه رسیدید که دوستتان احتمالاً ناراحت شده، ممکن است احساس نگرانی کنید و برای اطمینان از اینکه حال او خوب است، با او تماس بگیرید. اگر فکر کنید دوستتان شما را نادیده گرفته، زیرا دیگر نمی‌خواهد با شما صحبت کند، احساس وحشتناکی خواهید داشت. ممکن است از دوست خود دوری‌کنید، چون در ذهن شما او به‌وضوح گفته که دیگر شما را دوست ندارد. این تفسیر شما از موقعیتی است که با واقعیت بسیار فاصله دارد.

تمرین: آخرین داستانی که به خودتان گفتید چه بود؟

به ۲۴ ساعت گذشته فکر کنید. آیا با افکار خود راجع‌به یک موقعیت، باعث ناراحتی یا اضطراب خودتان شده‌اید؟ آیا می‌توانستید آن موقعیت‌ها را به‌گونه‌ای متفاوت تفسیر کنید که احساس خوبی در شما ایجاد کنند، یا حداقل کمی بهتر باشند؟

درمان شناختی رفتاری در مورد تغییر افکاری است که در ذهن خود ایجاد می‌کنید. چگونگی این تغییرات را با استفاده از تکنیک‌های این کتاب یاد خواهید گرفت.»

رابطه درمانی در درمان های شناختی رفتاری
پائول گیلبرت
زوج درمانی هیجان مدار (خلق ارتباط)
سوزان ام. جانسون
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ACT
ریچارد بنت
فنون رفتاردرمانی
شهربانو قهاری
موج سوم شناخت رفتار درمانی
جیمز دی هربرت
نظریه دلبستگی و زوج درمانی
اسکات جی. پاین
جعبه ابزاری از درمان شناختی - رفتاری CBT برای زوجین
جان دبلیو
راهنمای عملی درمان مبتنی بر پذیرش و پا‌ی بندی
استیون هیز
درمان اضطراب
متیو مک کی
فنون پیشرفته مشاوره و روان درمانی
کریستیان کنت
راهنمای عملی روان شناسی تجربی
سوران رجبی
کتاب کار ذهن آگاهی برای اختلال وسواس
جان هرشفیلد
موهبت روان‌درمانگری
اروین د. یالوم
تندآموز طرح واره درمانی
اشکول رفائلی
رهایی از خشم و پرخاشگری
شهربانو قهاری
طرحواره درمانی برای زوج ها
چیارا سیمونه دی فرانچسکو
نشخوار ذهنی
اتان کراس
من وسواس دارم؛ حالا چی؟
کارلا مونی
مغز مضطرب خود را بازسازی کنید
کاترین پیتمن
خودیاری برای درمان وسواس فکری عملی به زبان ساده
کامیار سنایی

نظرات کاربران

آتنا
۱۴۰۱/۰۹/۱۳

مثل اسمش در مورد مسائل روانشناسی ( خودیاری ) به زبان ساده ...یکی از بهترین کتاب های خودیاری... یک ویژگی خوبش داشتن تمرین 👌🏻

کاربر 7540846
۱۴۰۲/۰۹/۲۹

کتاب خوب ولی خوانش بد ! انگار افتادن دنبالش انقدر تند میخوانه و خیلی هم داد میزنه باید با ولوم آرام تری میخوند!

لیلا سالاری
۱۴۰۲/۱۱/۰۳

با درود به دست اندر کاران برنامه ی خوب طاقچه بنظرم هر شخصی باید یکبار این کتاب را مطالعه کند تا بتواند خودش و رفتارهایش را بهتر بشناسد و نسخه ی بهتری از خودش باشد کتاب بی نهایت عالی بود👏🏻👏🏻🙏🏻💐🌹😊

Yasaman Dehghani
۱۴۰۱/۱۲/۰۶

واقعا کتاب خوب و عالی بود

Mahsa📚
۱۴۰۱/۱۰/۱۲

دوستش داشتم

فاطمه
۱۴۰۱/۰۸/۱۳

به نظر عالی باشه ممنون از برنامه طاقچه

زمان

۴ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۲۳۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۲۳۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان