دانلود کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی با صدای فریبا فصیحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی اثر جان شارکی

دانلود و خرید کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی

نویسنده:جان شارکی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی

کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی نوشتهٔ جان شارکی است که با ترجمهٔ سپهر توکلی و گویندگی فریبا فصیحی توسط انتشارات اژدهای طلایی منتشر شده است. سلت‌ها اقوامی هستند که به‌صورت گروه مشخصی از طوایف یا اقوام بین سال‌های ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ قبل از میلاد در راین‌لَند در اروپای مرکزی پدیدار شدند.

درباره کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی

رازهای کیش سلتی، از هستی و نیستی قومی از اقوام هندو اروپایی حکایت می‌کند، که از دوران ماقبل تاریخ آثار مهاجرت آن‌ها برجا مانده است. زبان این مردم، زبان اروپای مرکزی و غربی است و امروزه ریشهٔ زبان ایرلندی، ویلزی، اسکاتلندی و برتانیایی در شمال فرانسه است. این زبان، هم‌ریشه با سنسکریت است. بافت اجتماعی آنان شباهتی با جنگجویان هندو اروپایی داشته و بسیاری از آئین‌های مقدس و سازمان اجتماعی در زبان‌های هندو اروپایی و آسیا ریشهٔ مشترک دارند.

سلت‌ها حدود دو هزار سال قبل از میلاد در کناره‌های رود دانوب و راین ساکن شدند و تا اواخر قرون وسطا در ایرلند بودند، سازمان اجتماعی آنان روستایی بود و از خصایص بارز آنها جنگجویی، کوچ‌نشینی و کشاورزی بود. زبان، مذهب، بافت اجتماعی و سنت‌های آنان از ساکنان جنوب مدیترانه یا نواحی شرقی‌تر در حوالی دانوب، متفاوت بود. به طور کلی به نظر می‌رسد سلت‌ها شباهت زیادی به گروه‌های جنگجوی هندو اروپایی داشتند که تمدن درهٔ سند را حدود یک هزارهٔ قبل مورد هجوم قرار داده بودند. نخستین آثار فرهنگ سلتی در اروپای مرکزی بین سال‌های ۸۰۰ تا ۴۵۰ قبل از میلاد بازمی‌گردد و نشانه‌های آن حتی بعد از هزاران سال در انگلستان و ایرلند دیده می‌شود.

کتاب اسرار باطنی سلتی سعی دارد باورهای این مردمان و نوع زندگیشان را به نمایش بگذارد.

کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به مطالعه دربارهٔ تمدن های قدیم و اسطوره‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی اسرار باطنی سلتی

«این تصورِ قدیمی که مردم نگهبانِ زمین هستند و زمین با کفالتِ خدایان متعلق به تمام قوم و قبیله است، در نام بسیاری از مکان‌های سلتی انعکاس یافته و ریشه‌اش به لوگ خدای خورشید می‌رسد. ممکن است واژهٔ لوکس لاتین به معنای نور، یا لوکاس به معنای بیشه و لاُن و لیون در فرانسه، لیدن در هلند و کارلایل کائرلوگ بالیون در انگلستان، از روی نام لوگ گرفته شده باشد. یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های ایرلندی، لوگناساد به افتخار خدا لوگ در اولِ اوت برپا می‌شد. خدایانِ دیگر مانند بل، دون و اوگ برای قبایلِ سلت مظهر قدرت‌های ماوراءطبیعی بودند و در سراسرِ دره‌های کنار رودخانه یا سرزمین‌های مرتفع شمال اروپا پخش شده بودند. ولی لوگ پیوندی اساسی بین نام مکان‌ها، جشن‌ها و افسانه‌های ایرلند و داستان‌ها ایجاد می‌کند.

بدنهٔ اصلی داستان‌ها و جالب‌ترین بخش آنها، پیرامون جنگجویان دور می‌زند، که تجسد و تجسم خدایان سلتی هستند و منعکس‌کنندهٔ مشخصهٔ بارز این قوم و به شدت برون‌گراست. ایرلندی‌ها خود را با خدایان‌شان هم‌ذات‌پنداری می‌کردند، مانند تواتا ده دانان‌ها که بزرگ‌ترین جنگجوی‌شان، و پیروز در نبرد ابدی و دائمی با ظلمت، لوگ خدای خورشید بود. لوگ درازدست، یک نیزهٔ جادویی داشت که در صحنهٔ نبرد مویتورا، زمانی که شاه نوادا و تواتا ده دانان را از دست فوموری غول یک‌چشم شب نجات می‌داد، از این نیزهٔ آتش می‌جهید و با صدای بلند نعره می‌زد.

قبل از نبرد، لوگ خواستار ورود به این گروه شد و ادعا کرد که نجار، آهنگر، قهرمان و چنگ‌نواز است. وقتی بازی شطرنج را بُرد، نوادا او را پذیرفت و دفاع از ایرلند را به او سپرد. آمادگی برای این نبرد نشان‌دهندهٔ افتخارات خاص اجتماعی قهرمانان افسانه‌ای است: گُویبنیو آهنگر قادر به ساختن هر نوع اسلحه‌ای بود. دیان سخت پزشک، که یک دست نقره‌ای برای شاه نوادا ساخته بود، قادر بود هر انسان زخمی را شفا دهد. کرِدنه لحیم‌گر، برای نیزه‌ها میخِ پرچ درست می‌کرد، برای شمشیرها دسته می‌ساخت و برای سپرها نقش برجسته و قاب درست می‌کرد. داگدا، گرزِ معروف و دیگِ پربار خود را داشت و هیچ کس تا سیر نمی‌شد نمی‌توانست از کنار دیگ بلند شود. چنگ او سه نوع آهنگ می‌نواخت، نغمهٔ خواب‌آور، نغمهٔ غم‌انگیز و نغمهٔ شادی‌آفرین.»

نظرات کاربران

کاربر 6402400
۱۴۰۲/۰۶/۱۸

دانستن اطلاعات درمورد قبایل سلتیک و باور های آن ها واقعا جالب است . در تاریخ ما قبایل سلتیک داشته ایم که به هخامنشیان در جنگ های یونان کمک می‌کردند.

زمان

۲ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۱۱۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۱۱۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان