دانلود کتاب صوتی مولوی با صدای ایمان رئیسی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مولوی اثر داریوش عابدی

دانلود و خرید کتاب صوتی مولوی

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مولوی

کتاب صوتی «مولوی» به کوشش داریوش عابدی با گویندگی ایمان رئیسی توسط آوانامه منتشر شده است. کتاب مولوی یکی از کتاب‌های مجموعهٔ فرزانگان آوانامه است.

درباره کتاب صوتی مولوی

 نشر صوتی آوانامه با همکاری انتشارات مدرسه مجموعه‌ای غنی از شرح زندگی، آثار و میراث بزرگان و مشاهیر ایرانی و اسلامی، با عنوان مجموعه کتاب‌های فرزانگان را در قالب صوتی منتشر کرده است. این اثر صوتی دربارهٔ زندگی و اشعار مولوی است.

کتاب صوتی مولوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به ادبیات کهن فارسی پیشنهاد می‌شود.

درباره مولوی

جلال‌الدین محمد بلخی در تاریخ ۶ ربیع‌الاول ۶۰۴ (۱۵ مهر ۵۸۶) به دنیا آمد و در تاریخ ۵ جمادی‌الثانی ۶۷۲ هجری قمری (۴ دی ۶۵۲ هجری شمسی) درگذشت. وی معروف به مولانا، مولوی، رومی و نام کاملش «محمد بن محمد بن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» بوده است. او شاعر پارسی‌گوی ایرانی است.

اثرگذاری آثار مولوی فراتر از مرزهای ملی و تقسیمات قومی است. ایرانیان، افغان‌ها، تاجیک‌ها، ترک‌ها، یونانیان، دیگر مسلمانان آسیای میانه و مسلمانان جنوب شرق آسیا همواره از میراث معنوی رومی تأثیر گرفته‌اند. اشعار او به‌طور گسترده و به بسیاری از زبان‌های جهان ترجمه و خوانده شده است.

بیشتر آثار مولوی به زبان فارسی سروده شده اما او در اشعارش به‌ندرت از ترکی، عربی و کاپادوسیه‌ای یونانی نیز استفاده کرده است.

مثنوی معنوی اثر او که در قونیه تصنیف شده یکی از عالی‌ترین اشعار زبان فارسی به‌شمار می‌رود که در ۶ دفتر مجزا سروده شده است. این کتاب به زبان شعر نوشته شده و در آن می‌توان حکایت‌های مختلفی را در بستری مشترک خواند و از نکات مهم و پندهای موردنظر شاعر آگاه شد.

از دیگر آثار این شاعر و عارف ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

«فیه ما فیه»: مجموعهٔ تقریرات ۷۱‌گانهٔ مولانا

«مجالس سبعه»: مجموعهٔ مواعظ و مجالس مولانا

«دیوان شمس تبریزی»: غزلیات مولانا

و رباعیات.

در ایران و خارج از ایران بارها از آثار مولانا برای تولید آثار گوناگونی همچون داستان، رمان، سریال تلویزیونی، انیمیشن، فیلم‌های سینمایی، نمایشنامه و تئاتر اقتباس شده است.

پری صابری و بهروز غریب پور از هنرمندان هنرهای نمایشی هستند که آثاری را با درون‌مایه‌های آثار مولوی و گاه با حضورِ شخصیتِ وی، در ایران، روی صحنه برده‌اند.

مولانا در قونیه به خاک سپرده شده است.

نظرات کاربران

elima
۱۴۰۱/۰۶/۱۶

یکی از بهترین صداها بود برای شنیدن داستان کاملا واضح و قابل درک ممنون از اقای ایمان رئیسی امیدوارم کتاب های بیشتری از ایمان رئیسی بگذارید

lili
۱۴۰۲/۰۵/۲۰

کتاب در واقع زندگینامه نویسی است و بررسی محیط زندگی و شخصیت حضرت مولانا است، من روز تعطیلم را با مولانا گذروندم و راضی بودم. متن کتاب روان و جذاب، گویندگی بسیار عالی و آرامبخش بود. از طاقچه و آوانامه

- بیشتر
zinat.yz
۱۴۰۱/۰۸/۲۳

اصلا جذاب نبود

زمان

۲ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۱۸۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۱۸۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان