دانلود کتاب صوتی زندگی و زمانه مایکل ک با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زندگی و زمانه مایکل ک اثر جی. ام. کوتسیا

دانلود و خرید کتاب صوتی زندگی و زمانه مایکل ک

انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی زندگی و زمانه مایکل ک

کتاب صوتی زندگی و زمانه مایکل ک اثری از جان مکسول کوتسیا است که به نام جی. ام. کوتسی مشهور است. این اثر را استودیو نوار با ترجمهٔ مینو مشیری و گویندگی تایماز رضوانی منتشر کرده است. این کتاب در سال ۱۹۸۳ جایزه بوکر و در سال ۱۹۸۵ جایزه ادبی فمینا را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد.

درباره کتاب صوتی زندگی و زمانه مایکل ک

یکی از درونمایه‌های اصلی رمان‌های کوتسیا ارزش‌ها و رفتارهای حاصل از سیستم حکومتی آپارتاید در آفریقاست که عقیده دارد در هر کجای جهان می‌تواند به وقوع پیوندد. آکادمی سوئد ویژگی آثار کوتسیا را «ساختار استادانه، دیالوگ‌های پُرمعنا و بینش تحلیلی درخشان» دانسته است.

داستان درباره ک است. مردی که به‌نظر می‌رسد حتی لایق این نیست تا نام کاملش را به زبان بیاورند. اما او رؤیاهایی در سر دارد. دوست دارد در عین اینکه حرمت انسانی‌اش حفظ می‌شود، به میل خودش زندگی کند. او دوست دارد خارج از بافت هم‌زیستی متعارف انسان‌ها زندگی کند. دنیا را با نگاه متفاوتی می‌بیند اما در رژیم آپارتاید تبعیض را تجربه می‌کند.

در مراسم اهدای جایزه نوبل یکی از داوران دربارهٔ این اثر چنین گفته است:

نوشتن، بیدار‌کردن نداهای معارض در ضمیر نویسنده است و شهامت برقراری دیالوگ با آن‌ها و رسالت نویسنده در متصور‌شدن آنچه غیرقابل تصور است خلاصه می‌شود و این دقیقاً همان کاری است که کوتسیا در زندگی و زمانه مایکل ک می‌کند؛ آن هم با نثر موجز و سبک شفاف تحسین‌برانگیزش.

کتاب صوتی زندگی و زمانه مایکل ک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

زندگی و زمانه مایکل ک اثری جذاب و تاثیرگذار برای تمام علاقه‌مندان به رمان و داستان‌های خارجی است.

درباره جی.ام. کوتسیا

جان مکسول کوتسیا که به نام جی. ام. کوتسیا شناخته می‌شود، در سال ۱۹۴۰ در آفریقای جنوبی به دنیا آمد. پدر و مادرش هلندی‌تبار بودند. در دوران کودکی و نوجوانی‌اش در کیپ تاون زندگی می‌کرد و برای کار به انگلستان رفت. مدتی در شرکت آی. بی. ام. در لندن کار کرد و بعد برای تحصیلات دانشگاهی به آمریکا رفت.

کوتسیا در سال ۱۹۶۹ مدرک دکترای ادبیات را دریافت کرد و هم‌زمان به تدریس در دانشگاه ایالتی نیویورک مشغول بود. او کمی بعد به‌علت شرکت در تجمعی علیه جنگ ویتنام مجبور شد به زادگاهش برگردد. در سال ۲۰۰۲ بازنشسته شد. به استرالیا مهاجرت کرد و در دانشگاه آدلاید به‌عنوان پژوهشگر مشغول به کار شد.

جی.ام. کوتسی در سال ۱۹۸۳ برای نوشتن کتاب «زندگی و زمانه مایکل ک» جایزه بوکر را از آن خود کرد. او در سال ۱۹۹۹ برای نوشتن کتاب «رسوایی» موفق شد تا دوباره این جایزه را به دست بیاورد. علاوه‌ بر‌ این در سال ۲۰۰۳ جایزه نوبل ادبیات را هم از آن خود کرده است.

علاوه بر جایزه نوبل ۲۰۰۳ تاکنون یازده جایزه دیگر به آثار کوتسیا تعلق گرفته است: جایزه CNA، جایزهٔ اول ادبی آفریقای جنوبی (سه بار)، جایزه بوکر (دو بار؛ یک بار به‌خاطر کتاب حاضر)، جایزه فمینا برای رمان خارجی (به‌خاطر کتاب حاضر)، جایزه اورشلیم، جایزه ادبی Lannan، جایزه بین‌المللی رمان از نشریه آیریش تایمز، جایزه نویسندگان کشورهای مشترک‌المنافع.

بخشی از کتاب صوتی زندگی و زمانه مایکل ک

«از ماه‌ها پیش دست و پای آنا خیلی متورم شده بود؛ و چند وقت بعد شکمش هم باد کرده بود. وقتی در بیمارستان بستری شد که نه می‌توانست راه برود و نه نفسش بالا می‌آمد. پنج روز در راهروی بیمارستان وسط خیل قربانیان دشنه و چماق و گلوله رها شده بود و از ناله‌هایشان خواب به چشمش نیامده بود. پرستارها توجهی به او نداشتند، با این‌همه جوانی که دور و برشان به مرگهای فجیعی جان می‌دادند، مگر می‌شد فرصت دلداری به یک پیرزن را داشته باشند. وقتی به بیمارستان رسید به او اکسیژن وصل کردند تا حالش سر جا بیاید و بعد برای خواباندن ورم او را به آمپول و قرص بسته بودند. اما هروقت لگن می‌خواست کمتر می‌شد که کسی برایش بیاورد. رب دوشامبر نداشت. یک بار وقتی دست به دیوار به آبریزگاه می‌رفت پیرمردی با پیژامه خاکستری جلوش را گرفت و هرزه‌گویی کرد و بعد هم عورتش را نشان داد. قضای حاجت برایش عذاب بود. هروقت پرستارها سراغ قرصها را می‌گرفتند می‌گفت آنها را خورده، اما اغلب دروغ می‌گفت. بعد، هرچند نفسش کمی جا آمد، اما پاهایش به چنان خارشی افتاد که مجبور می‌شد روی دستهایش بخوابد تا آنها را نخاراند. از همان روز سوم به التماس افتاد که بفرستندش خانه، اما از قرار معلوم به آدم درستش التماس نکرده بود. این اشکهای روز ششم بیشتر به خاطر خوشحالی فرار از این جهنم واقعی بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد