دانلود کتاب صوتی به باغ همسفران با صدای معصومه عزیزمحمدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی به باغ همسفران اثر بهاره بهنام نیا

دانلود و خرید کتاب صوتی به باغ همسفران

معرفی کتاب صوتی به باغ همسفران

کتاب صوتی به باغ همسفران نوشتهٔ بهاره بهنام نیا است. معصومه عزیزمحمدی و سیما خوش چشم گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات انجمن پیشکسوتان سپاس آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی زندگینامهٔ مستند ـ داستانی «شهید احمد باقری» را در بر گرفته است؛ روایتی داستانی، عاشقانه و متفاوت از زندگی مردی که سیستان و بلوچستان مدیون اوست.

درباره کتاب صوتی به باغ همسفران

کتاب صوتی به باغ همسفران روایتی از زندگی شهید احمد باقری است. بهاره بهنام نیا در این کتاب صوتی گزارشی از زندگینامهٔ شهید حاج احمد باقری، فرماندهٔ اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان و در فاصلهٔ زمانی سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۷ داده است. اگرچه این اثر صوتی به‌شیوه‌ای داستانی به نگارش درآمده، اما محتوای آن مستنداتی است که نویسنده و همکارانش در اثر مصاحبه و گفت‌وگو با نزدیکان و هم‌رزمان این شهید به‌دست آورده‌اند.

کتاب صوتی به باغ همسفران در نوع خودش سبک تازه‌ای را به شنونده عرضه می‌‌کند و آن سبک، تبیین زندگی واقعی شهید در دل یک داستان فرعی است.  نویسنده کوشیده است برای جذابیت‌بخشیدن به داستان زندگی شهید، روایت‌های واقعی دربارهٔ زندگی او را در دل یک داستان فرعی گنجانده و ۲ روایت را همزمان پیش ببرد. روایتگری داستان هم به‌گونه‌ای است که نویسنده با پیش‌بردن ۲ روایت (در ۲ خط زمانی) یکی در حال و دیگری در گذشته با شخصیت‌های مشترک و غیر مشترک داستان را به انتها می‌‌رساند. از نظر شکلی در هر ۲ روایت زمان مرتب دست‌کاری و تکه‌تکه می‌‌شود و به قول نویسنده مزه و شیرینی روایت ذره‌ذره به مخاطب چشانده می‌‌شود.

راوی روایت اول، یعنی همان داستان تخیلی، ریحانه و همسرش هستند که در شروع زندگی مشترک خویش تصمیم دارند نوعی خاص و متفاوت از زندگی را تجربه کنند. ریحانه خبرنگار و همسرش عکاس است. آن‌ها تصمیم می‌‌گیرند به‌دنبال آدم ویژه و خاصی باشند و از بین شهدا دربارهٔ زندگی شهید باقری تحقیق و تفحص کنند. آن‌ها برای این کار باید به سیستان و بلوچستان سفر کنند. روایت دوم هم که زندگی مستند احمد باقری را به تصویر می‌‌کشد، اصل ماجراست و راوی آن شهناز همسر شهید است.

سردار شهید حاج احمد باقری در بهمن ماه سال ۱۳۳۶ در یکی از محلات اصفهان به نام محلهٔ درب امام به دنیا آمد. شیوه‌های او در جلب و نفوذ در دل مردم بلوچ یکی از مهم‌ترین شاخص‌های دوران فعالیتش در بلوچستان به‌شمار می‌آید. داستان‌هایی که همسرش و هم‌رزمانش نقل کرده‌اند، تا حدودی نشان‌دهندهٔ همین محبوبیت اوست. از دیگر فعالیت‌های این شهید تأسیس پایگاه‌های مختلف عملیاتی در منطقه با همکاری عشایر بلوچ برای درهم‌کوبیدن هسته‌های متشکلهٔ اشرار و قاچاقچیان و خانه‌های تیمی اطراف شهر ایرانشهر بود.

شنیدن کتاب صوتی به باغ همسفران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران کتاب‌های خاطرات و زندگی‌نامهٔ شهیدان پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

abad
۱۴۰۲/۰۱/۰۵

کتاب بسیار جالبی است و شنیدن آن را به همه دوستان با هر نوع نگرش و اعتقادی توصیه می نمایم با خواندن یا شنیدن این کتاب ، احتمال دارد مثل بنده در این حسرت قرار بگیرید که حیف شد ما

- بیشتر

زمان

۴ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۲۶۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۲۶۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان