دانلود کتاب صوتی روانشناسی پول با صدای افشین اعتماد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی روانشناسی پول اثر مورگان هاوزل

دانلود و خرید کتاب صوتی روانشناسی پول

معرفی کتاب صوتی روانشناسی پول

کتاب صوتی روانشناسی پول نوشتهٔ مورگان هاوزل است که با ترجمهٔ سید حسام فروزان و صدای افشین اعتماد در انتشارات بذر خرد منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی روانشناسی پول

حرف اصلی نویسنده در کتاب صوتی روانشناسی پول این است که برخورد درست با پول ارتباطی با میزان هوش انسان ندارد، بلکه بیشتر با چگونگی رفتار انسان‌ها در ارتباط است. یاددادن روانشناسی پول مشکل است، حتی به افرادی که بسیار باهوش هستند.

نابغه‌ای که احساساتش را کنترل نکند، ممکن است زندگی‌اش به یک فاجعهٔ مالی ختم شود. البته برعکس این قضیه هم صادق است. آدم‌های معمولی اگر سرشار از مهارت‌های رفتاری باشند که ارتباطی با تعاریف رسمی هوش و ذکاوت ندارد، ممکن است بدون آموزش خاصی در زمینهٔ امور مالی ثروتمند شوند.

این کتاب ۲۰ فصل دارد که هر یک به موضوعی می‌پردازد که به نظر نویسنده از همه مهم‌تر بوده و اغلب جزء مشخصه‌های نامحسوس روان‌شناسی پول است. فصل‌ها علاوه بر این‌که از رویه‌ای یکسان پیروی می‌کنند، هویتی مستقل هم دارند و می‌شود آن‌ها را جداگانه مطالعه کرد.

شنیدن کتاب صوتی روانشناسی پول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به مدیریت مالی و پیشرفت اقتصادی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی روانشناسی پول

«گوپتا در میانهٔ دههٔ چهارم عمرش مدیرعامل مک‌کینزی شده بود، معتبرترین شرکت خدمات مشاوره‌ای دنیا. او در سال ۲۰۰۷ بازنشسته شد تا مسئولیت‌هایی را در سازمان ملل و مجمع جهانی اقتصاد برعهده بگیرد. وی در فعالیتی نیکوکارانه با بیل گیتس هم مشارکت کرد. او عضو هیئت مدیرهٔ پنج شرکت مشهور بود. گوپتا دقیقاً از زاغه‌نشین‌های کلکته به یکی از موفق‌ترین بازرگانان حال حاضر دنیا بدل شد.

موفقیتِ او، ثروتی سرشار هم برایش به ارمغان آورد. در سال ۲۰۰۸ گزارش شد که ثروت او بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار است. [۱۱] این رقم برای خیلی از افراد اصلاً قابل شمارش نیست. پنج درصد سود سالیانهٔ چنین پولی می‌شود حدود ساعتی ۶۰۰ دلار در ۲۴ ساعت شبانه روز.

او می‌توانست هر کار دلش می‌خواهد در زندگی‌اش بکند.

با این اوصاف، آنچه او می‌خواست فقط این نبود که مردی صد میلیون دلاری باشد. راجات گوپتا می‌خواست میلیاردر باشد. این را با تمام وجود

می‌خواست.

گوپتا یکی از اعضای هیئت مدیرهٔ شرکت گولدمن ساکس بود، جایی که با ثروتمندترین سرمایه‌گذاران دنیا احاطه شده بود. یکی از غول‌های سرمایه‌داری این حلقه، گوپتا را این‌طور توصیف کرد: «گمونم اون می‌خواست تو حلقهٔ ما باشه. خب، اینجا مجمع میلیارداست، مگه نه؟»[۱۲]

کاملاً درست بود؛ بنابراین گوپتا موقعیت پرمنفعتی پیدا کرده بود.

در سال ۲۰۰۸، درست همان موقع که شرکت گولدمن ساکس شاهد موج ویرانگر بحران مالی بود، وارن بافت می‌خواست ۵ میلیون دلار در بانک سرمایه‌گذاری کند تا کمکی برای بقای شرکت باشد. گوپتا به‌عنوان یکی از اعضای هیئت مدیرهٔ گولدمن، قبل از اعلام عمومی، از این معامله باخبر شد. اطلاعات ارزشمندی بود. موجودیت گولدمن به خطر افتاده بود و حمایت بافت بدون شک باعث صعود سهام شرکت می‌شد.

شانزده ثانیه پس از فهمیدن این خبر، گوپتا داشت با اعضای جلسهٔ هیئت مدیره حرف می‌زد که تلفن را قطع کرد و با رئیس یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام به نام راج راجاراتنام تماس گرفت. این تماس ضبط نشده است، اما راجاراتنام بلافاصله ۱۷۵۰۰۰ سهم گولدمن ساکس را خرید؛ بنابراین می‌توانید حدس بزنید که موضوع این تماس تلفنی چه بوده است. چند ساعت بعد، معاملهٔ بافت-گولدمن به‌طور عمومی اعلام و سهام گولدمن وارد موج صعودی شد. راجاراتنام در چشم برهم زدنی ۱ میلیون دلار سود کرد، بدون چک و چانه.»

نظرات کاربران

کاربر ۴۹۳۹۶۶۹عالی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸

عالیه دوست دارشماسایه😘😘🥰

زمان

۹ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۲۶۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۹ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۲۶۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۳,۵۰۰
تومان