دانلود کتاب صوتی چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟ با صدای نسترن حسنی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟ اثر سوزى هيمن

دانلود و خرید کتاب صوتی چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟

معرفی کتاب صوتی چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟

کتاب صوتی چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟ نوشتهٔ سوزی هیمن است که با ترجمهٔ لاله دهقانی و صدای نسترن حسنی منتشر شده است. 

درباره کتاب چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟

کتاب صوتی چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟ راهنمای والدین در بهبود روابط با نوجوانان است.

اگر شما نوجوانی کج خلق و سرکش دارید می‌توانید از این کتاب استفاده کنید. تمام کسانی که فرزند نوجوان در منزل دارند با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند. همه می‌خواهند به‌عنوان بهترین والدین باشند؛ اما در دنیای واقعیات در اغلب مواقع نتایج بسیار متفاوت است. با این کتاب تمامی مجادلات بر سر رفتار فرزند، نحوه‌ٔ لباس پوشیدن او، آرایش و دوستانش پایان خواهد یافت. والدین و فرزندان می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و نقطه‌نظرهای یکدیگر را بهتر درک کنند. والدین و فرزندان می‌توانند با تقویت حس اعتمادبه‌نفس خود، پلی بر روی شکاف‌های موجود بین ۲ نسل به وجود آورند.

این کتاب موضوعات گوناگونی را که نوجوانان مایل‌اند در مورد آن بحث کنند مطرح کرده و به ارائهٔ شیوه‌هایی برای پاسخ‌گویی به این سؤالات می‌پردازد.

شنیدن کتاب چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین که فرزندی نوجوان دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟

«تصور تغییر روش‌هایی که شما و خانواده در پیش گرفته‌اید و یا به آن اُنس دارید، ممکن است دشوار باشد. اگر شما با مشکلی دست به گریبانید، شاید تصور کنید که این مشکل به‌خودی‌خود روزی حل خواهد شد و هر گونه تغییر در روش، مشکل را حادتر می‌کند. اگر این فکر را می‌کنید، به این نکته توجه کنید که، حادترین حالتی که ممکن است در خانواده‌ی شما پیش آید، کدام است؟ ادامه‌ی مجادلات، مخالفت‌های دائمی و یا حتی خشونت و دشمنی؟ هر یک از این شرایطی را که شما در ذهن خود تصور کرده‌اید، در صورت بی‌تفاوتی شما و اقدام نکردن در جهت بهبود آن، به واقعیت در خواهد آمد. اقدام شما هر چند مشکل، به شما این امکان را می‌دهد که مسائل را در جهت بهتر شدن هدایت کنید. استفاده از قوه‌ی ابتکار، شما را به سوی یک خانواده خوشبخت رهنمون خواهد کرد.

این باور قدیمی را فراموش کنید که هر گونه تغییر، شرایط را دشوارتر می‌کند. این تغییر بر روند رو به رشد روابط، تأثیری مثبت خواهد داشت. روش‌ها و مهارت‌های متعددی وجود دارند که با به کارگیری آن‌ها می‌توان خانواده‌ای آرام و خالی از تنش داشت.

اگرچه قبول این مطلب بسیار ضروری است که ما باید با فرزندان خود بیشتر صحبت کنیم، اما چطور این را انجام دهیم؟ مسئله اینجاست که توانایی فرد در برقراری ارتباط مهارتی نیست که فرد از هنگام تولد با خود داشته باشد. بلکه امری اکتسابی است و باید آموخته شود. البته پر واضح است که برای آموزش این امر دقیق و اصولی، ما موقعیت‌های بسیار کمی در اختیار داریم چرا که این اصول در دوران تحصیل آموزش داده نمی‌شود و اغلب ما مهارت‌های ارتباطی را از والدین خود کسب نکرده‌ایم. چنان‌چه با مشکلی روبرو شویم، مهارت‌های ارتباطی در صورتی که به طور دقیق به کار گرفته شوند، راه‌گشای مشکل ما خواهند بود. آن‌چه دل‌گرم‌کننده‌ی ماست، این است که ما در این راه تنها نیستیم و این گناه ما نیست که به کسب این مهارت‌ها در جهت بهبود روابط نیازمندیم. مهم‌تر آن که هرگز برای یادگیری دیر نیست.

اهميت ارتباط چیست؟

ارتباط از چه نظر حائز اهمیت است؟ ایجاد ارتباط تنها به این خلاصه نمی‌شود که دیگران را ترغیب کنیم تا به صحبت‌های ما گوش کنند. روابط باید دو طرفه باشد. چنان‌چه مایلید دیگران به آن‌چه می‌گویید توجه کنند، شما نیز باید شنونده‌ی سخنان آنان باشید. برخی افراد تصور می‌کنند برای این‌که منظور خود را به دیگران بفهمانند باید از روش خاص خود استفاده کنند، در حالی که همین مسئله باعث می‌شود که آنان هیچ تمایلی به شنیدن نظرات طرف مقابل از خود نشان ندهند. ما فکر می‌کنیم که اگر سخنان دیگران را بشنویم این احتمال وجود دارد که آنان بر ما چیره شوند. در حالی که در یک ارتباط صحیح تنها نظر یک نفر ملاک نیست. به عکس در یک نظام ارتباطی پویا، هر یک از افراد نظرات خاص خود را عنوان می‌کنند و درنهایت نظری که مورد رضایت طرفین قرار گیرد، گزیده می‌شود. نکته مهم این‌که در پایان گفتگو شما ممکن است به طور کامل با نظر نهایی موافق نباشید ولی به علت این‌که نتیجه‌ی حاصل شده، مجموعه‌ای است از نظرات طرفین، پذیرش آن آسان‌تر خواهد بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۸ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۲۳۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۸ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۲۳۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۲,۵۰۰
تومان