دانلود کتاب صوتی هنر ظریف بی خیالی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی هنر ظریف بیخیالی

کتاب صوتی هنر ظریف بی خیالی نوشته‌ی مارک منسن نویسنده‌ی آمریکایی است. این کتاب نگرشی متفاوتی درباره مشکلات دارد. کتابی با محتوای خودیاری که قرار نیست مانند خودیاری‌های دیگر باشد. کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی را نشر مسیر سبز رشد با صدای لیا عرفانی منتشر کرده و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب صوتی هنر ظریف بی خیالی

کتاب‌های موفقیت و انگیزشی بسیاری در دنیا وجود دارند که تلاش می‌کنند خواننده‌ها را به آن‌چه می‌خواهند برسانند. مجموع و برآیند اکثرشان هم «تو می‌توانی» است و جملاتی از این دست: «فقط کافی است تلاش کنی.» و «موفقیت در دستان توست.»

اما در کتاب صوتی هنر ظریف بی خیالی خبری از چنین جملاتی نیست. تعجب نکنید اگر در کتاب با چنین جمله‌ای برخورد کردید: «تلاش نکن»

کتابی که برای شنیدن انتخاب کردید قرار است همه‌ی کلیشه‌های خودیاری را نابود کند. شما با مفاهیمی بسیار جذاب آشنا خواهید شد. مثلا این‌که چطور ببازید تا به راحتی از مشکلات عبور کنید؟

چرا باید کتاب صوتی هنر ظریف بی خیالی با صدای لیلا عرفانی را بشنویم؟

برای این‌که با نگاهی تازه دور از کلیشه‌های کتاب‌های خودیاری آشنا شویم. این کتاب از نظر سبک نوشتاری و نوع بیان نویسنده بسیار جذاب و شنیدنی است. مطمئن باشید از شنیدن آن پشیمان نخواهید شد.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

افرادی که در زندگی دچار سردرگمی و یأس شده‌اند. آنها که نمی‌دانند چرا نمی‌رسند و اصلاً چگونه باید رسید؟ همه‌ی افرادی که به دنبال پیدا کردن حس خوب در زندگی هستند؛ و بالاخره، کسانی که به دنبال کتابی متفاوت و جذاب می‌گردند.

خلاصه کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

مارک منسون قرار است ناجی شما در گرداب دنیای مدرن باشد. دنیایی که از هر طرف در حال بمباران فکر شماست. در فضای مجازی هر روز شاهد برشی زیبا از زندگی افراد هستیم. تبلیغات پرطمطراق که زندگی‌ها را پر از لبخند و شادابی نشان می‌دهد. همه از صبح که بلند می‌شوند پرده‌های حریر سفید را کنار می‌زنند به آفتاب زیبا که بر فراز مزرعه‌ای پر از گل‌های رز قرمز است سلام می‌کنند. همه‌ی این تصاویر از شما انسانی شکست‌خورده می‌سازد. مدام با خودتان کلنجار می‌روید که چرا من این‌قدر موفق و خوشبخت نیستم. مارک منسون به این تفکرات «چرخه‌ی بازخورد جهنمی» می‌گوید و راه‌حل را در اهمیت ندادن می‌داند. از نظر او به همین راحتی و فقط با اهمیت ندادن می‌توانید دنیا را نجات دهید.

او در قسمتی از کتاب درباره‌ی قانونی به نام «قانون معکوس» می‌گوید. آلن واتس، یک فیلسوف معروف درباره‌ی این قانون گفته است: «هرچه بیشتر دنبال داشتن حس خوب همیشگی باشید، رضایت کمتری به دست خواهید آورد.» منسون به دنبال این است که به خواننده بگوید «تعقیب هر چیزی تنها این واقعیت را روشن می‌کند که شما آن را ندارید.»

این مسأله درباره‌ی احساسات و کل اتفاقات زندگی صدق می‌کند. مانند نگاهی که کامو داشت «اگر دنبال این باشید که بدانید شادی چیست، هرگز شاد نخواهید بود؛ و اگر به دنبال معنای زندگی باشید، شما هرگز نمی‌توانید زندگی کنید.»

شاید تصور شود که منسون به دنبال بی‌خیالی محض است. این‌که دنیا را بی‌اهمیت بدانیم و هیچ تلاشی برای هیچ کاری انجام ندهیم. هرچه پیش آید خوش آید. اما با شنیدن کتاب صوتی هنر ظریف بی خیالی متوجه خواهید شد که منظور نویسنده چیست. او از شما می‌خواهد مدام خودتان را در محاصره‌ی مشکلات قرار ندهید. علت‌هایی را پیدا کنید که از مشکلات مهم‌ترند و بعد برای آن علت‌ها تلاش کنید. از نظر منسون این تلاش‌های‌مان هستند که موفقیت‌های ما را تعیین می‌کنند. شما در این کتاب با مفاهیم جذابی آشنا خواهید شد. از آشنایی با افراد همیشه حق‌به‌جانب تا فکرهایی که فقط اراجیف و مزخرفند.

مارک منسون درباره‌ی این کتاب می‌گوید: «من توصیه‌های زندگی را می‌نویسم که مبتنی بر علم، عملگرایانه و غیر مزخرف است. به عنوان یک توصیه‌ی زندگی که بد نیست. بعضی‌ها می‌گویند من یک احمق هستم. دیگران می‌گویند من زندگی آنها را نجات دادم. بخوانید و خودتان تصمیم بگیرد.»

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی شماره‌ی اول پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بوده است. همچنین در فهرست کتاب‌هایی قرار گرفته است که زندگی‌تان را دگرگون خواهد کرد.

سایت گودریدز درباره‌ی این کتاب نوشت: «پر از داستان‌های سرگرم‌کننده و شوخی‌های بی‌رحم.»

جیمز کلیر، نویسنده‌ی کتاب پرفروش خرده‌عادت‌ها نوشت: «مارک منسون در تحریک ذهن و نوعی درون‌بینی غیرمعمول و خاص خودش استاد است. ساده‌نویسی او در این کتاب وادارتان می‌کند ساعت‌ها به طور ناخودآگاه آن را ورق بزنید.»

درباره مارک منسون

مارک منسون نویسنده و وبلاگ‌نویس آمریکایی است. او در ۹ مارس ۱۹۸۴ متولد، و در تگزاس بزرگ شد. سپس برای ادامه‌ی تحصیلات به بوستون رفت. در سال ۲۰۰۷ فارغ‌التحصیل شد و اولین وبلاگش را در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی کرد، که درمورد مشاوره‌ی دوست‌یابی بود. در سال ۲۰۱۰ یک وبلاگ دیگر راه‌اندازی کرد، با موضوع پست مردانه، که توصیه‌های کلی زندگی را برای مردان ارائه می‌کرد. او از همان ابتدا نسبت به مسائل روان‌شناسی علاقه‌ی زیادی داشت. منسون با راه‌انداری وبلاگ‌های مختلف و بیان عقایدش کار نویسندگی را شروع کرد و از همین مطالب برای نوشتن کتابش استفاده کرد.

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی دومین اثر اوست که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و دنیا با این نویسنده‌ بیشتر آشنا شد. تا پیش از این کسی نام مارک منسون را نشنیده بود. اما بعد از مطرح شدن کتاب‌هایش و قرار گرفتن در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز او هم در فهرست نویسندگان محبوب قرار گرفت.

کتاب هنر ظریف بیخیالی توانست موفقیت‌‌های زیادی کسب کند. این کتاب هفته‌های زیادی در بین ده کتاب برتر نیویورک تایمز بود و بیش از ۱۲ میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رسید. کتابی که توانست به خوبی جای خود را میان خوانندگان باز کند و ماندگار شود.

ترجمه‌های فارسی کتاب

این کتاب که با عناوین مختلفی مثل هنر ظریف رهایی، هنر ظریف اهمیت ندادن و... وارد بازار نشر شده است ترجمه‌های متعددی دارد که عبارتند از:

انتشارات ملیکان، مترجم: میلاد شبیری

انتشارات بهزاد، مترجم: فرزام حبیبی اصفهانی

انتشارات کوله پشتی و انتشارات کرگدن، مترجم: مجموعه نویسندگان

انتشارات اختران، مترجم: نریمان افشاری

انتشارات نسل نواندیش، مترجم: الهام شریف

بخشی از کتاب صوتی هنر ظریف بیخیالی

در گذشته پسری به نام جیمی را می‌شناختم که همواره سرگرم چند استارت آپ و سرمایه‌گذاری در آن‌ها بود. هر بار که از او می‌پرسیدم جیمی چه خبر؟ شروع می‌کرد به نام بردن از چند شرکت غول‌پیکر، اسم بردن چند اپلیکیشن خدمات پزشکی و در جستجوی سرمایه‌گذاران این اپلیکیشن ها بودن. این فرد همواره در حال جنب‌وجوش بود و اگر چند دقیقه به او زمان می‌دادید، با حرف‌هایش در مورد اینکه چطور کره زمین روی انگشتانش می‌چرخد و اینکه چقدر ایده‌هایش عالیست شما را بمباران می‌کرد؛ اما مشکلی که همه ازش خبردار نبودند این بود که علاوه بر همه این فضیلت‌ها، جیمی یک فرد تنبل بود. او از آن دسته آدم‌هایی بود که همواره حرف می‌زد اما عمل نمی‌کرد. او همان‌قدر که برای ایده‌های کسب و کاری‌اش هزینه می‌کرد، همان‌قدر هم برای خوش‌گذرانی و به کلاب رفتن و رستوران‌های گران قیمت هزینه می‌کرد. جیمی یک انگل به تمام معنا بود، کسی که با سرمایه خانواده‌ها و اطرافیانش زندگی خود را می‌گذراند و آن‌ها را با ایده های دروغینش گول می‌زد؛ اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که جیمی در مورد کارهایش همیشه حس خوبی داشت. اعتمادبه‌نفسی عجیب و توهمی او را فراگرفته بود. حتی آدم‌هایی که به او می‌خندیدند و یا به حرفش گوش نمی‌دادند را به قول خودش حسود و نادان می‌دانست. مشکل اصلی که جیمی داشت این اعتمادبه‌نفس متوهمانه ای بود که او را فرا گرفته بود به‌طوری‌که چشمانش را به روی حقیقت بسته بود. این همان چیزی است که استادان اعتمادبه‌نفس و مربیان رشد فردی درصدد آن هستند تا در ما ایجاد کنند. در تمام این دوره‌ها این استادان سعی دارند تا به ما بگویند که هر کدام از ما می‌توانیم استثنائی باشیم و به موفقیت‌های بزرگی برسیم؛ اما واقعیت این است که همهٔ ما استثنائی نیستیم.

معرفی نویسنده
عکس مارک منسون
مارک منسون
آمریکایی | تولد ۱۹۸۴

مارک منسون (مارک منسن) وبلاگ‌نویس آمریکایی است که کتاب‌های خودیاری او در سراسر دنیا پرفروش و محبوب هستند. در ایران هم از هر کتاب او چندین ترجمه وارد بازار شده و به خاطر صمیمت و خودمانی بودن آثارش، کتاب‌هایش خیلی زود مخاطب‌های زیادی پیدا کرده‌اند. او پیش از اینکه تبدیل به نویسنده‌ی کتاب‌های خودیاری شود، یک بلاگر شناخته‌شده و تاثیرگذار بود که محتواهایی درمورد فرهنگ، پیدا کردن شریک عاطفی دلخواه، روابط انسانی، بهبود مهارت‌های ارتباطی، تصمیم‌گیری و... تولید و منتشر می‌کرد.

نظرات کاربران

maria
۱۴۰۱/۰۱/۱۶

خیلی افراد جامعه هستن ک وقتی تو رو بیخیال میبینن با کنایه بات حرف میزنن انگار ک میخوام القا کنن ک باید دلواپس باشی مث خودشون ..ی جور دخالت

کاربر ۳۱۷۵۹۶۸
۱۴۰۱/۰۳/۲۴

امام علی علیه السلام :مَنْ لایَتَغافَلْ عَنْ کَثِیرٍ مِنَ اْلاُمُورِ تَنَغَّضَتْ عَیْشَتُهُ ؛[٣] کسی که در بسیاری از امور تغافل نکند، آرامش و آسایش خود را به هم زده است.

morali
۱۴۰۱/۰۲/۱۲

با گوش دادن تنها فصل اول، فهمیدم که با یه شاهکار برای درمان وسواس های فکری رو به رو هستم. مطمئنا این اثر ارزش چندین بار گوش دادن را خواهد داشت.

Mahdi Abdi
۱۴۰۱/۰۱/۱۵

این یکی از بهترین کتابهایی است که تا کنون مطالعه کرده ام. یه پک کامل انگیزشی،فلسفی و خودشناسیه. به تمام دوستان توصیه میکنم حتما گوش کنند. راوی هم به خوبی داستان رو روایت میکرد

saeed ebrahimpour
۱۴۰۱/۰۱/۱۷

برلی رسیدن به هدفت باید بیخیال خیلی از چیزای الکی بشی. بخشی که مربوط به درک خواستهای واقعی انسان بود بسیار بسیار جالب توجه بود. حتما مطالعه کنید.🌋

Neda Galini
۱۴۰۱/۰۱/۱۵

اگر میخواهید با دید بهتر و سالم تری به زندگی نگاه کنید و دغدغه های فکری نداشته باشید حتما این کتاب را مطالعه کنید. عاالی بود

asal Ameri
۱۴۰۱/۰۱/۱۴

بسیار عالی و تاثیرگذار. واقعا خوندنش بر ما واجبه

Zohre Ebrahimi
۱۴۰۱/۰۱/۱۶

بسیار خوب و آموزنده بود. به نظرم یک بار خوندنش کافی نیست و بایدچند بار گوش داد چون نکات کلیدی خوبی داره

Farzane
۱۴۰۱/۰۲/۱۲

کتاب بسیار بسیار زیبا و مهم و پر مفهوم برای جهت دهی به کارها و تصمیمات روزمره زندگی خوشحالم که شنیدمش و حتما توصیه میکنم

کاربر ۳۹۸۴۸۹۲
۱۴۰۱/۰۲/۰۸

مطالبی بسیار پخته وکاربردی

زمان

۲ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۳۳۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۳۳۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹,۰۰۰
۹,۵۰۰
۵۰%
تومان