دانلود کتاب صوتی بر فراز المپ (قسمت سوم: روح سیاه و جادو) با صدای فاطمه کاظمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بر فراز المپ (قسمت سوم: روح سیاه و جادو) اثر مهران نوروزی

دانلود و خرید کتاب صوتی بر فراز المپ (قسمت سوم: روح سیاه و جادو)

معرفی کتاب صوتی بر فراز المپ (قسمت سوم: روح سیاه و جادو)

کتاب صوتی بر فراز المپ (قسمت سوم: روح سیاه و جادو) با ترجمه مهران نوروزی و عرفان رجبی و باربد باباخانیان و صدای فاطمه کاظمی و عرفان آیتی در انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر منتشر شده است.

درباره کتاب بر فراز المپ (قسمت سوم: روح سیاه و جادو)

در برهه‌ای از تاریخ مطالعات فرهنگ و انسان‌شناسی، بسیاری از متفکران و اندیشمندان این حوزه بر این اعتقاد بودند که اسطوره‌های هر بوم، دریچه‌ای مهم برای شناخت رفتارها و الگوهای اجتماعی آن‌هاست. رازی که هرچه بیشتر در آن دقیق می‌شویم، به نتایج شگرفی به درازای تاریخ هزاران ساله از گذشت آن خواهیم رسید. نباید فراموش کرد سهم قصه، افسانه و روایت را که تاثیرگذارترین شاکلهٔ این اسطوره‌هاست. برفراز المپ، تلاشی است برای نفوذ به دالان‌های روایت در اسطوره‌ها. عملکرد و الگوی هر اسطوره که معانی جدید و پاسخ‌های درخوری برای پرسش‌های انسانِ وقت از جهان و پدیده‌هایش بوده است. اسطوره و روایت‌هایشان که سهم مهمی در تاریخ هنر و آثار خلق شده توسط هنرمندان از دوران کلاسیک تا همین امروز داشته است. برفراز المپ، جست‌وجو و شرحی است در کهن‌ترین پاسخ‌های انسان به پرسش‌هایش. بهانه‌هایی برای معنی و روایت از هستی‌شان.

بر فراز المپ، داستان اسطوره‌هاست. داستان جهانی کهن که گره‌ای عمیق با امروز هر بخش از جهان دارد. در این مجموعه ما به بالاترین ارتفاع جهان اسطوره‌ها، یعنی بر فراز کوه المپ می‌رویم تا با نگاهی فراخ‌تر به انسان و قصه‌هایش بنگریم.

وقتی در جهان اسطوره‌ای با مقادیری افسون و جادو آمیخته باشی دلیل نمی‌شود که ایزدی پست و شر باشی. مثلا هکاته که معمولا دارای سه سر به تصویر کشیده می‌شود: یکی سگ، دیگری مار و سومی اسب، اکثر مواقع تصویر نادرستی از او به عنوان ایزدبانوی افسونگری یا شیطانی ارائه شده‌است. اما او اعمال خوبی هم انجام می‌داده. یا پگاسوس، همان اسبی که توسط بلروفون اهلی می‌شود و با گشودن بال‌ها و قدرت جادویی اش در جهان اسطوره ای در عین سکوت، نقش پررنگی دارد. نمی‌توان نیکس را فراموش کرد با کلاغ سیاهی که اورا همراهی می‌کند. الهه‌ی شب و سیاهی که گفته می شود حتی زئوس هم از رفتن به قلمروی او می ترسیده است. هستیا، این الهه‌ی کانون گرم و حافظ خانواده که بسیاری اورا مقدس می‌شمردند و برای او قربانی می‌کردند. جادوی او پخت و پز و اجاق بود و نیروی جادویی آن حفاظت بی حدش از خانواده بود . یک جا هست که تمام جهان زیرین و خدایانی که یک رگه‌ی ظلمانی دارند به آن وصل هستند. تارتاروس. در بعضی افسانه‌ها تارتاروس خدایی می باشد که تمام سیاهچال روی آن قرار گرفته و مکان تولد دوباره هیولاهای باستانی است. یعنی منشا روایت اسطوره‌های روایت‌ساز. این کتاب درباره خیر و شر اسطوره‌ها و بازتاب آن در زندگی انسان روایت می‌کند.

شنیدن بر فراز المپ (قسمت سوم: روح سیاه و جادو) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر را به تمام علاقه‌مندان به اسطوره پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۷ دقیقه

حجم

۳۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۷ دقیقه

حجم

۳۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۹,۰۰۰
۲۷,۳۰۰
۳۰%
تومان