دانلود کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا با صدای مهدی خلیلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

دانلود و خرید کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

گوینده:مهدی خلیلی
انتشارات:رادیو مثبت
امتیاز:
۳.۰از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا نوشته دکتر ویکتور فرانکل است و با صدای مهدی خلیلی در نشر رادیو مثبت منتشر شده است. 

درباره کتاب انسان در جستجوی معنا

انسان در جستجوی معنا؛ کتابی که نوری را در وجود شما روشن می‌کند. برای همه‌ ما انسان‌ها لحظاتی در زندگی وجود داشته که احساس کردیم دیگر نمی‌توانیم به زندگی‌مان ادامه دهیم. گاهی اوقات سختی‌های زندگی آن‌قدر زیاد و سنگین می‌شود که با خودمان می‌گوییم همه چیز را رها کنیم. بعضی وقت‌ها به قدری در روزمرگی و تکرار غرق می‌شویم که به کل یادمان می‌رود برای چه زندگی می‌کنیم. اکثرا بعد از چند روز دوباره از جایمان بلند می‌شویم و با همه‌ سختی‌ها به زندگی ادامه می‌دهیم. چرا؟ چه چیزی ما را سرپا نگه می‌دارد؟ هر کس یک و یا چندین دلیل برای ادامه‌ زندگی دارد.

کتاب «انسان در جستجوی معنا» اثر «ویکتور فرانکل» یکی از تاثیرگذارترین آثار ادبیات روان‌شناسانه است. این کتاب از دو بخش اصلی تشکیل می‌شود. بخش اول روایت تجربه‌های تلخ، سخت و تکان دهنده‌ نویسنده در آشویتس و سایر اردوگاه‌های کار اجباری بود. نویسنده در این بخش درباره‌ شرایط وحشتناک این اردوگاه‌ها، شکنجه، اتاق‌های گاز و به طور کلی زندگی روزانه در اردوگاه‌های کار اجباری صحبت می‌کند. البته قصد کتاب این نیست که گزارشی تاریخی از اتفاق‌ها و وقایع ارائه دهد، بلکه می‌خواهد داستان‌های واقعی و کمتر شنیده شده و تجربیات شخصی‌اش را منعکس کند که میلیون‌ها انسان آن را لمس کرده‌اند و از آن رنج برده‌اند. «ویکتور فرانکل» در جایی از این فصل کتاب می‌نویسد: «ما که از بخت خوب یا حسن اتفاق و یا معجزه از این اردوگاه ها بازگشته‌ایم، خوب می دانیم که بهترین‌های ما بازنگشتند…»

او با استفاده از تجربیات و تحلیل‌هایی که در پنج سال زندگی در اردوگاه‌های کار اجباری به دست آورد، توانست به دانش لوگوتراپی یا معنا درمانی برسد.

«ویکتور فرانکل» در بخش دوم کتاب «انسان در جستجوی معنا» اصول و مفاهیم لوگوتراپی را توضیح می‌دهد و از مسائلی مثل معنا جویی، ناکامی وجودی، خلاء وجودی، معنای زندگی، جوهر وجود، معنای عشق و معنای رنج صحبت می‌کند. این بخش بیشتر جنبه علمی دارد و فرانکل درباره‌ دستاورد آن سال‌های سخت صحبت می‌کند و توضیح می‌دهد که چه چیزهایی باعث شد برخی از افراد، از اردوگاه‌های کار اجباری جان سالم به در ببرند.

«ویکتور فرانکل» پنج سال در سخت‌ترین شرایط در اردوگاه‌های کار اجباری زندگی کرد. عزیزترین اعضای خانواده‌اش را از دست داد، مال و اموالش از بین رفت، بدترین توهین‌ها و بی‌احترامی‌ها را دید، از گرسنگی و سرما رنج می‌کشید و هر لحظه منتظر مرگ بود. واقعا او چطور زنده ماند؟ دکتر فرانکل در کتاب «انسان در جستجوی معنا» با بهره‌مندی از تجربیاتش راهکارهایی برای هدف داشتن به ما یاد می‌دهد. به خاطر اینکه خود او این شرایط سخت را تحمل کرده، حرف‌هایش واقعا شنیدنی و قابل قبول است و آدم با مطالعه‌ کتاب احساس نمی‌کند که نویسنده دارد شعار می‌دهد تا امید واهی به خواننده تزریق کند.

شنیدن کتاب انسان در جستجوی معنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره‌ ویکتور فرانکل

ویکتور فرانکل با نام کامل ویکتور امیل فرانکل در ۲۶ مارس ۱۹۰۵ در وین به دنیا آمد. فرانکل یکی از بازماندگان اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس و داخاو است. او روانپزشک و عصب‌شناس اتریشی بود که به دلیل یهودی بودن، سال‌ها در اردوگاه‌های کار اجباری، زندانی بود. فرانکل پدر و مادر، نامزد و برادرش را در اردوگاه‌های کار اجباری از دست داد و همین به او انگیزه‌ای داد تا معنایی برای زندگی کردن پیدا کند. بعدها، با آزمایش این طرح بر روی مراجعانش، معنادرمانی را طراحی کرد. ویکتور فرانکل مدتی بعد از جنگ جهانی دوم سخنرانی در شهر وین داشت. بعد از مدتی این سخنرانی به یکی دیگر از کتاب‌های او یعنی انسان در جستجوی معنای غایی، تبدیل شده است. 

معرفی نویسنده
عکس ویکتور فرانکل
ویکتور فرانکل
اتریشی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۹۷

ویکتور امیل فرانکل روانپزشک و نویسنده اتریشی است که اوایل قرن بیستم در وین به دنیا آمد و از سال‌های دبیرستان در مسیر روانکاوی و خلق تئوری‌های جدید آن گام برداشت و تا پایان قرن بیستم در همین مسیر حرکت کرد؛ او زاده ۲۶ مارس سال ۱۹۰۵ است و در سال ۱۹۹۷ در سن نودودوسالگی بر اثر سکته قلبی جان سپرد.

نظرات کاربران

امیر
۱۴۰۲/۰۷/۰۶

روزی نیست که با خودم تکرار نکنم کاش این کتاب را زودتر میخواندم خیلی زودتر قبل از تمام کتابهایی که خواندم! یکی از جمله های ماندگار این کتاب برای من این بود: "اگر تمام چیزهایی که انسان دارد را از او بگیرند

- بیشتر

زمان

۴ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۵۱۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۵۱۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان