دانلود کتاب صوتی سرباز کوچک امام با صدای امین زندگانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سرباز کوچک امام اثر فاطمه دوست‌کامی

دانلود و خرید کتاب صوتی سرباز کوچک امام

انتشارات:نشر سماوا
امتیاز:
۳.۶از ۴۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سرباز کوچک امام

کتاب صوتی سرباز کوچک امام به نویسندگی فاطمه دوست‌کامی درباره خاطرات جوان‌ترین اسیر جنگ تحمیلی است. مهدی طحانیان راوی این کتاب است و از خاطرات کودکی تا اسارت و آزادی می‌گوید. نسخه صوتی این کتاب را نشر سماوا با گویندگی امین زندگانی منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی سرباز کوچک امام

شاید نامش را نمی‌دانستیم، اما بیشترمان او را با مصاحبه‌اش می‌شناسیم. تصویر نوجوان سیزده‌ساله، کاملاً برای‌مان آشناست وقتی به خبرنگار زن هندی گفت چون حجاب ندارید با شما مصاحبه نمی‌کنم. او با این صحنه معروف شد.

بسیاری از ما مصاحبه‌اش را در زمان اسارت دیدیم. اما نمی‌دانیم چطور این نوجوان کم سن و سال، پایش به جبهه باز شد. چه شد که اسیر شد و چندین سال در اردوگاه‌های مختلف روزگار گذراند.

کتاب صوتی سرباز کوچک امام به شرح خاطرات مهدی طحانیان پرداخته است. کوچک‌ترین اسیر جنگ تحمیلی. کتاب از دوران کودکی او آغاز می‌شود. زمانی که در اردستان اصفهان زندگی می‌کرد. روزگاری که پدرش برای درآوردن خرج خانواده مجبور بود ماه‌ها دور از آنها در تهران زندگی کند. گاهی شش ماه یا حتی یک سال از آنها دور بود.

دوران ابتدایی او با جریانات انقلاب عجین شد. از همان ابتدا و در دوران کودکی خود را یک انقلابی پرشور می‌دانست. زمانی که مخفیانه به مدرسه رفت و همه‌ی عکس‌های شاه را شکست، معلوم بود سر پرشور و دل شجاعی دارد.

کلاس پنجم بود که انقلاب پیروز شد. جنگ که شروع شد هنوز خیلی کوچک بود. وقتی به کلاس دوم راهنمایی رفت دیگر نتوانست طاقت بیاورد. تلاش کرد تا هرطور شده به جبهه برود. انگار ترس در وجود این تازه‌نوجوان، راهی نداشت. به جبهه رفت. جایی که حتی یک دست لباس، مناسب قد و قواره‌اش نبود. خیاط برایش لباس را درست کرد و او رسماً شد یک سرباز وطن.

کتاب صوتی سرباز کوچک امام پر از خاطرات تلخ و شیرین است. پر از اتفاقاتی که با شنیدن‌شان متعجب می‌مانید. گاهی حضور خدا را می‌توانید پررنگ‌تر از همیشه حس کنید. جایی که انگار دستی مهدی نوجوان را از خطرات دور می‌کند. گویا او مأموریت داشت تا بماند و شجاعت فرزندان ایران را به جهان نشان دهد.

مهدی طحانیان ۹ روز بعد از شروع عملیات بیت‌المقدس، یعنی در ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ بعد از مقاومت و ایستادگی تا حد امکان، به اسارت رژیم بعث درآمد. او در مدت چندین سال اسارت در اردوگاه‌های مختلفی بود. رمادی یک. کمپ۶. رمادی دو. کمپ هفت. الانبار. کمپ هشت، معروف به عنبر.

خاطرات گذراندن اسارت این نوجوان شجاع و پرآوازه در اردوگاه‌های عراقی را می‌توانید در این کتاب بشنوید و با سختی‌هایی که از سر گذراند بیشتر آشنا شوید.

کتاب سرباز کوچک امام حاصل پاسخگویی مهدی طحانیان به ۳۸۰۰۰ سؤالی است که در طول مصاحبه نویسنده از او پرسیده است. مصاحبه‌ای که جمعاً ۳۵۰ ساعت طول کشید.

ناشر کتاب چاپی، انتشارات پیام آزادگان است که در سال ۹۶ آن را روانه بازار کرد و تا کنون بیش از صد هزار نسخه از آن به فروش رسیده است.

فاطمه دوست‌کام درباره نگارش این کتاب می‌گوید: «مصاحبه را این‌گونه آغاز کردم: «بسم‌ا... الرحمن الرحیم. امروز یک‌شنبه است هفتم تیرماه سال ۱۳۸۸. اولین مصاحبه‌ای است که در خدمت آقای طحانیان هستیم.» آن روز حتی تصورش را هم نمی‌کردم که قرار است سه سال بعد بگویم: «بسم‌ا...الرحمن الرحیم. امروز سه‌شنبه است. بیست و شش اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۱. صد و شصت و سومین جلسه مصاحبه با آقای طحانیان.»

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی سرباز کوچک امام می‌تواند برای گروه‌های سنی زیادی شنیدنی باشد. از نوجوانانی که می‌توانند دنیای یکی از همسن و سال‌های خود در سال‌ها پیش را بخوانند و با او آشنا شوند، تا بزرگسالانی که شاید با شنیدن این کتاب به سراغ صندوقچه‌‌ی خاطرات خود بروند و بعد از سال‌ها غبارش را پاک کنند.

چرا باید کتاب صوتی سرباز کوچک امام را بشنویم؟

شنیدن خاطرات نوجوانی سیزده‌ساله که از همه‌ی خوشی‌های دوران خود گذشت، پای عقیده خودش ایستاد و هرگز تسلیم نشد می‌تواند بسیار جذاب باشد. نوجوانی که می‌توانست به بازی‌ها و سرگرمی‌های دوران خودش بپردازد و جنگ را بگذارد برای بزرگترها. اما او برای دفاع از خاک وطن بهترین دوران خود را در اسارت گذراند. شنیدن خاطرات این سرباز شجاع کشور، خالی از لطف نیست.

درباره فاطمه دوست‌کامی

فاطمه دوست‌کامی متولد سال ۱۳۶۱ است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته زبان و ادبیات انگلیسی گرفت و در مقطع ارشد در رشته خبرنگاری بین‌المللی تحصیل کرد. از دوران نوجوانی علاقه به نویسندگی داشت و در همان دوران در نشریات، مطالبی می‌نوشت. در حدود چهارده سالگی شروع کرد به نوشتن یادداشت‌های روزانه. او درباره نویسندگی برای شهدا می‌گوید: «سفر به اردوی راهیان نور و دوستی با شهدا سبب شد تا بیشتر در زمینه مقاومت بنویسم.»

فاطمه دوست‌کامی یکی از برنامه‌های تأثیرگذار در رابطه با دفاع مقدس را روایت فتح می‌داند. او می‌گوید: «در سال سوم دبیرستان به واسطه‌ی یکی از دوستانم با شهید آوینی آشنا شدم. قسمت‌هایی از مستند روایت فتح را دیدم و متوجه شدم نریشن‌های این مستند را خود شهید آوینی می‌نوشتند. همین موضوع من را برای شناخت بیشتر شهید آوینی ترغیب کرد و سعی کردم در نگارش کتاب‌هایم از واژگانی که ایشان به کار می‌بردند، استفاده کنم.»

حرفه این نویسنده مستندنگاری وقایع هشت سال دفاع مقدس است و در این زمینه چندین کتاب هم منتشر کرده است. کتاب اول او با عنوان «چشم تر» درباره خاطرات مرحومه بهجت افراز است که به مدت هجده سال رئیس اداره رسیدگی به امور اسرا ومفقودین در هلال احمر بود. این کتاب در سال ۱۳۹۰ منتشر شد. کتاب دوم او سرباز کوچک امام بود و پس از آن «صباح» را منتشر کرد. خاطرات صباح وطن‌خواه، یکی از چهره‌های شناخته‌شده در کتاب «دا» که از همان ابتدای جنگ و در روزهای دفاع از خرمشهر به عنوان یک زن امدادگر در کنار رزمندگان از شهر دفاع کرد.

بخشی از کتاب سرباز کوچک امام

«هرچه فکر کردم یادم نیامد آخرین باری که یک غذای درست‌وحسابی خورده‌ام، کی بوده است. از نان و ماستی که شب مرحلهٔ دوم عملیات خورده بودیم هم حدود دوسه شب می‌گذشت. مطمئن بودم که وضعیت بچه‌ها هم بهتر از من نبوده است. ساندویچ را به‌زور بین هفت‌هشت نفری که نزدیکم بودند تقسیم کردم. نمی‌گرفتند. می‌گفتند: «خودت بخور.» به‌زور بهشان دادم. خودم هم یک لقمهٔ کوچک در دهانم گذاشتم. کف سالن دراز کشیدم. زمین سیمانی و سرد بود.»

نظرات کاربران

مبینآ☁
۱۴۰۰/۱۰/۱۶

من مدت ها قبل نسخه‌ی چاپیِ این کتاب رو خوندم ، بی‌نهاااایت جذاب بود و اصلا نتونستم کتاب رو زمین بگذارم خوشحال شدم که اینجا نسخه‌ی صوتی رو دیدم البته قصد نداشتم بخرم و گوش بدم ولی کنجکاو بودم که

- بیشتر
EZM_montazer
۱۴۰۰/۱۰/۲۳

واقعا جالب نبود! انتظار داشتم بهتر متن خونده بشه:(

.
۱۴۰۰/۱۰/۲۰

واقعا گوینده افتضاح حیف این کتاب

amine
۱۴۰۰/۱۱/۱۱

کتاب خیلی عالی بود. در نظرات گفته شده بود که گویندگی خوب نیس، اما به نظرم بدک نبود. واقعا تاثیرگذار بود هم موضوع کتاب هم نحوه روایت ماجرای اسارت یک جوانمرد.

راضیه
۱۴۰۱/۰۹/۱۴

باورم نمیشه انقدر افتضاح خونده باشه😳. اصلا انگار نصف کتاب رو نخونده. 46 صفحه از فصل آخر و بخش 8 به بعد رو کلا نخوند یعنی 65 صفحه آخر کتاب. کل متن رو هم با سانسور خونده. حیفه این کتاب

وحید
۱۴۰۱/۰۳/۱۱

به نظرم برخلاف نظر بقیه نقطه‌قوت کتاب گویندگی‌ش هست. لحن و صدای گوینده با فضای داستان کاملا سازگاره. و البته اگه خوانش‌ش تند به نظر میاد می‌شه با سرعت‌ ۰.۸ گوش داد، هر چند که خود من با ۱.۲ گوش

- بیشتر
مُ یُم
۱۴۰۲/۰۲/۲۲

این داستان یک جوان 13 ساله هستش که وارد جبهه میشه و در همون اوایل جنگ اسیر میشه تا آخر جنگ یعنی نزدیک هشت سال یکی از قسمت های قشنگ این کتاب اینه که ایشون یک زاغه مهمات وسط بیابون پیدا

- بیشتر
روزبه
۱۴۰۱/۱۱/۲۶

داستان اینقدر قشنگ بود که از اون کتابهایی که که آدم دلش نمیخواد زمین بذاره داستان خیلی آموزنده و شیرین نوشته شده کتاب به امدادهای غیبی ایرانیها در جنگ، فضای مذهبی و واقعیتهای جنگ میپردازه صدا آقای زندگانی شیرین و سرعت خواندن

- بیشتر
مریم ج
۱۴۰۰/۱۰/۱۶

چرا جناب آقای زندگانی کتاب رو به زبان محاوره خواندند؟ اصلا این روش خوانش جالب نیست و تاثیر کتاب را کم می کنه

A R
۱۴۰۲/۱۱/۰۹

بسیار عالی و زیبا

زمان

۱۰ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۸۶۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۰ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۸۶۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۳۵,۰۰۰
۳۰%
تومان