دانلود کتاب صوتی هنر لذت بردن با صدای پروین دشتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هنر لذت بردن اثر امیرحسن مکی

دانلود و خرید کتاب صوتی هنر لذت بردن

نویسنده:امیرحسن مکی
گوینده:پروین دشتی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی هنر لذت بردن

کتاب صوتی هنر لذت بردن، اثری از امیرحسین مکی است که به شما یاد می‌دهد چطور از زندگی‌تان لذت ببرید. با این کتاب لذت‌های زندگی را پیدا کنید و زندگی شادتری داشته باشید.

درباره کتاب هنر لذت بردن

هنری که هیچ‌کس، هرگز و در هیچ مکان و زمانی به ما نیاموخته است، هنر لذت بردن از زندگی است. به عبارتی  لذت بردن از زندگی را نه فقط یادمان نداده‌اند، بلکه ما را از آن دور نگاه داشته‌اند... شاید یکی از دلایلی که پیوسته از لذت بردن منع شده‌ایم این است که جامعه لذت بردن را به اشتباه، گناه تعبیر کرده است ولی در حقیقت ان چیز مذمومی که باید از ان دوری کرد، افراط در لذت‌جویی است نه خودِ لذت. به علاوه، لذت از زندگی فقط مادی نیست و اوج آن به مسائل معنوی مربوط می شود. این اثر قصد دارد نکته‌هایی ارزشمند را برای فراگیری هنر لذت بردن به خوانندگان بیاموزد.

شنیدن کتاب هنر لذت بردن را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تغییر زندگی در جهت مثبت پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب هنر لذت بردن

یکی از مهم‌ترین عواملی که نگرش و طرزفکر هر شخص و در پی آن زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد، دوستان و اطرافیانش هستند؛ یعنی اشخاصی که بخش قابل‌توجهی از روزمان را در کنارشان سپری می‌کنیم.

به طور حتم اصطلاح آدم‌های سمّی به گوشَت خورده است. آدم‌های سمّی به اشخاصی گفته می‌شود که همچون زالو، روح و نشاط زندگی را از جانت می‌مکند. فرقی ندارد که چه‌قدر شاد و بانشاط باشی یا روحیه‌ات چه‌قدر بالا باشد؛ اگر چند دقیقه در کنارشان باشی آنقدر نِک و نال و از زمین و زمان ناله و شکایت می‌کنند، که تو هم از زندگی‌ات سیر می‌شوی. حالا، فرض کن هر روز زمان قابل‌توجهی را در کنار چنین شخصی بگذرانی! چه حالی به تو دست می‌دهد؟

در مقابل، اشخاصی هم هستند که وقتی ناراحت و غصه‌دار هستیم، یا انگیزه و دل و دماغ انجام کاری را نداریم، به ما روحیه می‌دهند. من این اشخاص را «ویتامین‌های روح» لقب داده‌ام. درست همان‌طور که خوردن ویتامین در روزهای بیماری و ناخوشی باعث تقویت جسم‌مان می‌شود، همنشینی و صحبت کردن با این اشخاص هم روحیه‌مان را تقویت و به معنای واقعی کلمه، خوشحالمان می‌کند.

برای این که حالت خوب باشد و از لحظه‌های زندگی‌ات لذت ببری، باید از همنشینی با آدم‌های سمّی پرهیز کنی، و در عوض با ویتامین‌های روح معاشرت کنی. شاید فکر کنی، که چه کار ساده‌ای، اما در عمل به این سادگی‌ها هم نیست.

یکی از ویژگی‌های بشر این است که اگر مدتی در معرض هر عاملی قرار بگیرد، حال، آن عامل خوشایند باشد یا ناخوشایند، لذت‌بخش باشد یا آزاردهنده، به آن عادت می‌کند و با آن مأنوس می‌شود. پس از چندی، عاملی که در ابتدا بسیار آزاردهنده و ناخوشایند بوده است، حتی ممکن است به نوعی حس هیجان توأم با لذت را به او ببخشد. نمونهٔ این را می‌توان در اشخاص مازوخیست یا آزاردوست مشاهده کرد.

در فیلم شکارچی گوزن۱۸ این مطلب به تصویر کشیده شده است. سه دوست داوطلب می‌شوند تا در جنگ ویتنام شرکت کنند. پس از چندی به دست سربازان ویتنامی اسیر می‌شوند. سربازان ویتنامی برای سرگرمی و شرط‌بندی، اسیران را مجبور به بازی رولت روسی می‌کنند. در رولت روسی یک گلوله در اسلحه رولور که معمولاً دارای پنج الی هفت خزانهٔ گلوله است گذاشته و غلتک چرخانده می‌شود، به طوری که معلوم نیست گلوله در کدام خزانه جای دارد. سپس، اسلحه را روی شقیقه می‌گذارند و ماشه را می‌چکانند. در واقع، شرکت کننده در این بازی با جان خود قمار می‌کند.

برگردیم به فیلم شکارچی گوزن. عاقبت، اسیران موفق می‌شوند خود را از اسارت دشمنان رها کنند. اما هیجان بازی خطرناک و آزاردهندهٔ رولت روسی، برای یکی از آنان به عادت تبدیل شده است و پس از آزادی آنقدر به این بازی ادامه می‌دهد تا در نهایت جانش را سر آن از دست می‌دهد.

همنشینی با دوستان سمّی هم به همین شکل است. گرچه، فطرت بشر گرایش به لذت و دوری از زجر دارد، پس از چندی که در کنار اشخاص سمّی به سر ببریم، به آن‌ها عادت می‌کنیم و این عادت و همنشینی، عاقبت زندگی‌مان را تباه می‌کند.

همان‌طور که عنوان شد، خلاص شدن از شرّ آدم‌های سمّی و همنشینی با آدم‌های مثبت کار ساده‌ای نیست و همت و تعهد خاصی را طلب می‌کند. اما وقتی این کار سخت را انجام دهی، تأثیرات مثبت آن را در زندگی و روحیهٔ خود مشاهده خواهی کرد. اگرچه کنار گذاشتن دوستی که سال‌ها با او رفاقت و زندگی کرده‌ای، کار ساده‌ای نیست، اما اگر این دوست آدمی منفی و سمّی باشد، باید این رنج را برای بهبود زندگی‌ات به جان بخری. شاید این سخن بی‌رحمانه به نظر برسد، اما حقیقتی محض است!

جان کلام این که:

برای این که در زندگی موفق شوی و از آن لذت ببری، می‌بایست از آدم‌های سمّی پرهیز کنی و در عوض با اشخاص مثبت و پرشور معاشرت کنی. این کار در ابتدا چندان ساده نیست و همت و انضباط خاصی را طلب می‌کند، اما ارزش و منفعت حاصل از آن، بسیار بیشتر از زحمتی است که در این راه متحمل می‌شوی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۱۱۸٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۱۱۸٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۴,۶۰۰
تومان