دانلود کتاب صوتی آمستردام با صدای بیتا نریمانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آمستردام اثر ایان مک یوون

دانلود و خرید کتاب صوتی آمستردام

نویسنده:ایان مک یوون
انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آمستردام

کتاب آمستردام نوشته ایان مک یوون است که با ترجمه میلاد زکریا صدای بیتا نریمانی منتشر شده است. این کتاب روایت دو دوست است که تصمیم عجیبی می‌گیرند.

درباره کتاب آمستردام

کتاب صوتی آمستردام با تشییع جنازه مولی لین شروع می‌شود. مهمانان مراسم تشییع جنازه جولیان گارمونی وزیر امور خارجه، ورنون هالیدی سردبیر روزنامه و کلایو لینلی آهنگساز مشهور است. این سه ویژگی‌های مشخصی دارند: هر کدام بسیار خودبزرگ‌بین هستند و هر یک زمانی عاشق مولی بودند و هر کدام به شوهر زن مرده، جورج، با ترکیبی از تحقیر تمسخر نگاه می‌کنند.

کلایو و ورنون بعد از مرگ مولی به فکر می‌افتند. به نظر می‌رسد او نوعی بیماری مغزی با شروع سریع (مشخص نشده) داشته که او را درمانده و دیوانه کرده است و در فراموشی فروبرده است. در طول کتاب، کلایو و ورنون تبدیل به دشمنانی مرگبار می‌شوند که برای انتقام‌گیری تلاش می‌کنند. عواقب تصمیمات آنها و پیمانی که بین آنها بسته شد، هر دوی آنها را به آمستردام هدایت می‌کند، جایی که پایان رمان در آن اتفاق می‌افتد. 

مک‌يوون، از نويسندگان مشهور انگليسی است که بیشتر از دیگران در فهرست نهایی جايزه‌ بوكر بوده است. کتاب آمستردام به دلیل کوتاه بودن و فرم و ساختاری متفاوت، در بین آثار این نویسنده از جایگاه خاصی دارد. 

این رمان مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. در نیویورک تایمز، منتقد میچیکو کاکوتانی، آمستردام را «یک تور تاریک، یک افسانه اخلاقی مبدل به عنوان یک هیجان روان‌شناختی» خواند.

شنیدن کتاب آمستردام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره ایان مک یوون

ایان راسل مک‌یوون متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۴۸ است. او نویسنده و نمایشنامه‌نویس انگلیسی است. ایان در ۲۱ ژوئن ۱۹۴۸ در الدرشات از توابع همپشر  به دنیا آمد. او در سال ۱۹۹۸ برای کتاب آمستردام موفق به دریافت جایزهٔ ادبی من بوکر شد.

آثار او به شرح زیر است:

  • باغ سیمانی (۱۹۷۸)
  • بی‌گناه (۱۹۸۹)
  • سگ‌های سیاه (۱۹۹۲)
  • خیالباف (۱۹۹۴)
  • آمستردام (۱۹۹۸)
  • تاوان (۲۰۰۱)
  • شنبه (رمان) (۲۰۰۵)
  • قانون کودکان (رمان) (۲۰۱۴)
  • پوست گردو (رمان) (۲۰۱۶)

نظرات کاربران

zoha
۱۴۰۰/۰۹/۰۲

من نسخه‌ی چاپی این کتاب رو خوندم. آثار این نویسنده طوری نیست که خیلی عامه‌پسند باشه. فیلم تاوان (Atonement) از همین نویسنده هست. ولی من نثرش رو خیلی دوست دارم. یک جور بی‌طرف بودن و خام بودن در عین حال

- بیشتر

زمان

۶ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۳۶۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۳۶۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۰,۵۰۰
تومان