دانلود کتاب صوتی سه دختر گلفروش با صدای حامد عباسی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سه دختر گلفروش اثر مجید قیصری

دانلود و خرید کتاب صوتی سه دختر گلفروش

نویسنده:مجید قیصری
گوینده:حامد عباسی
انتشارات:نشر سماوا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی سه دختر گلفروش


کتاب سه دختر گل فروش، دربردارندۀ مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه به قلم مجید قیصری است که به روزگار جنگ و پس از آن پرداخته است. کتاب حاوی بیست و شش داستان کوتاه و یک داستان بلند است و در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. نگاه داستان سه دختر گلفروش عمدتاً به دوران جنگ و تبعات آن در ذهن و ضمیر نا‌خودآگاه رزمندگان در جبهه‌ها و نیز نسل‌های بعدی است.قیصری در این مجموعه با فلسفه بافی و کلی گویی ساختار داستان را سست نمی کند بلکه به مخاطب این فرصت را می‌دهد که خودش به قضاوت بپردازد. سه دختر گل فروش نامزد جایزه شهید غنی‌پور و جایزه ادبی مهرگان بوده است و جایزه چهارمین دوره قلم زرین را نیز از آن خود کرده است.

درباره کتاب سه دختر گلفروش

چنان که ذکر شد، کتاب «سه دختر گلفروش» اثری در ژانر ادبیات مقاومت- و یا به بیان دقیق‎تر، ادبیات دفاع مقدس- است. آن چه که غالبا در آثاری که پیرامون دفاع مقدس نوشته می‎شوند می‎‌بینیم، داستان‎های بلند و کوتاهی است که در بطن روزهای جنگ اتفاق می‎افتند و فضای آن‎ها غالبا بین خط مقدم، سنگر و تدارکات ترسیم می‎شود. اما آن چه « سه دختر گلفروش» را به اثری متمایز و ویژه تبدیل می‎کند، انتخاب برهۀ زمانی ده الی دوازده سال پس از جنگ است که در داستان‎هایی همچون« بوم غلتون»، « نفر سوم از سمت چپ» و... به خوبی دیده می‎شود. این برهۀ زمانی، بستر مناسبی را فراهم می‎کند تا به بررسی آدم‎ها و اتفاقات پس از جنگ بپردازیم و با دور شدن از فضای اصلی خود جبهه در سال‎های جنگ، بتوانیم با نگاهی دقیق‎تر، به اثراتی که این تجربۀ عظیم باقی گذاشته، نظری بیفکنیم. در این مجال است که نویسنده، احوالات انسان‎هایی را که هر یک به نوعی متاثر از جنگ‎اند،- از نوجوانی که ترس از قبرستان و گورهای دسته جمعی آن همواره با اوست تا رزمنده‎ای که خود واقعی‎اش را در عکس‎های به یادگار مانده از جنگ می‎جوید- با دقت نظر هنرمندانه‎ای بیان می‎کند و عمق آن تاثیرات ابدی را به ما نشان می‎دهد؛ گرچه که در برخی از داستان‎ها نیز، نویسنده مخاطب را در مواجهۀ مستقیم با روزهای جنگ قرار می‎دهد و داستان را از دریچۀ دوربین یک دیده بان برایش روایت می‎کند.

 مجید قیصری در عین پای‌بندی به هنجارهای امروزی، با اتکاء به تجربه و دریافت‌های شخصی‌اش، آثار درخشانی در حوزهٔ جنگ و دفاع مقدس آفریده است. قیصری همچنین در گونه‌های مختلف داستان کوتاه، رمان و داستان بلند نیز خوش درخشیده است..

اساساً این مسئله به عنوان یکی از دغدغه‌های‌ ذهنی پایدار نویسنده تاکنون است که نیز در آثار متعددی از او نمود داشته است. اگرچه این لزوما به معنای وجود عناصر مشابه و تکراری در آن‌ها نیست بلکه او هوشمندانه از این بستر موضوعی به مثابه سوژه‌ای مهم و درخور توجه، بهره برده و هر بار از زاویه جدیدی به بازاندیشی در باب آن پرداخته است. این مساله را هم نباید از نظر دور داشت که به طور کلی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های اندیشگی آثار قیصری رهیافت کلی نگر و نگاه بسیط او به سوژه‌های داستانی است. مساله دفاع مقدس نیز وفق چنین دیدگاهی زمینه خلق داستان‌های این مجموعه قرار گرفته است. به باور این نویسنده صاحب سبک، حوادث تاریخی عظیم نظیر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی حوادثی منفرد نیستند بلکه پیش از هر چیز نتیجه تلاش و تکاپوی انسانی به شمار می‌آیند که شناخت موقعیت‌های روانی هر کدام از آن‌ها در آن بافت و در لحظهٔ بروز عمل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کتاب سه دختر گل فروش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب سه دختر گل فروش را به کسانی که  به ادبیات دفاع مقدس علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سه دختر گل فروش

غریق را که از آب گرفتیم، زنده بود. ولی‌ ای کاش مرده بود. انگار آمده بود تنی به آب بزند، ولی آب امانش نداده و لخت اسیر ما شده بود. بیست و چند سالی داشت. به نظر از آن سربازانی بود که یکی‌شان را هم ما داشتیم؛ سالک، کله‌شق و احساساتی و بی‌نهایت عاشق آب و آب‌تنی و هرچه ما صحبت از شرایط و موقعیت منطقه می‌کردیم، به گوشش نمی‌رفت.

منطقه حالا آرام بود. ولی روزگاری در اینجا آتش به پا بوده و آن‌ها که آن طرف شط، پشت خاک‌ریزها و نخل‌ها ایستاده‌اند، روزگاری دشمن.

الان روزگار صلح است و هیچ تیری درنمی‌رود. پس حضور ما نشانه‌ی چیست؟ این نیست که اگر می‌خواستند دوباره سر بجنبانند... برای چه کسی این حرف‌ها را می‌زدیم؟ سالک بود و آب‌تنی هر روزش. از بس در شط شنا کرده بود، مثل عراقی‌ها سیاه شده بود. درست رنگ پوست غریق را پیدا کرده بود. بهش می‌گفتیم ماهی‌دودی. می‌گفتیم: «یه روز از آب می‌گیرنت!»

سالک می‌گفت: «من یه کوسه‌ام.» و دندان‌هایش را نشان ما می‌داد و می‌گفت: «من توی تور جا نمی‌شم. اگر هم گیر بیفتم، تور تحمل من رو نداره.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۶۲۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۷ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۶۲۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان