دانلود کتاب صوتی اسم شب سیاهکل با صدای فریاد موسویان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اسم شب سیاهکل اثر انوش صالحی

دانلود و خرید کتاب صوتی اسم شب سیاهکل

نویسنده:انوش صالحی
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اسم شب سیاهکل

انوش صالحی در کتاب «اسم شب، سیاهکل» تلاش کرده به بررسی منصفانهٔ جنبش چریک‌های فدایی خلق از آغاز تا اسفند ۱۳۴۹ بپردازد. اسم شب، سیاهکل برای اولین بار در آستانه سالگرد واقعه سیاهکل توسط نشر باران در سوئد منتشر شده و اینک توسط مؤسسه انتشارات نگاه در داخل ایران چاپ و منتشر شده است. کتاب صوتی اسم شب، سیاهکل را با صدای فریاد موسویان از طاقچه گوش کنید. 

درباره کتاب اسم شب، سیاهکل

 فصل‌های اولیهٔ کتاب به شرح اوضاع اجتماعی سال‌های بعد از کودتا تا فعالیت‌های جبههٔٔ ملی دوم و ماجراهای خرداد ۴۲ می‌پردازد. فصل‌های بعدی کتاب، دربارهٔ زمینه‌های شکل‌گیری جنبش مسلحانه در ایران است. فصل آخر و درخشان‌ترین بخش کتاب، اوج مبارزهٔ دستگاه امنیتی شاه با چریک‌های آینده برای تولد و یا نابودی زود‌هنگام این جنبش را نشان می‌دهد.

همگام با روایت انوش صالحی درمی‌یابیم که شکل‌گیری این جنبش حاصل تصمیم چند نفر نبوده است و مانند یک موج، کسانی که دغدغهٔ مبارزه علیه استبداد و دیکتاتوری را داشته‌اند و گروه‌گروه افرادی را که به مارکسیسم گرایش پیدا می‌کردند، در‌بر گرفته است. اسم شب، سیاهکل توانسته تصویر روشن و جامعی را از شرایطی که به شکل‌گیری جنبش مسلحانه در ایران منجر شد، نشان دهد.

 کتاب اسم شب، سیاهکل زمینه‌های این گرایش را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد در شرایطی که گروه‌های سیاسی یک‌به‌یک به دست ساواک از بین می‌رفتند و در پی متلاشی‌شدن این گروه‌ها، ناامیدی به جان فعالان سیاسی افتاده بود، چطور ایده‌ٔ مبارزه‌ٔ مسلحانه به‌مثابهٔ پاسخی به شرایط خفقان و دیکتاتوری، با‌توجه‌به زمینه‌های بین‌الملی آن و به‌مثابهٔ راه‌حلی برای حضور در عرصه‌ٔ سیاست در بین این افراد مطرح شده است.

کتاب اسم شب، سیاهکل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که به مطالعه دربارهٔ جنبش‌ چریک‌های فدایی خلق و تاریخ چپ در ایران علاقه‌مند هستند و مایل‌اند در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنند. همچنین خواندن این کتاب برای کسانی که با تاریخچهٔ این جنبش آشنا هستند و به تاریخ سیاسی ایران علاقه‌ دارند جذاب خواهد بود.

درباره انوش صالحی

 انوش صالحی داستان‌نویس و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران است. او سال ۱۳۴۴ در گیلان متولد شد. به جز «رمز شب، سیاهکل»، کتاب‌های دیگری از او با عنوان‌ راوی بهاران (سرگذشت کرامت دانشیان) و مصطفی شعاعیان و رمانتیسم انقلابی در حوزهٔ تاریخ چپ ایران منتشر شده است. انوش صالحی که جای تاریخی غیرمغرضانه را دربارهٔ جنبش‌ چریک‌های فدایی خلق خالی می‌دید، پس از انتشار کتاب «مصطفی شعاعیان و رمانتیسم انقلابی»، به سراغ سرگذشت جنبش چریکی ایران رفته و کوشیده است تا به سهم خود، به جامعهٔ فارسی‌زبان، روشنفکران و آیندگان، تصویری دقیق و مستند از چرایی و چگونگی تشکیل این جنبش و پستی و بلندی‌های آن بدهد.

بخشی از کتاب اسم شب، سیاهکل

«فصل ششم، روز برفی: تا ظهر سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۴۹ که اعضای گروه به کاکوه رسیده و در حال استراحت در کلمبی بودند، خبر حمله افراد به پاسگاه سیاهکل درمحافل حکومتی و مطبوعاتی انعکاس پیدا کرده بود و گزارشگران روزنامه کیهان برای اولین بار در متن کوتاهی و احتمالا بدون هماهنگی با مقامات امنیتی با عنوان حمله مردان مسلح به پاسگاه ژاندارمری سیاهکل از وقوع آن خبر دادند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۶ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۸۹۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۶ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۸۹۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۸,۰۰۰
تومان