دانلود کتاب صوتی آهنگ زمان با صدای پارسا موسوی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آهنگ زمان اثر کارلو روولی

دانلود و خرید کتاب صوتی آهنگ زمان

معرفی کتاب صوتی آهنگ زمان

کتاب صوتی آهنگ زمان اثری از کارلو روولی است که با ترجمه محمدابراهیم محجوب و صدای پارسا مولوی منتشر شده است. این اثر که در مجموعه خرد و حکمت زندگی قرار دارد، در تلاش است تا مفهوم جدیدی از زمان ارائه کند، مفهومی که تمام باورهای قبلی ما را به چالش می‌کشد. 

کتاب‌های مجموعه خرد و حکمت زندگی فلسفه را ساده نمی‌کنند بلکه از ابهّتِ ترس‌آور آن می‌کاهند. پیشنهادهایی هستند برای تفکر، دعوت به اندیشیدن در زندگیِ روزمره و تأمل در مسائلی که هرروزه با آن مواجهیم، اندیشیدن به غایت و معنای زیستن، لذات دنیا، تنهایی، عشق، دوستی و ....

این کتاب‌ها نقطهٔ عزیمتی هستند برای فکر کردن به پرسش‌های ازلی ابدیِ انسانی و همچنین تعمق در خوشی‌ها و مصائبِ انسانی که در این گوشهٔ جهان و در این جای تاریخ پدیدار شده است. کتاب‌های این مجموعه نسخه نمی‌پیچند و سیاهه‌ای از اعمال نیک و بد پیش روی شما نمی‌گذارند؛ بلکه می‌خواهند به فهم بهتر زندگی و پرسش‌ها و تجربه‌هایمان کمک کنند؛ چراغی بیفروزند تا در این اتاق تاریکِ زندگی و در لحظاتِ دشوار، درکمان از پرسش‌های بی‌پایان انسانی روشن‌تر شود، بدانیم فیلسوفان و حکیمانِ جهان به این پرسش‌ها چطور فکر کرده‌اند؛ تا با فهمِ دقیق‌تر و دیدی بازتر بتوانیم در زندگی‌مان تصمیم بگیریم، مسئولیت تصمیم‌مان را شجاعانه برعهده بگیریم و با عواقب تصمیم‌هایمان آگاهانه روبرو شویم.

درباره کتاب صوتی آهنگ زمان

کتاب آهنگ زمان در تلاش است تا باورهای ما را در زمینه زمان، یا آن چیزی که تا امروز به نام زمان می‌شناختیم و اساس زندگیمان را بر آن بنا کرده بودیم، به چالش بکشد. 

کارلو روولی در بخش اول کتاب به ما می‌گوید که چیزی شبیه به این زمان، که به آن باور داریم و زندگیِ روز و ماه و سالمان را بر آن بنا کرده‌ایم، وجود خارجی ندارد. در این میان رازی نهفته است که باورهای ما را به یگانگی زمان به چالش می‌کشد. او با کمک این راز، نشان می‌دهد که زمان یگانه‌ای برجهان هستی، حاکم نیست. هرکسی، در هرجایی که هست، زمان خاص خودش را دارد. او در ادامه ایجاد چالش‌های ذهنی، باوری را نقض می‌کند که ما به جهت‌دار بودن زمان داریم. این موضوع سبب می‌شود تا از خودمان بپرسیم: چرا، برخلاف اینکه در هیچکدام از قوانینی که سازوکار جهان را توصیف می‌کنند تفاوتی میان گذشته و آینده نیست؟ 

شاید دلیلش این باشد که کل زندگیِ ما بر یک باورِ قدیمی بنا شده است. باوری که به ما نشان می‌دهد اکنون وجود دارد اما روولی معتقد است چیزی به نام لحظه اکنون وجود ندارد و در جهان، هرکس اکنون خودش را دارد

بخش دوم کتاب کارلو روولی، نگاهی به پژوهش‌های پیش از خود می‌اندازد کار آن‌ها را ادامه می‌دهد. این پژوهش‌ها در تلاشند تا بدون استفاده از مفهوم زمان، از ساختار و سازوکار جهانِ بی‌زمان سر در بیاورند. 

بخش انتهایی کتاب نیز به ما کمک می‌کند تا دنیایی را که در آن زندگی کرده‌ایم و برایمان آشناست، با دنیای جدید و مفاهیم بدیعش، سازگار کنیم. 

کتاب صوتی آهنگ زمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی آهنگ زمان را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات فلسفی، کیهان شناسی و ماجرای پر رمز و راز زمان، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی آهنگ زمان

این زمان است، آشنا و نزدیک. مفتون آنیم. هجوم ثانیه ها، ساعت ها، سال ها، ما را به عرصه زندگی می کشانند، پس آنگاه به سوی هیچستان می رانند... ما چنان در زمان زندگی می کنیم که ماهی در آب. هستی ما هستی در زمان است. در سایه آهنگ شکوهمندش می بالیم؛ دروازه عالم را به روی ما می گشاید، ما را می آزارد، می ترساند، آرام می کند. کائنات، با ریسمان زمان، رو به سوی آینده واگشوده می شود؛ و دوام و بقای هستی اش همگام با آهنگ زمان است. در اسطوره شناسی آیین هندو، رود کائنات با نقش پیکره مقدس شیوا در حال رقص تصویر می شود: رقص او ضامن گردش افلاک است؛ این خود یعنی جریان زمان. آیا چیزی نمایان تر و فراگیرتر از نفس این جریان وجود دارد؟

نظرات کاربران

بهزاد اشرف گنجوی
۱۴۰۰/۱۲/۱۴

با اینکه متن و نگارش کارلو روولی جذاب و روان هست، اما من پیشنهاد می‌کنم کسایی وقت روی این کتاب بزارن که یه مقدماتی از فیزیک جدید بدونن و از بنیاد نسبت به تحولات صد سال اخیر فیزیک و مخصوصاً

- بیشتر
Masoud Talasaz
۱۴۰۰/۰۶/۲۲

برای اولین بار است که راجع به یک کتاب نظر می دهم.در واقع مجبور شدم نظر بدهم چون به نظرم این کتاب به تمام معنا جذابه. تشکر از همه عوامل و نویسنده اثر.

sedy
۱۴۰۰/۰۸/۱۲

بخش اول کتاب برای من که اطلاعات فیزیکی کمی دارم جذاب‌تر بود ولی بخش دوم و سوم کمی پراکنده و شنیدنش سخت بود. راوی چنتا غلط داشت و ویس کتاب چندجا پرش داشت.

کاربر ۲۹۱۷۳۵۹
۱۴۰۰/۰۶/۱۱

من این کتاب خیلی دوست دارم میشه به من یادگاری بدید الآن پول ندارم ولی بسیار با ارزش است

زمان

۴ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۲۵۸٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۲۵۸٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان