دانلود کتاب صوتی نامتناهی با صدای احسان اطهری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نامتناهی اثر جیم کوییک

دانلود و خرید کتاب صوتی نامتناهی

معرفی کتاب صوتی نامتناهی

کتاب صوتی نامتناهی اثری از جیم کوییک است. این کتاب صوتی که با صدای احسان اطهری منتشر شده است به ما کمک می‌کند با محدودیت‌هایی ذهن مارا کنترل می‌کنند روبه‌رو بشیم و آن‌ها را از میان برداریم و زندگی متفاوتی، سرشار از یادگیری برای خود بسازیم.

درباره کتاب نامتناهی

قابلیّت‌های انسان یکی از منابعِ واقعاً نامتناهی و نامحدودِ دنیا است. شما برای خلّاقیت، تخیّل و قوای اندیشیدن، به‌جز محدودیت‌هایی که خودتان وضع می‌کنید، هیچ قیدوبندی ندارید. اگر در حال حاضر تمام قابلیّت‌های شما به فعلیت نرسیده است، به‌خاطر وجودِ محدودیّت‌هایی است که باید برچیده شوند.

جیم کوییک در کتاب نامتناهی به این سوال پاسخ می‌دهد: دلیل اینکه ما نتوانسته‌ایم قابلیت‌های خود را به منصه ظهور برسانیم و آنطور که باید و شاید از آن استفاده کنیم این است که محدودیت‌هایی داریم. این محدودیت‌ها البته چیزی جز تعدادی مفاهیم نیستند که امروزه آن‌ها را خارج از رده می‌خوانیم. بنابراین، با این توضیحات، ما به راحتی قادریم که تمام محدودیت‌ها را کنار بگذاریم و از قابلیت‌هایمان استفاده کنیم. این کتاب به ما کمک می‌کند تا با آنچه که قدرت ذهنی ما را در چنگال خود گرفته است، خداحافظی کنیم.

فرقی نمی‌کند که چه سن و سالی داشته باشیم، در کجا زندگی کرده باشیم و زن باشیم یا مرد. همه ما قابلیت‌هایی داریم که به ما کمک می‌کند دنیا را متحول کنیم. مغز ما، قدرت خارق‌العاده‌ای در آفرینندگی و اندیشیدن دارد و این برتری ما به سایر موجودات است. این کتاب زندگی شما را دگرگون می‌کند. 

شنیدن کتاب نامتناهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

نامتناهی به شما کمک می‌کند زندگی‌تان را دگرگون کنید. 

بخشی از کتاب نامتناهی 

آیا با انبوه کارهای پیشِ رو و مضیقهٔ زمانی برای رسیدگی به آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنید؟ ما این نیکبختی را داریم که در جهانی زندگی کنیم که دسترسی به اطلاعات حد و مرزی ندارد؛ در عصر اطلاعات، بی‌اطلاعی، خود یکی از گزینه‌ها است. در عصر حاضر، مقدار اطلاعاتی که تنها در یک روز به بشر عرضه می‌شود، برابر است با مقدار اطلاعاتی که در قرون وسطی به یک فرد عادی در تمام طول عمرش عرضه می‌شده است. هنوز چندان دور نشده‌ایم از آن دوره‌ای که اطلاعات سلّانه سلّانه از سینه‌ای به سینه‌ای، از طریق روزنامه‌ها یا از طریق بولتنی که در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر ردّ و بدل می‌شد، حرکت می‌کرد و به هر جایی می‌رسید. امروزه، فزونی دسترسی ما به اطلاعات، وقت و کیفیت زندگی ما را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. امروزه، هر فرد به‌طور متوسط سه برابر بیش‌تر از کسی که در دههٔ ۵۰ زندگی می‌کرده است، اطلاعات دریافت می‌کند. نتایج یک پژوهش در سال ۲۰۱۵ نشان داد که افراد حداقل هشت ساعت در روز را صرف رسانه‌ها می‌کنند. 

در یک آزمایش به‌منظور بررسی «تأثیر زمان استراحت» تعدادی موش در معرض یک تجربه جدید قرار گرفتند؛ هم‌زمان امواج مغزیِ آن‌ها در حین و پس از انجام آن فعالیت اندازه‌گیری شد. در اکثر موارد، در مغز موشی که در معرض تجربه جدید قرار گرفته بود سلول‌های عصبی جدیدی به وجود می‌آمد و فعالیت عصبی جدیدی مشاهده می‌شد - البته اگر به موش زمان استراحت داده می‌شد. در زمان استراحت، سلول‌های عصبی یادشده این امکان را پیدا می‌کنند تا از دروازهٔ حافظه به محل ذخیره‌سازیِ خاطرات بلندمدت وارد شوند. موش‌ها بدین‌ترتیب قادر بودند که خاطره‌های مربوط به تجربه و فعالیت جدید را به حافظهٔ بلندمدت بسپارند که این فرایند بنیان یادگیری است.

این باعث نمی‌شود فکر کنید چه می‌شود اگر استراحت نکنید؟ شواهد فزایندهٔ بسیاری نشان می‌دهد که اگر به ذهن‌مان اجازهٔ لحظه‌ای پرسه زدن، این‌سو و آن‌سو پلکیدن یا کسل شدن را ندهیم، تاوانش را با حافظهٔ ضعیف، مه مغزی و خستگی مزمن پس خواهیم داد.

مدت‌ها قبل و در اواسط دههٔ ۹۰ میلادی که سیلابِ دیجیتال به نسبت آن‌چه امروزه گریبان‌گیر ماست، حجم اندکی داشت، پژوهش‌ها آرام‌آرام در حال اشاره به این واقعیت بودند که گشت‌وگذار در جهانی که هرگز به خواب فرونمی‌رود، سلامت افراد با خطرات جدی روبه‌رو خواهد شد. 

معرفی نویسنده
عکس جیم کوییک
جیم کوییک

جیم کوییک کارآفرین، مربی افزایش توانایی‌های مغز، مددکار اجتماعی، ستار‌ه‌ی رسانه‌های اجتماعی و یوتیوبر آمریکایی است. او بنیانگذار بنیاد یادگیریِ کوییک است.

نظرات کاربران

کاربر 4251538
۱۴۰۱/۰۳/۲۶

فارغ از کتاب از طاقچه ممنونم 🍃

زمان

۱ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۹۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۹۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان