دانلود کتاب صوتی دوباره فوتبال با صدای پژمان رمضانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دوباره فوتبال اثر الساندرو دل‌پیرو

دانلود و خرید کتاب صوتی دوباره فوتبال

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دوباره فوتبال

کتاب صوتی دوباره فوتبال نوشته الساندرو دل‌پیرو است که با ترجمه ماشااله صفری و صدای پژمان رمضانی منتشر شده است. در این اثر دل پیرو از زندگی دوران نوجوانی، دوستی‌هایش، امیدها و بیم‌هایش و زندگی حرفه‌ای و سبک بازی‌اش می‌گوید.

درباره کتاب دوباره فوتبال

دوباره فوتبال داستان زندگی الساندرو دل پیرو از زبان خودش است.

او توضیح می‌دهد این کتاب را برای این نوشته است تا بهتر درک کند چه کسی است و چه کسی می‌خواهد باشد. آن را نوشته چون می‌خواهد به بازی ادامه دهد. فوق‌العاده خواهد بود اگر شبیه چیزی‌هایی باشد که تا الان درباره‌شان صحبت کرده‌ است. اینکه آیا توانایی کنترل استعداد و مکانیزم آن را دارد، این‌که آیا واقعا الگوی خوبی هست و سبک مناسبی دارد. 

الساندرو دل‌پیرو در سال ۱۹۹۳ به باشگاه فوتبال یوونتوس پیوست و از آن زمان به تمام افتخارات ممکن در فوتبال، این بازی زیبا رسید. ۱۹ فصل دوران حرفه‌ای‌اش را در یووه سپری کرد و رکورددار تعداد بازی با ۷۰۵ و بیشترین گل زده تاریخ باشگاه با ۲۸۹ گل است، او به خاطر بازی خلاقانه و جذاب و ضربات ایستگاهی حیرت‌انگیزش به شهرت رسید. در یوونتوس ۱۸ قهرمانی بدست آورد، که شامل ۸ قهرمانی اسکودتو در سری آ، یک لیگ قهرمانان و یک اینترکونتیانتال کاپ با گل زیبایش در فینال است. سال ۲۰۰۶ به قهرمانی جام جهانی رسید و در نیمه نهایی گلی به یاد ماندنی مقابل آلمان به ثمر رساند و پنالتی‌اش در فینال را وارد دروازه فرانسه کرد تا ایتالیا چهارمین قهرمانی جهانش را بدست آورد. انتقالش به باشگاه اِف سی سیدنی در سال ۲۰۱۲ تمام استرالیا را تحت تاثیر قرار داد و او را تبدیل به اولین بازیکن در کلاس جهانی کرد که در لیگ استرالیا به میدان رفت. 

با این کتاب مرحله به مرحله با دل‌پیرو همراه می‌شوید و زندگی حرفه‌ای و شخصی یک اسطوره فوتبال را می‌شنوید. 

شنیدن کتاب دوباره فوتبال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فوتبال پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دوباره فوتبال

یک زندگی جدید؛ استرالیا برای من یک قبل و بعد را تعریف می‌کند و حتی زمانی که دیگر این‌جا نباشم، همیشه این دوره، زندگی‌ام را به دو قسمت تقسیم کرده است، و نه فقط زندگی حرفه‌ایم را.

قبل از این عادت داشتم تمام مدت، بیرون و درون زمین الساندرو دل‌پیرو باشم. همیشه آگاهانه و باید بگویم با غرور زندگی حرفه‌ایم را از زندگی خصوصیم جدا کردم: دل‌پیروی فوتبالیست از الساندروی پدر، همسر، پسر، برادر و دوست جداست... اما در ایتالیا و اروپا غیرممکن است که خارج از چهاردیواری خانه‌ام دل‌پیرو نباشم. البته باید بگویم که شکایتی ندارم: توجه و عشقی که از مردم دریافت می‌کنم حس فوق العاده‌ای دارد؛ حس فریادها و شادیشان وقتی گل می‌زنم، حسی فراموش نشدنی که ارزش همه‌ی سختی‌ها را دارد. اما انکار نمی‌کنم به مرور زمان، مخصوصا بعد از به دنیا آمدن فرزندم بیشتر دنبال یک زندگی «عادی» بودم. و این چیزی بود که در استرالیا پیدا کردم. چیزهایی را دوباره کشف کردم که تقریبا از یاد برده بودم: این‌که بچه‌هایم را به پارک ببرم، کاری که همیشه با پدرم انجام می‌دادم، در شهر قدم بزنم، مانند توریستی در محل زندگیم باشم، وقت بیشتری برای خانواده و خودم داشته باشم و ابعاد جدیدی از زندگی را تجربه کنم. ابعادی که قبل از سیدنی آن‌ها را نمی‌شناختم. 

در زندگیم به عنوان بازیکن اف سی سیدنی بیشتر عادت‌هایم تغییر کرد، زندگی روزمره در کشوری بسیار متفاوت با ایتالیا قوی‌ترم کرد. و این یک نظر نیست، یک حقیقت است. در استرالیا همه‌ی ما مهاجر هستیم، بعضی زودتر آمده‌اند بعضی دیرتر. ایتالیایی‌های زیادی را ملاقات کردم؛ آن‌قدر که بعضی روزها احساس می‌کنم هنوز در تورین هستم. تک‌تک آن‌ها داستان خاص خود را دارند و باید کتابی مانند همین کتاب بنویسند. این زندگی واقعی است. عشق آن‌ها به ایتالیا حتی از چنین فاصله‌ای باعث می‌شود به ایتالیایی بودنم بیشتر افتخار کنم. درعین حال قدردان استرالیا هستم که با موفقیت هویت مستقل خودش را شکل داده است، اما اجازه می‌دهد مردمِ این‌جا به ریشه‌هایشان پایبند باشند. این کشور مثال فوق العاده‌ای است چون گوناگونی نژاد و ملیت را یک سرمایه می‌بیند نه یک مشکل، و این سنگ بنای یک سیستمِ مشترک با ارزش است. چیزی است که خیلی زود به آن پی می‌برید، وقتی برای خرید می‌روید، زمانی که بچه‌هایتان را به مدرسه می‌برید، یا در رستوران و زمین تمرین. این درسی است که می‌خواهم برای همیشه همراهم داشته باشم، و می‌خواهم فرزندانم هم همین کار را انجام دهند.

نظرات کاربران

ariya
۱۴۰۰/۰۶/۲۳

عالی بود. کاملا زیبا و انگیزشی. برای کسانی که می خواهند فوتبالیست شوند عالی است

زمان

۴ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۳۵۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۳۵۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان