دانلود کتاب صوتی چگونه «بلاک‌چین» پول و کسب‌و‌کار را دگرگون می‌کند؟ با صدای رضا خاکی زمانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چگونه «بلاک‌چین» پول و کسب‌و‌کار را دگرگون می‌کند؟ اثر دان تپسکات

دانلود و خرید کتاب صوتی چگونه «بلاک‌چین» پول و کسب‌و‌کار را دگرگون می‌کند؟

معرفی کتاب صوتی چگونه «بلاک‌چین» پول و کسب‌و‌کار را دگرگون می‌کند؟

در این فایل صوتی دل تپسکات در یک سخنرانی تد با شما چگونگی تاثیر «بلاک‌چین» بر پول و کسب‌و‌کار صحبت می‌کند.

تِد (به انگلیسی: TED، مخفف Technology, Entertainment, Design) یک مجموعه همایش جهانی است که توسط بنیاد Sapling که سازمانی غیرانتفاعی خصوصی است، با شعار «ایده‌ها ارزش گسترش دارند»، برگزار می‌شود.

شنیدن چگونه «بلاک‌چین» پول و کسب‌و‌کار را دگرگون می‌کند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌ها، سخن‌رانی‌ها و موضوعات حوزه مطالعات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی

بخشی از سخنرانی چگونه «بلاک‌چین» پول و کسب‌و‌کار را دگرگون می‌کند؟

همان‌طور که می‌دانید، درطول چند دهه‌ی گذشته شبکه‌ای از اطلاعات داشته‌ایم. وقتی ایمیل یا پاورپوینتی را برای شما ارسال می‌کنم، در واقع نه اصل آن که رونوشتی از آن را برایتان می‌فرستم. و این فوق‌‌العاده است. این اطلاعات همگانی شده است. اما وقتی پای دارایی‌هایی – مثل پول، سهام، اوراق بهادار، قرارداد ها، موسیقی، هنر، رأی و اعتبار کربن _ وسط باشد، ارسال کپی کار اشتباهی است. اگر صد دلار برایتان بفرستم، این مهم است که دیگر همان پول در اختیارم نباشد ... و اینکه نمی‌توانم همان را برای شخص دیگری بفرستم. رمزنگارها به این مسئله "پرداخت دوگانه" می‌گویند. در نتیجه امروزه به واسطه‌های بزرگ اتکا می‌کنیم – واسطه‌هایی مانند بانک‌ها، دولت، شرکت‌های غول‌پیکر شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌های کارت اعتباری و غیره – تا در اقتصادمان اطمینان ایجاد کنیم. و این واسطه‌ها تجارت و تراکنش‌های هر نوع کسب و کاری را انجام خواهند داد؛ از تأیید سند و تعیین هویت افراد گرفته تا تنظیم و نگهداری اسناد.

 در کل، کار خود را خوب انجام می‏‌دهند، اما مشکلاتی ایجاد خواهد شد. برای شروع، آن‏ها تماماً متمرکزند و این بدین معنیست که می‌‏توانند هک شوند، و روز به روز بیشتر هک می‏‌شوند، - بانک JP Morgan، دولت فدرال آمریکا، LinkedIn، فروشگاه‌‏های Home Depot و عده‏ای دیگر این تجربه‌ی تلخ را داشته‌‎اند. آن‏ها میلیارد‏ها نفر _ مثلاً  آنهایی که پول کافی برای افتتاح حساب ندارند_ را از چرخه‏ اقتصاد خارج می‌‏کنند. آن‏ها سرعت امور را نیز کم می‏‌کنند. برای یک ایمیل تنها ثانیه‌‏ای طول می‌‏کشد تا دور دنیا بچرخد، اما روز‏ها و یا هفته‏‌ها ممکن است طول بکشد تا پولی از طریق سیستم بانکداری به شهر دیگری برسد. و آن‏ها مقدار زیادی از پول(ده تا بیست درصد) را فقط برای انتقال پول به شهر دیگر برمی‏‌دارند. آن‏ها داده‌‏های ما را تصاحب می‌‏کنند و این بدین معناست که ما نمی‏‌توانیم داده‌‏ها را به پول تبدیل کنیم و یا از آن‏ها برای مدیریت بهتر زندگیمان استفاده کنیم. حریم شخصی ما در حال صدمه دیدن است و بزرگ‏ترین مسئله این است که آن‏ها هدیه‌ عصر دیجیتال را به شکل ناجوری تصاحب کرده‌‏اند: ما تولید ثروت داریم، اما نابرابری اجتماعی نیز رو به افزایش است. اگر تنها یک شبکه‌ اطلاعات وجود نداشته باشد چه؟ اگر شبکه‌ای ارزشی _مثل یک جور شبکه‌ وسیع و جهانی که قابل دسترس برای عموم است و با میلیون‌ها رایانه_ وجود داشته باشد چه؟ یا جایی باشد که بتوان هر نوع دارایی، از پول گرفته تا موسیقی، را بدون هیچ واسطه‌ای ذخیره، جابجا، معامله یا مدیریت کرد. اگر رسانه‌ای محلی برای ارزش وجود داشته باشد چه؟

نظرات کاربران

دانیال
۱۴۰۰/۰۶/۰۶

محتواش کامل نیست

زمان

۳۳ دقیقه

حجم

۳۰٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۳ دقیقه

حجم

۳۰٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۱۰,۵۰۰
۳۰%
تومان