دانلود کتاب صوتی واقعه عاشورا با صدای رضا خاکی زمانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی واقعه عاشورا اثر رضا خاکی زمانی

دانلود و خرید کتاب صوتی واقعه عاشورا

معرفی کتاب صوتی واقعه عاشورا

در ادامه پادکست‌های لحن دیگر، واقعه عاشورار را از زبان رضا خاکی زمانی بشنوید.

در نهم محرم سال ۶۱ هجری قمری، شمر با نامه‌ای از طرف عبیدالله بن زیاد، وارد کربلا شد که در آن از عمر بن سعد خواسته شده بود در برخورد با امام حسین(ع) یا جدیت به خرج دهد یا فرماندهی لشکر را به شمر واگذار کند. عمر سعد از واگذاری فرماندهی به شمر خودداری کرد و آماده جنگ با امام حسین(ع) شد.

در روایتی آمده که شمر خود امان نامه ای را نزد عباس(ع) و برادرانش عبدالله و جعفر و عثمان فرزندان علی بن ابی طالب(ع) آورد.

عباس(ع) و برادرانش در محضر اباعبدالله الحسین(ع) نشسته بودند و جواب شمر را نمی‌دادند. امام(ع) به حضرت عباس(ع) فرمودند: «هر چند او فاسق است اما پاسخش را بده همانا او از دایی‌های شما است.» عباس و عبدالله و جعفر و عثمان فرزندان علی بن ابی طالب(ع) بیرون آمدند و گفتند: «چه می‌خواهی؟» شمر به آنها گفت: «ای خواهرزادگان من، شما در امان هستید من برای شما از عبیدالله امان گرفته‌ام.»؛ اما عباس(ع) و برادرانش همگی گفتند: «خدا تو و امان تو را لعنت کند. ما امان داشته باشیم و پسر دختر پیامبر(ص) امان نداشته باشد.»

علت اینکه شمر آنان را خواهرزاده خطاب کرد به‌دلیل هم قبیله بودن وی با ام البنین مادر حضرت عباس است؛ زیرا ام البنین دختر حزام بن خالد از قبیله بنی کلاب و شمر نیز فرزند ذی الجوشن از همان قبیله بود.

پس از رد امان‌نامه، به سپاه عمر بن سعد فرمان داده شد تا برای جنگ آماده شوند پس همگان سوار شدند در شامگاه نهم محرم آماده نبرد با حسین(ع) و یارانش شدند.

 شنیدن واقعه عاشورا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به روایات تاریخی-مذهبی و تاریخ اسلام مخاطبان این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

کاربر ۳۵۵۱۲۵۰
۱۴۰۱/۰۵/۲۴

حرامتان باشد . به حق حسین . این چی بود ۱۰ هزار تومان . دزدی تو روز روشن

زمان

۱۶ دقیقه

حجم

۳۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۶ دقیقه

حجم

۳۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان