دانلود کتاب صوتی آینه شکسته با صدای حسین نصیری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آینه شکسته اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی آینه شکسته

نویسنده:صادق هدایت
گوینده:حسین نصیری
انتشارات:انتشارات گیوا
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آینه شکسته

کتاب صوتی آینه‌ شکسته اثر صادق هدایت داستانی عاشقانه است که در آن پسری ایرانی به نام «جمشید» و دختری اهل پاریس به اسم «اودت» وارد رابطه‌ای عاطفی می‌شوند. این داستان اولین‌بار در مجموعه سه قطره خون هدایت به چاپ رسید.

درباره کتاب صوتی آینه‌ شکسته

دوست‌داران داستان‌های هدایت می‌دانند که فضای داستان‌های او همیشه پر از رمز و راز و نماد است. با خوادن آثار او غرق در فضای داستان می‌شویم و تحت تأثیر فضاسازی‌های عمیق هدایت قرار می‌گیریم. آینه‌ شکسته یکی از این  همین داستان‌ها است که با فضای سنگین و رمزآلودش شنونده را تا پایان داستان در حالت بهت نگاه می‌دارد.

 جمشید و اودت رابطه‌ای عمیق و عاشقانه‌ باهم آغاز کرده‌اند و این عشق عمیق را جمشید روایت می‌کند.  جمشید برای جلب توجه و محبت اودیت کوشش فراوان کرده و رابطه‌ عاشقانه خود را ساخته است. آشنایی این دو از راه پنجره اتاق‌هایشان بوده است؛ ابتدا با نگاه و اشاره و بعد از آن قرار ملاقات‌های بیرون از خانه.

روزی وقتی جمشید می‌خواهد کیف اودت را به او بدهد، آن را به سمتش در پنجره روبه‌رو پرت می‌کند. اما نمی‌داند آینه‌ی داخل کیف اودت با این کار می‌شکند. اودت که خرافاتی است عقیده دارد شکسته شدن آینه اتفاق بدشگونی است که عاقبت خوبی ندارد....

کتاب صوتی آینه‌ شکسته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به داستان کوتاه فارسی و آثار صادق هدایت علاقه دارید، از شنیدن آینه شکسته لذت ببرید

درباره صادق هدایت

صادق هدایت نویسنده بزرگ ایرانی از نخستین بنیان‌گذاران ادبیات داستانی مدرن ایران بود که آثار تحسین‌شده زیادی از خود به جا گذاشت. 

صادق هدایت در یک خانواده صاحب نام  و اهل‌ ادب به دنیا آمد و در سال ۱۲۸۱ تحصیلاتش را در دارالفنون آغاز کرد و پس از مدتی وقفه، در مدرسهٔ فرانسوی سن‌لویی آن را ادامه داد.

هدایت در داستان‌نویسی، همان جایگاهی را دارد که نیما در شعر فارسی دارد. هر دو آن‌ها فرزند زمانهٔ خویش بودند، دید و صدایی نو داشتند، و طرفدار تحول اساسی در فرم و محتوای ادبیات فارسی بودند. 

به‌علاوه، هر دو در کارشان با حمله‌ها و کج‌فهمی‌های زیادی روبه‌رو شدند. با این‌ همه، هم نیما و هم صادق ، در نهایت چنان تغییرات اساسی‌ای در ساختمان شعر و داستان فارسی ایجاد کردند که کمترین دستاورد آن ، ظهور استعدادهایی مانند مهدی اخوان ثالث، رضا براهنی، هوشنگ گلشیری و... در نسل‌های بعدی بود.

از جمله آثار مهم و تأثیرگذار صادق هدایت می‌توان به «سه قطره خون»، «علویه خانم»، «بوف کور» و «سگ ولگرد» اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی آینه شکسته

اول باری که با او روبه‌رو شدم، یک روز صبح بود که رفته بودم در قهوه‌خانهٔ سر کوچه‌مان، صبحانه بخورم. ازآنجاکه بیرون آمدم، اودت را دیدم، کیف ویلن دستش بود و به‌طرف مترو می‌رفت. من سلام کردم، او لبخند زد، بعد اجازه خواستم که آن کیف را همراهش ببرم. او در جواب سرش را تکان داد و گفت: مرسی.

از همین یک کلمه آشنایی ما شروع شد.

از آن روز به بعد، پنجرهٔ اتاقمان را که باز می‌کردیم، از دور با حرکت دست و به علم اشاره باهم حرف می‌زدیم، ولی همیشه منجر می‌شد به اینکه برویم پایین و در باغ لوگزامبورگ باهم ملاقات بکنیم و بعد به سینما یا تئاتر و یا کافه برویم، یا به طور دیگر چند ساعت را وقت بگذرانیم. اودت تنها در خانه بود، چون ناپدری و مادرش به مسافرت رفته بودند و او به مناسبت کارش در پاریس مانده بود.


معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۴ دقیقه

حجم

۱۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۴ دقیقه

حجم

۱۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۶,۹۰۰
تومان