دانلود و خرید کتاب هنر خوب زندگی کردن رولف دوبلی ترجمه عادل فردوسی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

کتاب هنر خوب زندگی کردن

معرفی کتاب هنر خوب زندگی کردن

کتاب هنر خوب زندگی کردن اثری از رولف دوبلی نویسنده‌ی سوئیسی است. دوبلی در این کتاب ۵۲ ابزار مهم ذهنی را معرفی کرده است تا مخاطبانش به کمک آن‌ها بتوانند بر برخی مشکلات خود، که غالبا منشأ ذهنی دارند، غلبه کرده و کیفیت زندگی‌شان را به‌طوری چشمگیر ارتقا بخشند. این کتاب را عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی و علی شهروز ستوده با زبانی روان، به فارسی برگردانده‌اند. نشر چشمه این کتاب را برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه کرده است.

درباره کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

کتاب هنر خوب زندگی کردن نوشته‌ی رولف دوبلی، نویسنده‌ی محبوب کتاب‌های توسعه‌ی فردی است. دوبلی در این کتاب می‌کوشد به سوالاتی نظیر چگونه خوب زندگی کنیم؟ اصلا زندگی خوب به چه معناست و عواملی مثل پول چه‌قدر تضمین‌کننده‌ی یک زندگی خوب است؟ و انگاره‌هایی مانند سرنوشت چه نقشی در زندگی و کیفیت آن‌ دارند؟ پاسخ دهد. دوبلی که فلسفه خوانده و آشنایی گسترده‌ای با عرصه‌های گوناگون اندیشه دارد، با زبانی ساده در قالب کتاب هنر خوب زندگی کردن به این پرسش‌ها پاسخ داده است.

پرسش از خوب زندگی کردن و چگونگی آن قدمتی بسیار کهن دارد. در گستره‌ی تاریخ اندیشمندن و فلاسفه کوشیدند برای این سوال اساسی، پاسخی درخور بیابند. دوبلی این سوال کهن‌سال را به امروز آورده و براساس نیاز مردمان امروزی به آن‌ پاسخ داده است. او با نگاه به آثار دوران باستان و مطالعه‌ی عمیق تحقیقات به‌روز، در ۵۲ فصل کتاب، ۵۲ ابزار عملی برای یک زندگی بهتر را در اختیار خوانندگان قرار داده است. هدف او نه واکاوی فلسفی مسئله یا تحلیل روانشناختی آن است، بلکه با استفاده از همین منابع معرفتی، با زبانی ساده، راهکارهایی کاملا عملی ارائه داده است تا عموم مردم با هر سلیقه و هر سطح تحصیل، بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. از این‌رو دوبلی این کتاب را به‌درستی یک «جعبه ابزار» نامیده است. هنر خوب زندگی کردن در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و استقبالی گسترده برانگیخت.

خلاصه کتاب هنر خوب زندگی کردن با ترجمه عادل فردوسی پور

کتاب هنر خوب زندگی کردن از یک پیش‌گفتار، ۵۲ بخش و یک پس‌گفتار تشکیل شده است. دوبلی در پیش‌گفتار از هدف خود برای نگارش کتاب، چرایی انتخاب این قالب و نیز منابعش برای جمع‌آوری مطالب متکثر کتاب سخن گفته است. پس از پیش‌گفتار فصل‌های پنجاه‌‌ودوگانه‌ و کوتاه کتاب آغاز می‌شود. دوبلی در قالب این بخش‌ها راهکارهایش را برای بهبود کیفیت زندگی ارائه داده است. این راهکارها ابزارهای دوبلی برای عبور از موانع ذهنی هستند. موانع و مشکلاتی که نه‌تنها افراد را از حرکت روبه‌جلوی خود بازمی‌دارد، آن‌ها را در شرایط نامطلوب روحی قرار می‌دهد. دوبلی با ارائه‌ی راهکارهایی عملی و آسان به مخاطبانش کمک می‌کند ضمن برگزیدن یا حفظ چارچوب مشخص فکری خود، از انعطاف‌پذیری لازم برای مواجهه با مشکلات برخوردار شوند.

فصل‌های گوناگون کتاب که تنوع آن‌ها را از عنوان‌هایشان نیز می‌توان دریافت، به خواننده یک جعبه ابزار ذهنی می‌دهد تا به کمک آن از بند مشکلات ذهنی رها شده و به سوی اهداف خود حرکت کند. حرکتی که نه آن‌چنان کند است که آزاردهنده شود و نه آن‌قدر بی‌محابا که به سقوط و ناکامی بینجامد. او می‌کوشد در پس تمامی این تلاش‌ها فرد را با «قلعه‌ی ذهنی» خود آشنا کند تا درون آن از گزند ناگزیر حوادث، که بالاخره به‌شکلی برای همه اتفاق خواهد افتاد مصون باشد و به زوال و نابودی کشیده نشود.

خواندن و خرید کتاب هنر خوب زندگی کردن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن و دانلود کتاب هنر خوب زندگی کردن را به ‌دوست‌داران کتاب‌های توسعه‌ی فردی و موفقیت پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید این کتاب را با ترجمه عادل فردوسی پور بخوانیم؟

کتاب هنر خوب زندگی کردن، اثری متفاوت و جذاب از دوبلی است. بخش‌هایی کوتاه و زبانی روان دارد و برای عموم مفید و خواندنی است. فصل‌های کوتاه کتاب کمک می‌کند با اختصاص زمان کوتاه روزانه، کتاب را آرام آرام بخوانیم و راهکارهای پیشنهادی‌اش را بهتر درک کرده و به‌کار ببریم.

درباره رولف دوبلی

رولف دوبلی نویسنده و کارآفرین سوئیسی است. او در پانزدهم جولای ۱۹۶۶در لوتسرن سوئیس به دنیا آمد. دوبلی فارغ‌التحصیل رشته‌ی فلسفه و مدیریت بازرگانی است. او دکترای اقتصادش را از دانشگاه سنت گالن گرفت. دوبلی پایه‌گذار موسسه‌ی getAbstract در زمینه‌ی دانش‌افزایی و آشنایی با کتاب بوده است. دوبلی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ به‌عنوان مجری یک برنامه‌ی تلویزیونی سوئیسی فعالیت کرد. او در سال ۲۰۰۸ World Mind را تاسیس کرد تا پیوندی میان جوامع فرهنگی، علمی و تجاری برقرار کند.

دوبلی از سال ۲۰۱۱ تمرکز خود را بر نوشتن کتاب گذاشت و در سال ۲۰۱۳ با انتشار کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» به شهرتی گسترده دست یافت. استقبال از این کتاب پس از انتشار به زبان آلمانی، با ترجمه‌ی آن به زبان انگلیسی نیز تکرار شد تا شهرت دوبلی به سطحی جهانی برسد و کتابش به زبان‌های بیشتری برگردانده شود. دوبلی پس از آن کتاب‌های دیگری چون «هنر خوب زندگی کردن» و «پیگیر اخبار نباشید» را منتشر کرد که آن‌ها نیز با استقبال مواجه شدند. کتاب‌های دوبلی به فارسی نیز ترجمه شده است. عادلی فردوسی‌پور یکی از مترجمان کتاب‌های دوبلی است که شهرت و محبوبیتش به بیشتر شناخته شدن دوبلی در ایران کمکی شایان کرده است.

نقد کوتاهی بر کتاب هنر خوب زندگی کردن

کتاب هنر خوب زندگی کردن ویژگی‌های یک کتاب خوش‌خوان و مفید را دارد و تفاوت‌هایی در شکل و محتوا با کتاب‌های معمول حوزه‌ی موفقیت و توسعه‌ی فردی دارد. دوبلی کتابش را در فصل‌های کوتاهی نوشته که خواندنش را برای مخاطب آسان‌تر می‌کند. راهکارهای ارائه‌شده‌ی او عملی هستند و به‌دور از تکلف و شرح‌وتفصیل بی‌جا ارائه شده است. گاهی از تمثیل‌ها، قصه‌ها یا روایت‌های تاریخی کوتاه استفاده کرده تا مطلب را جذاب و برای خواننده آسان‌یاب‌تر کند. با تک‌جمله‌های آغازین هر فصل، دورنمای آن را مشخص کرده و با بهره از تصاویری جالب بر جذابیت کتابش افزوده است. در کنار تمام این ویژگی‌های منحصربه‌فرد، ترجمه‌ی روان، کتاب را تکمیل کرده و بسته‌ای جذاب و خواندنی در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار داده است.

بهترین ترجمه فارسی کتاب

کتاب هنر خوب زندگی کردن چندبار به فارسی برگردانده شده است. عادل فردوسی‌پور همراه با بهزاد توکلی و علی شهروز ستوده این کتاب را به فارسی برگرداند و ترجمه‌ی آن‌ها در سال ۱۳۹۷ توسط نشر چشمه منتشر شد. «امید کریم پور» و «علی نصراللهی» دو مترجم دیگر کتاب هستند که برگردان مشترکشان را انتشارات مهرگان با عنوان «هنر خوب زیستن» چاپ کرد. «رضا اردلان» نیز این کتاب را با عنوان «هنر خوب زندگی کردن» ترجمه کرد و حاصل کار او توسط نشر شنیدار به انتشار رسید.

بخشی از متن کتاب هنر خوب زندگی کردن

باید می‌دانستم. کمی قبل از خروجیِ بزرگراه در برن، یک دوربین خاکستری ثبت تخلف وجود دارد که در انتظار راننده‌های بی‌خبر است. سال‌هاست که آن دوربین همان جاست. نمی‌دانم چه در ذهنم می‌گذشت. نور فلاش دوربین، من را از فکروخیال پراند و با یک نگاه سریع به سرعت‌سنج فهمیدم که ترسم به حقیقت تبدیل شده. سرعتم حداقل ۱۵ کیلومتر بر ساعت بیشتر ازحد مجاز بود و هیچ ماشین دیگری هم در جلو یا اطرافم نبود؛ هیچ‌کس نبود که بتوانم فلاش را به گردنش بیندازم.

روز بعد در زوریخ از دور دیدم که یک مأمور پلیس، یک برگهٔ جریمه را زیر برف‌پاک‌کن ماشینم گذاشت. بله، در جای ممنوع پارک کرده بودم. تمام جاپارک‌ها پُر بودند، عجله داشتم و پیدا کردن جاپارکِ قانونی در مرکز زوریخ مثل پیدا کردن یک صندلی تاشو برای آفتاب گرفتن در قطب جنوب است. برای یک لحظه می‌خواستم بروم و برایش توضیح بدهم. خودم را مقابل آن مأمور تصور کردم. درحالی‌که نفس‌نفس می‌زنم و موهایم به‌هم ریخته، سعی می‌کنم که او را متقاعد کنم که وضعیتم را درک کند، اما بی‌خیالش شدم. سال‌ها کسب تجربه به من یاد داده که چنین کارهایی تنها باعث می‌شود احساس حماقت کنید، حقیر به نظر بیایید و آخرسر آرامش‌تان را هم از دست بدهید.

پیش‌تر برگه‌های جریمهٔ پارک ممنوع برآشفته‌ام می‌کردند، اما این روزها بالبخند آن‌ها را پرداخت‌شان می‌کنم. هزینه‌اش را از یک حساب بانکی می‌پردازم که برای کمک‌های مالی در نظر گرفته‌ام. هر سال ده هزار فرانک برای کارهای خیر کنار می‌گذارم و جریمه‌هایم را هم از همان محل می‌پردازم. در دنیای روان‌شناسی این ترفند ساده به عنوان حسابداریِ ذهنی شناخته می‌شود. من این را از ریچارد تیلر، یکی از بنیان‌گذاران اقتصاد رفتاری، وام گرفته‌ام. حسابداری ذهنی یکی از مغالطه‌های منطقی کلاسیک به شمار می‌آید. مردم بسته به آن‌که پول را از کجا به دست آورده‌اند با آن رفتار متفاوتی دارند. به همین خاطر است که روی مبلغی که در خیابان پیدا می‌کنید، در مقایسه با پولی که برایش زحمت کشیده‌اید، کمتر حساسیت دارید و سریع‌تر و سهل‌انگارانه‌تر خرجش می‌کنید. مثال برگهٔ جریمهٔ پارک‌ممنوع نشان می‌دهد که چه‌طور می‌توانید از این مغالطهٔ منطقی به سود خودتان استفاده کنید. در واقع شما به خاطر آرامش ذهنی‌تان عمداً خودتان را فریب می‌دهید.

معرفی نویسنده
عکس رولف دوبلی
رولف دوبلی

رولف دوبلی و کتاب‌های پرطرفدارش -از جمله هنر خوب زندگی کردن- برای مخاطب ایرانی‌ با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور شناخته شد و جا افتاد و محبوبیت مترجم به خوبی توانست کتاب‌های این نویسنده را برای مخاطبان ایرانی تبدیل به یک متفکر آشنا و کاردرست تبدیل کند. این موضوع به این معنی نیست که دوبلی با کتاب‌هایش دست روی موضوعات مهمی نمی‌گذارد! کتاب‌های دوبلی در سراسر دنیا پرفروش، محبوب و تاثیرگذار هستند و مخاطب‌های او برای کتاب‌های جدیدش سر از پا نمی‌شناسند!

نظرات کاربران

Mohajerino
۱۳۹۹/۱۲/۰۸

این کتاب ، کتابیه که با یک بار خوندن نباید توقعی داشته باشین کلا یجوریه که همیشه میتونی ازش استفاده کنی وهمیشه بخونید هرفصل از کتاب ، میتونه روی زندگیت تأثیر بذاره اگر مداوم وپیوسته باشه ترجمه هم کاملا راضی کننده است من

- بیشتر
Azade
۱۳۹۹/۱۲/۱۹

کاش این کتاب هم با صدای اقای فردوسی پور جز کتاب صوتی ها بود.

catdancer74
۱۴۰۰/۰۵/۰۳

چرا از بی نهایت یهویی برداشته شد ؟ما اشتراک گرفتیم که بخونیم بعد یه دفعه اینجوری درسته آیا؟

بیوتیفول مایند
۱۴۰۰/۰۵/۲۵

یکی از بهترین کتابهایی که دارم میخونم. نکته خوبی که داره اینه که لازم نیست حتما از اولین صفحه شروع کنی و بری جلو تا تموم بشه. ۵۲ تا فصل داره که میشه هر دفعه یکیش رو خوند. بدون رعایت ترتیب. همون نویسنده

- بیشتر
کاربر ۲۷۸۹۶۶۵
۱۳۹۹/۱۲/۰۷

سلام،،موضوع کتاب عالی بود،،باروایت عادل فردوسی پور،قدرت بیان دلنشین ایشان باعث شد که من کتاب را۲بارمطالعه،کنم

پویان
۱۳۹۹/۱۲/۲۲

سعی کرده بود از جنبه های دیگه ای به مسائل نگاه کنه و این کار رو آموزش بده. خوب بود.

Mohslayer
۱۳۹۹/۱۲/۰۷

مقدمه مترجم هم برخلاف برخی کتابها که حرفی برای گفتن ندارند واقعا انگیزه بخش و متجلای روح است

کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
۱۴۰۱/۰۲/۰۸

این کتاب خیلی باکتاب های روانشناسی زرد فاصله دارد ،۵۲ابزار کاربردی را برای خوب زندگی کردن به دور از توهماتی که دربرخی کتابها مشاهده می شودبا هر شرایط وموقعیت زندگی خیلی واقع بینانه ومنطقی مطرح می کند

farzaneh
۱۴۰۰/۰۱/۳۱

ترجمه را بسیار دوست داشتم و همچنین زاویه ی دید را در این کتاب

amin azadi
۱۴۰۱/۱۰/۲۰

چه کتابی محشره محشر کتابی که باید جووویدش و با تامل و حوصله و بارها و بارها خوند سبز باشید 🌱

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۰۱)
به جای فکر کردن به چیزهایی که هنوز ندارید، به این فکر کنید که اگر داشته‌های‌تان را نداشتید، چه‌قدر جای خالی‌شان برای‌تان محسوس می‌بود.
Hossein shiravand
یک قانون اصلی زندگی خوب به این شرح است: اگر چیزی واقعاً به شما کمک نمی‌کند، بدون آن هم به مشکل نخواهید خورد.
time city
این‌که مجبور نباشید در مورد همه‌چیز و همه‌کس اظهارنظر کنید، حس آزادی خیلی خوبی دارد. اصلاً نیاز نیست نگران این باشید که بی‌نظری شما به عنوان ضعف فکری‌تان تلقی شود. چون این گونه نیست و نشانهٔ هوش شماست. بی‌نظری یک دارایی ارزشمند است. آن‌چه دنیا را احاطه کرده نه سرریز اطلاعات، که انبوه نظرات ماست.
Moon
همان‌طور که هزینه کردن روی یک اثر تقلبی پیکاسو غیرهوشمندانه است سرمایه‌گذاری، چه از نظر مادی و چه از نظر زمانی، روی افرادی که «واقعی» نیستند هم عاقلانه نیست.
Moon
آن‌چه زندگی شما را غنی‌تر می‌کند، چیزهایی نیستند که به آن اضافه می‌کنید، بلکه آن چیزهایی هستند که از آن حذف می‌کنید.
Moon
نیازی به گفتن ندارد که پول خوشبختی نمی‌آورد.
گنگ خواب دیده
بهترین ایده‌ها زمانی به سراغ‌تان می‌آیند که مشغول نوشتن هستید، نه در حال فکر کردن.
zahra
به خطراتی فکر کنید که به لطف عقل و آینده‌نگری دورشان زده‌اید؛ خطراتی که سلامتی، زندگی حرفه‌ای، مسائل مالی و روابط‌تان را تهدید می‌کردند. پیش‌گیری مسئلهٔ کم‌اهمیتی نیست.
بیوتیفول مایند
چیزی با عنوان آموزش ایده‌آل وجود ندارد. زندگی ما بیش از یک هدف دارد. هیچ استراتژی تجارت بی‌نقص، سبد سهام بهینه و شغل آرمانی‌ای وجود ندارد. همهٔ این‌ها افسانه است. حقیقت این است که شما با یک تنظیم ابتدایی شروع می‌کنید و بعد از آن باید مدام آن را اصلاح کنید. هر چه دنیا پیچیده‌تر باشد، نقطهٔ شروع شما کم‌اهمیت‌تر می‌شود. پس در زندگی شخصی یا کاری تمام منابع‌تان را برای رسیدن به یک تنظیم ابتدایی بی‌نقص هزینه نکنید.
farzane
: اگر مطمئن نیستید که چیزی مزخرف است یا نه، مزخرف است.
fahime babaee

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
۲۸,۰۰۰
۵۰%
تومان